صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  • پاکسازی و درختکاری در مجموعه جهانی تخت جمشید
  • اسناد مالکیت تخت جمشید و کاخ اردشیر بابکان صادر شد
  • بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارد
  • ماموریت مجلس دوازدهم چیست؟
  • چند نصیحت برادرانه به تازه انتخاب شدگان
  • گزارش تصویری: حضور مردم مرودشت در پای صندوق رای + جشن رای اولی ها در دبیرستان دخترانه شاهد و فرزانگان
  • کشف رد پای انسان‌های ۱۴ هزار ساله در ارسنجان
  • انتخابات مجلس در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشید. + آرای همه نامزدها
  • یک باند خرید و فروش آراء در مرودشت بازداشت شد
  • ممنوعیت استقرار غرفه ها در مسیر اصلی تخت جمشید مرودشت در ایام نوروز
  • اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای ساماندهی مجموعه‌ی میراث جهانی تخت جمشید مرودشت با ۱۰هزار میلیارد ریالی
  • درخشش شطرنج باز مرودشتی در مسابقات بین المللی کاسپین
  • قهرمانی سعید رزمیان در مسابقات پرورش اندام کشور
  • بهره برداری از بیش از ۵٠ پروژه عمرانی
  • جهاد تبیین اولویت اصلی نامزدها باشد
  •  

     

    جلسه اول شورای پنجم مرودشت در بن بست!
    فرماندار: در طول دوره خدمتم چنین چیزی ندیدم

    4909
    :كد
    پنج شنبه 2 شهريور 1396

    اولین جلسه پنجمین شورای شهر مرودشت بدون نتیجه پایان یافت.



    اولین جلسه پنجمین شورای شهر مرودشت رأس ساعت 10 صبح با حضور فرماندار، امیری معاون فرماندار، شهردار سابق، اعضای شورای سابق، اصحاب رسانه و اعضای شورای پنجم و صارمی کارشناس شوراهای اسلامی برگزار شد.

    علی‌اکبر نجیب‌زاده فرماندار مرودشت ضمن گرامیداشت هفته دولت در این جلسه بیان داشت: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در ذهن مردم مانده است و ماندگاری نام این شهدا بدین خاطر است که در کنار اخلاص، صداقت و ساده زیستی، خدمت به مردم را سرلوحه کار خودشان قراردادند.

     

    نجیب‌زاده اظهار داشت: عمر شورا کوتاه است و در چشم بر هم زدنی چهار سال تمام می‌شود و شورای ششم روی کار می‌آید و بهتر است که انسان زمانی که مسئولیتی دارد کارنامه خوبی از خود به یادگار بگذارد و اگر نمی‌توانیم باری از دوش مردم برداریم باری هم بر دوششان قرار ندهیم.

    وی به شور انتخابات اشاره‌ای کرد و افزود: اگر مردم شاهد خدمت و صداقت ما نباشند از ما روی برمی‌گردانند.

    وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های مرودشت در حوزه گردشگری، طبیعی، کشاورزی و صنعتی تصریح کرد: مرودشت در استان بی‌نظیر و در کشور کم‌نظیر است و این را به‌عنوان یک کارشناس اعلام می‌کنم.

    فرماندار مرودشت افزود: ما باید تلاش کنیم و از نعمت‌های خدادادی و پتانسیل‌های شهرستان در جهت رفع مشکلات مردم، کاهش بیکاری و کاهش مشکلات ناشی از خشک‌سالی بهره لازم را ببریم.

    فریدون اتابکی رئیس شورای اسلامی چهارم در این جلسه بیان داشت: از خدا شاکرم و از همه محبت‌ها، همراهی‌ها و اعتمادی که مردم در انتخابات دو دوره گذشته نسبت به من داشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم در این دوره توانسته باشیم پاسخگوی قانون و انتظارات مردم بوده باشیم و هر جا هم قصور و معذوریت‌هایی داشتیم از پیشگاه مردم و خبرنگاران به‌عنوان نمایندگان مردم طلب حلالیت می‌کنیم.

    اتابکی افزود: در مرودشت همانند شورای شهر پایتخت و شورای شهر کلان‌شهرها و سایر شهرها آنچه باید بر اساس قانون از ظرفیت‌ها شکوفا می‌شد محقق نشد و باگذشت چندین دوره از شورای شهر در کل کشور، بیشترین کار و تلاش ما در حوزه شهرداری است و اگرچه شورا در حوزه شهرداری وظایف ویژه‌ای دارد اما این، تمام ظرفیت و توان شورا نیست.

    وی بیان داشت: ما اعتراف می‌کنیم همانند شوراهای شهرهای دیگر بیشتر در حوزه شهرداری خلاصه شدیم و بیشتر به این موضوع پرداختیم و حق مردم در این است که ما به سایر حوزه‌ها نیز ورود کنیم.

    وی به افزایش سرانه فضای سبز در دوره شورای چهارم اشاره کرد و ابراز داشت: در دو طرف شهر پارک پردیس و پارک پرستار راه‌اندازی شد و در جنوب پارک شهدای گمنام که در آن زمان درخور شهدای گمنام نبود فضاسازی شد و پارک نرگس و پارک نیایش، پارک حاشیه‌ای خلیج‌فارس و پارک‌های محله‌ای حاصل تلاش شورای چهارم بود.

    این عضو ده‌ساله شورای شهر مرودشت گفت: در شورای چهارم به بحث آسفالت و موزاییک توجه بیشتری شد و در این زمینه خون‌دل‌ها خوردیم، درگیری‌ها داشتیم و تلاش‌های زیادی داشتیم و امروز شاهد کمترین معابر خاکی در شهر هستیم. در سه سال و نیم اول شورای چهارم بحث آسفالت خوب پیش رفت و در خصوص شش‌ماهه آخر گلایه‌هایی وجود دارد و اگر با همان سرعت کار پیش رود با تلاش شورای پنجم شاید در یک سال آینده دیگر شاهد معابر خاکی نباشیم.

     

    اتابکی مرودشت و شیراز را باهم قیاس کرد و تصریح کرد: مرودشت تقریباً یک‌دهم شهر شیراز جمعیت دارد و به‌تبع باید یک‌دهم شهر شیراز در مسکن و خدمات کاربرد داشته باشیم و باید یک‌دهم شیراز بودجه داشته باشیم و در سال 95 بودجه شهرداری شیراز 3 هزار و چهل میلیارد تومان بود و بودجه مرودشت باید به‌تبع سیصد و چهار باشد اما شهردار و مجموعه شهرداری با چهل میلیارد بودجه در شهر به ارائه خدمت پرداختند.

    وی بیان داشت: آرامستان مرودشت دیگر جایی برای خاک‌سپاری اموات ندارد و علیرغم جانمایی آرامستان جدید، برای انتقال آن به نتیجه نرسیدیم و باید دنبال شود. از شورای سوم تاکنون در خصوص شرکت پی سرابنا و مشکلات مردم وقت گذاشتم اما به دلیل عدم اراده کافی در سرمایه‌گذار، این مشکل حل نشد و ما در مجتمع مسکونی بهار و مجتمع تجاری شرکت پی سرابنا به نتیجه نرسیدیم و بحث معارض در سال 86 با هزینه هنگفت شهرداری حل شد.

    وی حمل‌ونقل کامیون‌ها در سطح شهر و مهاجرت بی‌رویه افاغنه را از دیگر مشکلات حل‌نشده این شهر دانست: در فضای آموزشی و مدارس با کمبودهایی مواجهه هستیم و باید به این امر نیز توجه گردد.

    در ادامه علی‌اکبر همت 47 ساله به‌عنوان رئیس هیئت سنی و اسماعیل استواری 31 ساله به‌عنوان منشی اول و محمدحسن زارعی نژاد به‌عنوان منشی دوم هیئت‌رئیسه سنی انتخاب شدند. علی‌اکبر همت سوگندنامه را قرائت و بقیه اعضاء نیز متن سوگندنامه را تکرار کردند.

    علی‌اکبر همت رئیس هیئت‌رئیسه سنی پنجمین دوره شورای اسلامی مرودشت بیان داشت: امیدوارم بتوانیم با توجه به عناوین، اهداف و شعارهایی که در زمان انتخابات مطرح کردیم یک شورای مقتدر، منسجم و شورایی که به اصول و قوانین متعهد باشد، حاکم شود.

    همت افزود: در اردیبهشت‌ماه مردم ولایت مدار تعهد خودشان را بار دیگر با حضورشان در پای صندوق‌های رأی به‌نظام ثابت کردند و نشان دادند که دوستدار نظام و ولایت هستند و درصحنه همواره حضور دارند.

    وی تصریح کرد: امیدوارم شورا بتواند یک شورای متحد، منسجم و همسو باشد و بتواند کارها را به‌صورت شورایی پیش ببرد و بتواند خدمت‌رسانی به مردم را به‌عنوان منافع مشترک و یکی از اهداف اصلی همه دوستان که در انتخابات حضور داشتند عمل کنند.

    وی عنوان کرد: خط قرمز ما منافع مردم است و ما شخصیت‌پردازی نداریم و ما سوگند خوردیم و همه اعضا را به وحدت، تعامل و یکسونگری دعوت می‌کنم و تا زمانی که به این موارد به‌سان شعار نگریسته شود و نتوانیم به آن عمل کنیم شورایی منسجم نخواهیم داشت.

    وی بیان داشت: ما تجربه شورای چهارم راداریم و اگر بخواهیم واقع‌بینانه و واقع‌گرایانه نگاه کنیم در شورای چهارم علاوه بر همه خدماتی که انجام شد، دوره پرتنشی داشتیم اما با توجه به اینکه اعضای شورای پنجم اعضای کارکشته‌تری هستند و این‌که در انتخاباتی سنگین انتخاب شدند و وزنه کمی نیستند، انتظار داریم شورای منسجمی داشته باشیم.

     

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی جلسات غیرعادلانه و در مناطقی صورت گرفته است که بی‌احترامی به اعضای شوراست و ما سوگند خوردیم و نمی‌توانیم به رأی مردم بی‌اعتنا باشیم ما تا جلسه بعد که یک انسجام و اتحاد بین اعضا شکل بگیرد جلسه را ختم می‌کنیم.

    نادر امیدوار عضو شورای اسلامی شهر مرودشت بیان داشت: به خون شهدا و به قرآن سوگند خوردیم که ضمن همفکری و همکاری صادقانه با اعضای شورای شهر، مسائل شهر را دنبال کنیم و متأسفانه آنچه در دوره چهارم رقم خورد، بازهم همان افراد رقم زدند.

    وی تصریح کرد: 1200 شهید شناسنامه شهر مرودشت هستند و مردم اجرای قانون و عدم قانون‌گریزی را وظیفه ما می‌دانند و اگر من نتوانم به‌عنوان نماینده مردم در جلسه اول از حقوق مردم دفاع کنم و بر اساس تعهدی که به مردم دادم، نتوانم در راستای قوانین به مردم خدمت کنم دیگر فایده‌ای ندارد.

    وی افزود: با توجه به دو شقه کردن شورای شهر در سه ماه و جلسات چهارنفره گرفتن در غیر از مکان شورای شهر، هیچ‌کس ما را صدا نزد و ما نیز دو جلسه برگزار کردیم که در جلسه اول حاضر شدند و در جلسه بعد نیامدند و من سوگند می‌خورم به هر چهار نفر زنگ زدم و گفتم چه باید کنیم اما یک نفر به من زنگ نزد که چه باید کنیم، اعتراض خود را اعلام می‌کنم و با تمام احترامی که برای اعضا قائل هستم و دیروز هم اشاره کردم جلسه را ترک می‌کنم.

     

    فرماندار مرودشت اظهار داشت: در طول دوره خدمتی‌ام اولین بارست چنین چیزی را شاهد هستم. مردم هفت نفر را انتخاب کردند و ممکن است چهار نفر هم که باهم فکرتر هستند نشستند و باهم همفکری کردند و سه نفر دیگر هم باهم همفکری کردند و جلساتی گرفتند و چه‌بهتر که هر هفت نفر باهم جلسه می‌گرفتند و تخلفی صورت نگرفته است و ما تازه می‌خواهیم شروع کنیم و هر هفت نفر آزاد هستند هر کس را می‌خواهند به‌عنوان هیئت‌رئیسه و شهردار انتخاب کنند.

    نجیب‌زاده گفت: برادرانه و از سر دلسوزی اعلام می‌کنم اگر شورا خوب کار کند درجه‌ای روی دوش من نمی‌گذارند و اگر بد هم کار کنند درجه‌ای از روی دوش من برنمی‌دارند.

    وی تأکید کرد: طبق برنامه زمان‌بندی باید امروز هیئت‌رئیسه شورا انتخاب شود و اگر انتخاب نشود صورت‌جلسه باید به شورای حل اختلاف ارسال شود و ممکن است آنجا تصمیماتی گرفته شود که به نفع مردم این شهر نباشد و من چند دقیقه را فرصت می‌دهم که باهم صحبت کنید و اگر صلاح دانستید به جلسه برگردید.

    چنگیز نجاتی عضو شورای شهر مرودشت بیان داشت: در طول سال‌هایی که در شورای شهر حضور داشتم یک‌بار جلسات شورای شهر را ترک نکردم و همواره با همدلی در کنار هم بودیم.

    نجاتی افزود: ما نماینده مردم هستیم و مردم به ما اعتماد کردند و با مشارکت فعال ما اعتماد مردم به منصه ظهور می‌رسد و وقتی ما در شهرداری و شورا در تصمیم‌گیری‌ها شرکت نداشته باشیم پس اثری نداریم و این بی‌اثری یک کج دهنی به مردمی است که ما را انتخاب کرده‌اند و همواره درصحنه هستند.

    وی تصریح کرد: من برای خدمت به مردم آمده‌ام و اینکه شورا منحل شود برای من مهم نیست. چهارده سال در شورای شهر کارکردم و ما یک پارک نداشتیم و هفده مورد از اولین‌ها را در شهر مرودشت انجام دادیم.

    وی تأکید کرد: خط قرمزم مسائل مالی در شهرداری است و اجازه نمی‌دهم سرسوزنی جابه‌جا شود و بی‌احترامی به پرسنل شهرداری را قطعاً اجازه نمی‌دهم و پرسنل شهرداری امنیت شغلی ندارند و اگر شورا پابرجا باشد تضییع حقوق شهرداری و شورا ممنوع است.

    ساسان طهماسبی عضو شورای پنجم شهر مرودشت گفت: هنوز تصمیمی گرفته نشده است و مشخص هم نیست چهار نفر چه کسی هستند و اگر منظور از چهار نفر من، استواری، زارعی نژاد و کاظمی هستیم، درصورتی‌که ما سه نفر بودیم و شما چهار نفر، تکلیف چه می‌شد؟ رئیس و هماهنگ‌کننده یک نفر باید باشد و درصورتی‌که من هم کاندیدای ریاست باشم تکلیف چیست؟

     

    ابوذر کاظمی دیگر عضو شورای شهر بیان داشت: ما خواهان آن هستیم که مر قانون رعایت شود و وظیفه ما خدمت کردن است و اگر برای خدمت آمدیم باید بدانیم خدمت تنها با ریاست نمی‌آید و برای رعایت مر قانون باید در جلسه بعد از اعضا علی‌البدل خواسته شود در جلسه حضور یابند.

    نادر امیدوار، علی‌اکبر همت و چنگیز نجاتی از جلسه بیرون رفتند و در گوشه‌ای از ساختمان شورا به همفکری پرداختند و مجدداً در جلسه حاضرشده و 24 ساعت مهلت خواستند اما هر سه عضو مذکور قبل از امضای صورت‌جلسه در ساعت جلسه 12:10 جلسه را ترک کردند.

    ساعت 18 مجدداً با حضور فرماندار، اصحاب رسانه و اعضای شورای شهر جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه در ساختمان شورا برگزار شد.

    فرماندار در این جلسه بیان داشت: درصورتی‌که هیئت‌رئیسه انتخاب نشود، ممکن ست بحث انحلال یا سلب عضویت را شورای حل اختلاف استان مطرح کند و احتمال انحلال شورا بیشتر است اما ما پیش‌داوری نمی‌کنیم.

    علی‌اکبر همت عضو شورای مرودشت گفت: چهار نفر باهم همفکرتر بودند و باهم صحبت کردند اما اشتباه این بوده که به‌هیچ‌عنوان ارزش ظاهری برای دوستان دیگر در نظر گرفته نشده و دلخوری‌ها بیشتر بدین خاطر است.

    همت افزود: شهر مرودشت علی‌رغم جمعیتی که دارد فضای کوچکی دارد و کوچک‌ترین خبر در فضای مجازی به اطلاع همگان می‌رسد.

    همت بیان داشت: درب تعامل باز است و ما هیچ جبهه‌ای نداریم. دوستان به اجماع رسیده‌اند که زارعی نژاد به‌عنوان رئیس شورا انتخاب شود و تنش‌هایی وجود دارد و من پیشنهاد می‌دهم از این چهار نفر طهماسبی یا کاظمی خود را به‌عنوان رئیس مطرح کنند و قبلاً هم یک‌بار به طهماسبی پیشنهاد دادم.

    ساسان طهماسبی عضو شورای شهر بیان داشت: محمدحسن زارعی نژاد از یک روز بعد از انتخابات تاکنون به‌نوعی سیاسی یا عاطفی عمل کرد یا به‌هرحال زرنگ بود و نسبت به سایرین مرتب با بنده تماس داشت و در کنارشان استواری، بنده و کاظمی که باهم بودیم ارتباط داشتیم.

    فرماندار مرودشت از خبرنگاران عذرخواهی کرد و خواست در راستای افزایش تعامل اعضای شورای شهر جلسه را ترک کنند. خبرنگاران بیرون رفتند و ساعت 19:30 سه عضو شورای شهر (همت، امیدوار و نجاتی) که با چهار نفر دیگر بر سر گزینه‌های شهرداری و انتخاب رئیسه به نتیجه نرسیدند، قبل از رأی‌گیری و امضای صورت‌جلسه، جلسه را ترک کردند.


    منبع:مرودشت نا



    نظرات بینندگان
    غلامرضا  امیداورم با تلاش و همت اعضای جدید شورا تا پایان سال بتوانیم شاهد اتمام پروژه اسفالت کاری جاده شهرک مهرگان باشیم که با نیمه تمام رها کردن آن مشکلات دو چندان شده است .
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    3934
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari