صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • گزارش تصویری: به مناسبت روز کارگز
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس در بخش بانوان
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس
  • گزارش تصویری: جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت
  • کاهش هفتاد و دو درصدی ابتلا به سالک در سال گذشته
  • ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت زنده‌گیری شدند
  • مدال برنز مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان کشور به ورزشکار دختر مرودشتی رسید
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • با کسب ۹ نشان طلا،نقره و برنز آینده سازان کشتی مرودشت بر سکوی دوم فارس ایستادند
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم غاصب کودک کش بود
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در شهرستان مرودشت
  • دیدار صمیمی مدیران با مردم، در مسجد الزهرا (س) مرودشت
  • رها سازی آب سد درودزن به منظور حمایت از تولید و کشاورزان مرودشت
  • حجاب وعفاف در جامعه باید نهادینه شود
  • چهار وزنه‌بردار فارسی در لیست جدید تیم ملی بزرگسالان ایران
  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  •  

     


    متن خطبه های نماز جمعه این هفته

     
    645
    :كد
    دوشنبه 2 خرداد 1390

    موضوع دیگر لزوم آمادگی برای مراسم اعتکاف در ایام البیض ماه رجب که کم کم داریم نزدیک می شویم به ماه رجب، ماه خیر و برکت و رحمت و ماه اعتکاف که توصیه می کنم دست اندرکاران مساجد از الان بنشینید، جلسه بگیرید، برنامه ریزی کنید، ثبت نام کنید که انشاالله امسال در همه مساجد برنامه ای هرچه منسجم تر و پرسورتر و معنوی تر در ارتباط با اعتکاف داشته باشیم.



    بسم الله الرحمن الرحیم

     

     

     

    « نماز جمعه 30 اردیبهشت ماه سال1390 شهرستان مرودشت»

     

     

    خطبه اول

     

    خودم را و شما نمازگزاران ارجمند را سفارش می کنم به تقوا؛ یعنی پاکی و پاکدامنی، دوری از گناه و اجتناب از معاصی، انجام وظایف و استفاده صحیح و کامل و جامعه و بهینه از عمر، از زندگی، از امکانات، از نعمت های الهی و بهره بردن از نعمت های بیکران خداوند، استفاده از فرصت ها، غنیمت شمردن عمر و امکانات که اینها همه لازمه تقواست.

     

     

     یکشنبه آینده روز بهره وری و بهینه سازی مصرف است و امسال سال جهاد اقتصادی. یکی از شرایط و لوازم جهاد در موضوع اقتصاد بهره وری، بهتر و کامل و جامعه و بهینه از وقت، فرصت، امکانات و نعمت های الهی است. انسان مؤمن، انسان باتقوا، انسان پرهیزکار کسی است که از فرصت­ها حداکثر استفاده و بهره را می برد. منظور از فرصت ها مجموع امکانات و استعدادهایی است که از جانب پروردگار عالم برای رشد و تعالی در خدمت انسان قرار گرفته است. خداوند منان انسان را سرشار از استعدادهای گوناگون خلق کرده است؛ هنر این انسان در این است که این استعدادها را در خود شکوفا کند. بذر هنر و بذر کار، تلاش، پیشرفت، تعالی، ترقی، تقرب در وجود انسان کاشته شده است. خداوند رحمان و رحیم در ابتدای خلقت انسان تمام زمینه های رشد و تعالی را در وجود انسان گذاشته است. این خود انسان و مربیان انسان و نزدیکان انسان هستند که باید در مجموع سعی کنند این بذرها را بارور کنند، اینها بذرها را از دل خاک بیرون بیاورند، از وجود خودشان ظاهر و شکوفا کنند؛ هنر انسان به این است. شکوفا کردن همه استعدادهای نهفته در وجود خود و استفاده صحیح، کامل، جامع، بهینه از این استعدادها، از این امکانات، از این نعمتها این را بهش می گن بهره وری؛ که ما باید این بهره وری را تقسیم کنیم. ابتدا در خود افراد هر شخصی باید برای رشد و تعالی خودش و استفاده بهتر و کامل و جامع تر از استعدادها و انرژی و نیرو و فکر و استعداد خودش استفاده کند تا اینکه از این موهبت های الهی و از این دنیا و جوانی و عمر و انرژی بهره بیشتری ببرد، دستاورد بیشتری پیدا کند، با دست پر از این دنیا برود. بعد برای خانواده هرکسی مسئول است افراد مرتبط با خود را اینگونه تربیت کند، سعی کند همه استعدادهای خانواده را، فرزندان را شکوفا کند.

    دولت مردان نظام اسلامی، اینها نیز باید یک برنامه ریزی ویژه ای داشته باشند تا اینکه از وجود ملت، از آحاد ملت، از زن، از مرد، مخصوصاً جوانان، از فکر جوانان، از انرژی جوشان جوانان استفاده کنند که متأسفانه نظام تعلیم و تربیت ما امروز اینگونه نیست.

    خدایا، پروردگارا به عزت و جلالت قسمت می دهیم توفیق خودشناسی، توفیق شناخت نعمت هایت، فرصت هایت در استعدادهای عظیم و کلانی که به ما داده ای به همه ما عنایت بفرما.

     

    خطبه دوم

     

    باز خودم را و شما عزیزان را سفارش می کنم به تقوا، اجتناب از گناه و معصیت. یکشنبه آینده اول خرداد ماه مصادف است با سالروز تحریم اقتصادی امریکا علیه ایران، اولین تحریم، اگرچه ما در طول تاریخ پس از انقلاب مرتب با تحریم های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا مواجه بوده ایم ولی جالب این است که در ابتدای کار امام راحل ما از این تحریم استقبال کردند و اظهار خوشحالی کردند و به این مضنون فرمودند این تحریم ها وسیله رشد و تعالی و ترقی ما و کشور ما خواهد شد و همین گونه شد.

    سه شنبه آینده 20 جمادی الثانی مصادف است با ولادت نورانی و با سعادت زهرای مرضیه صدیقه کبری(س)، ریحانه نبوت، نگین درخشان خلقت، کوثر ولایت، امام ولایت و گل سرسبد خلقت، افتخار عالم بشریت فاطمه زهرا (س) و همچنین روز زن و همچنین سالروز ولادت فرزند زهرا امام راحل، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره)که در حقیقت نخل پرثمر باغ ولایت بود گرامی می داریم و تبریک عرض می کنم این روز پربرکت را و از خداوند منان درخواست می کنیم که خیر و برکت و رحمتش را در این روز و در همه روزها بر ما، بر ملت ایران، بر پیروان اهل بیت انشااله نازل بفرماید.

    روز زن را بر همه بانوان جامعه اسلامی تبریک عرض می کنم. بانوان در حقیقت مسئولیت سنگینی بر عهده دارند که حتی این مسئولیت بر عهده آقایان هم گذشته نشده است. مدیریت خانه؛ مدیریت خانه مطمئاً از مدیریت یک اداره سنگین تر و سخت تر است؛ چرا دست کم می گیریم؟ یکی مسئولیت تعلیم و تربیت فرزندان است. شوهر داری یک هنر است، یک مدیریت است. ای مادران، ای بانوان جامعه اسلامی قدر خودتان و این مسئولیت هایی که به صورت فکری بر عهده شما گذاشته شده است را بدانید و از این موقعیت درست استفاده کنید.

     فتح بی نظیر خرمشهر را داریم در روز سه شنبه آینده در عملیات پیروزمند بیت المقدس در سال 61. جنگ ما یک جنگ شکننده ای شده بود. گرامی می داریم یاد و خاطره مجروحین، معلولین، جانبازان که افتخار بزرگی آفریدند. خدا را شکر می کنیم که با امدادهای غیبی اش ما را ، کشور ما را، نظام ما را، در طول مسیر تاریخ انقلاب سرافراز و پیروز کرد.

     

    در این ماه اتفاقات زیادی افتاده است منجمله ارتحال ملکوتی امام راحل، سالروز ارتحال امام را داریم که باید برای همیشه 15 خرداد را طبق وصیت خود امام و سالروز ارتحال امام را برای همیشه باید گرامی بداریم. من توصیه می کنم همه عزیزان، ولایت مداران، بسیجیان عزیز، بیایند در صحنه برای گرامیداشت یاد و خاطره­ی امام راحل مخصوصاً سفر به حرم مطهر امام راحل از الان آمادگی کامل را داشته باشند.

     

     موضوع دیگر لزوم آمادگی برای مراسم اعتکاف در ایام البیض ماه رجب که کم کم داریم نزدیک می شویم به ماه رجب، ماه خیر و برکت و رحمت و ماه اعتکاف که توصیه می کنم دست اندرکاران مساجد از الان بنشینید، جلسه بگیرید، برنامه ریزی کنید، ثبت نام کنید که انشاالله امسال در همه مساجد برنامه ای هرچه منسجم تر و پرسورتر و معنوی تر در ارتباط با اعتکاف داشته باشیم.

    خدایا، پروردگارا توفیق استفاده از عمرمان، از امکاناتمان، توفیق حضور در عرصه های معنوی، حضور در عرصه های سیاسی، حمایت از اسلام، حمایت از انقلاب اسلامی، حمایت از ولایت و ولایت مداران به همه مان عنایت بفرما. خدایا سلام و درود ما را به روح ملکوتی امام راحل و ارواح طیبه شهدا عائد و واصل بفرما. به بانوان جامعه اسلامی ما توفیق کار، تلاش، همت، حیا، عفت، پاکی و پاکدامنی و حجاب عنایت بفرما. به جوانان ما توفیق حضور در صحنه، توفیق کار و تلاش، ترقی و تعالی عنایت بفرما. وسیله ازدواج جوانان ما را فراهم بفرما. فقر و فاقر را از جامعه ما ریشه کن بفرما. در فرجح مولایمان امام زمان (عج) تعجیل بفرما. عاقبت همه مان ختم به خیر بفرما.


    منبع:سایت ستاد نماز جمعه مرودشت



    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1115
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari