صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  • بازگشایی آبراهه‌های تخت جمشید مقابل گردشگران نوروزی
  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  •  

     


    نامه سرگشاده تعدادی از شهروندان به مسئولان شهر در مورد حل معضل آپارتمان های صدف

     
    4826
    :كد
    چهارشنبه 21 تير 1396

    در ابتدای دهه¬ی هشتاد عده¬ای که وصف مرودشت را شنیده و به سادگی و صداقت مردمانش واقف بودند، وارد این شهر شدند و بدون این که سرمایه¬ای داشته باشند، به¬عنوان سرمایه گذار، با وعده و وعیدهای متفاوت، شهردار وقت مرودشت را با خود همراه کردند.



    بسم الله الرحمن الرحیم
    قال امیرالمؤمنین:«إِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ فِي غَيْرِ مَوْطِنٍ‏ لَنْ‏ تُقَدَّسَ‏ أُمَّةٌ لَا يُؤْخَذُ لِلضَّعِيفِ فِيهَا حَقُّهُ مِنَ الْقَوِيِّ غَيْرَ مُتَتَعْتِعٍ»
    امیرمؤمنان (ع): «من از رسول خدا (ص) شنيدم كه بارها مى‏فرمود: هيچ امتى كه در ميان آنان حق ضعيف‏ از قوى‏ بدون لكنت گرفته نشود، از كاستى‏ها و عيب‏ها پاك نخواهد گرديد».


    امام جمعه محترم شهرستان مرودشت جناب حجه السلام والمسلمین احمدی (دامت برکاته)
    سلام علیکم
    تعدادی از شهروندان محروم شهرستان مرودشت حدود 12 سال است که بخاطر داشتن سرپناه، از شرکتی بنام «ماهان پارسه گلستان» به نمایندگی از شرکت «پی سرابنا» اقدام به خرید امتیاز واحدهای آپارتمانی بنام صدف مرحله¬ی 2 نموده¬اند، اما متاسفانه بخاطر مشکلات عدیده¬ی شرکت، ساختمان نیمه¬کاره و بلاتکلیف باقی مانده و سال¬هاست شرکت به بهانه¬های گوناگون از ادامه¬ی کار دست کشیده است. تعدادی از خریداران،پس از مراجعه به مسئولان مختلف از جمله فرمانداری، شهرداری، شورای شهر،نماینده مجلس و بی¬نتیجه بودن آن، علیه شرکت شکایت نمودند و پرونده در شعبه¬ی 4 دادگاه حقوقی دادگستری مرودشت مورد بررسی قرار گرفت که به نظر می¬رسد آن نیز بی¬نتیجه باشد.
    خریداران که عمدتاً از طبقه¬ی مستضعف هستند، دار و ندار خود را به شرکت داده¬ا¬ند و اکنون سال¬هاست مقروض و مستأجر هستند و از آنجایی که تمام موجودی خود را به شرکت پرداخت نموده¬اند، مبلغی برای رهن منزل برایشان باقی نمانده و اجاره-های سنگین پرداخت می¬نمایند و دیگر توانایی تحمل این وضعیت را ندارند.
    اکنون این مسأله به صورت یک معزل شهر درآمده و خانواده¬های زیادی را درگیر نموده است و ممکن است در آینده، تبعات ناخوشایندی را ببار آورد.
    با این شرح و حال و به استناد روایت مشهور حضرت امیرمؤمنان(ع) که فرمود: «كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ‏ عَوْناً» و با توجه به مقام و موقعیت حضرتعالی از شما خواشمند است دستور فرمائید، با عزم جدی مسئولان شهر و تشکیل شورای تأمین نسبت به حل و فصل این موضوع، اقدام گردد.
    در نظام مقدس جمهوری اسلامی که با همراهی مستضعفین بنا شده و با هدف حمایت از مستضعفان تشکیل گردیده و مقتدرانه و به¬حق از مظلومان عالم با هر دین و مذهب و نژاد در هزاران کیلومتر آن¬طرف¬تر از مرزها دفاع می¬کند، زیبنده¬ی مسئولان این شهر نیست که نسبت به احقاق حق شهروندان مظلوم خود، که هم دین و مذهب آنان هستند و در تمام صحنه-ها مدافع این نظام مقدس بود¬ه¬اند، بی¬تفاوت باشند و یا کوتاهی نمایند.
    شرح نسبتاً مبسوط ماجرا و امضاء درخواست کنندگانبه پیوست ارسال می¬گردد.///                                                          
    با تشکر
    اجرکم عند الله

    رونوشت:
    استانداری فارس- فرمانداری شهرستان مرودشت - دفترنماینده شهرستان مرودشت و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی - شهرداری شهرستان مرودشت- شورای شهر مرودشت -اداره اطلاعات شهرستان مرودشت- اداره مسکن و شهرسازی - هفته نامه تخت جمشید - هفته نامه مرودشت - هفته نامه عصرمرودشت - پایگاه های اطلاع رسانی در فضای مجازی- نمایندگی صداوسیما در مرودشت


    صفحات پیوست (شرح ماجرای آپارتمان¬های صدف مرحله¬ی دوم)
    در ابتدای دهه¬ی هشتاد عده¬ای که وصف مرودشت را شنیده و به سادگی و صداقت مردمانش واقف بودند، وارد این شهر شدند و بدون این که سرمایه¬ای داشته باشند، به¬عنوان سرمایه گذار، با وعده و وعیدهای متفاوت، شهردار وقت مرودشت را با خود همراه کردند. و به جان مردم محروم، ساده و با صداقت افتادند.
    تبلیغات وسیع و گسترده¬ای در سطح شهر مرودشت توسط شرکتی بنام «پی¬سرا¬بنا» انجام شد تا شهروندان را تشویق به پیش-خرید آپارتمان¬هایی بنام «صدف» نمایند؛ این تبلیغات به اشکال مختلف و ترفندهای فریبنده، با مشارکت شهرداری صورت گرفت؛تا جایی که عده¬ای برای ایجاد فرهنگ آپارتمان نشینی در مرودشت، از طرف شهرداری،  مأمور شدند بر روی در و دیوارهای شهر،  برج¬های سر به فلک کشیده نقاشی نمایند.(شاید هنوز هم برخی آثار آن باشد).
    در بروشورهایی که در سطح شهر توزیع گردید، از خرید اقساطی واحدهای آپارتمانی و اعطای وام و تحویل هجده ماه سخن به میان آمده بود و عده¬ای از طبقه محروم که عمری در حسرت داشتن یک سرپناه به سر می¬بردند، دار و ندار خود را فروختند و به «شرکت پی¬سرا¬بنا» (و البته بهتربگویم بی سر پناه) که حدود سال 83 با نام «ماهان پارسه گلستان» در رنگ و لعابی جدید ظهور کرده بود، دادند، تا صاحب آپارتمان شوند.آنچه باعث اعتماد مردم به این شرکت شد، مشارکت شهرداری در این پروژه بود.
    در ابتدا فقط اسکلت ساختمان 4 طبقه¬ای در شهرک فرهنگیان (فلکه معلم) آشکار شد. در قرارداد اصلا مشخص نشده بود که آپارتمان¬ها چندطبقههستند و کسی هم تصور نمی¬کرد در شهری مانند مرودشت روزی یک ساختمان 11 طبقه حدود 220 واحدی ساخته شود. 
    پس از ساختمان 4 طبقه¬ی 30 واحدی، ساختمان 11 طبقه را شروع به ساخت نمودند. تقریباً این اولین فریبی بود که برای خریداران آشکار گردید. کم¬کم پروژه بطور کامل متوقف گردید و وعده تحویل 18 ماهه اکنون حدود 12 سال است به طول انجامیده و کاملا متوقف و بلاتکلیف است.
    بارها به نماینده شهرستان، شهرداری، فرمانداری مراجعه و موضوع با برخی از اعضای شورای شهر نیز در میان گذاشته شده اما هیچ نتیجه¬ای بدست حاصل نگردید؛در نهایت مال¬باختگانبار دیگر با پرداخت هزینه¬های سنگین چون دادخواست،حق وکالت و حق کارشناسی، از شرکت به دادگاه شکایت نمودند،که به¬نظر می¬رسد از آن هم نتیجه¬ای حاصل نشود و تلویحاً اعلام نمودند که از دست دادگاه کاری برنمی¬آید.
    در این ماجرا چند طرف درگیر هستند:
    1- شرکت «پی¬سرا¬بنا» که ظاهراً مدیر آن (قربان¬پور) خارج کشور است و دسترسی به او امکان پذیر نیست، اما وکیل شرکتش در جلسه¬ی دادگاه حضور داشته و شهرداری را مقصر می¬داند که زمینی در اختیار شرکت گذاشته که چند نفر مدعی مالکیت آن را دارند.
    2- شرکت «ماهان پارسه گلستان» به مدیریت «محمد بابایی» که ظاهراً تعهدات شرکت «پی¬سرا¬بنا» را بر عهد گرفته است. محمد بابایی، نماینده¬ی شرکت پی¬سرابنا نیز می¬باشد و قرارداد خریداران را او امضا نموده است و ما شخصی بنام قربان¬پور را از ابتدا ندیده و نمی شناسیم. اما اکنون آقای بابایی ادعا می¬کند که من تنها مجری بوده¬ام و مشکلات سندی و مسایل دیگر به او ارتباطی ندارد.
    3- شهرداری مرودشت که 17 درصد پروژه به آن تعلق دارد و زمین را به شرکت «پی¬سرا¬بنا» واگذار نموده است.
    شهرداری در حالی که زمین سند تفکیک شده نداشته و چند شخصیت حقیقی و حقوقی(از جمله مسکن و شهرسازی) مدعی مالکیت زمین هستند، به شرکت، پروانه ساخت چنین پروژه¬ی عظیمی را داده است.
    4- خریداران که آن¬ها نیز شامل چند دسته می¬شوند.
    الف- عده¬ای که مبلغ کمی پرداخت کرده¬اند و بعد از آنکه متوجه شده¬اند این شرکت با مشکلاتی روبروست از پرداخت اقساطی بعدی خودداری نموده¬اند و نسبت به این پروژه بی¬تفاوت هستند.
    ب- عده¬ای که بخش عظیمی از مبلغ قرارداد را پرداخت کرده¬اند و مبلغ باقی مانده به عنوان مبلغ هنگام تحویل واحد می-باشد.
    ج- عده¬ای که مبلغ را بطور کامل پرداخت نموده¬اند.
    27 نفر از افراد گروه دوم و سوم، از شرکت شکایت نمود¬ه¬اند.
    بر اساس قرارداد، شرکت موظف به اخذ وام از بانک برای تکمیل پروژه بوده است اما چون زمین فاقد سند و یا فاقد سند تفکیک شده بوده و در آن ملک، چند نفر مدعی بودند،در زمان دولت قبل تا زمانی که وام به انبوه سازان پرداخت می¬شده، نتوانسته وام بگیرد. البته هم اکنون هم مشکل سند حل نشده و نمی¬تواند وام بگیرد و عامل اصلی تاخیر در ساخت پروژه، همین موضوع است. که باید مقصر اصلی مشخص شود و خسارات وارده به خریداران جبران گردد.
    بر اساس قرارداد،شرکت می بایست کسانی که اقساط خود را پرداخت نمی¬کردند، امتیاز آنها را فسخ و به دیگری واگذار می-نمود؛تا پروژه با کمبود بودجه مواجه نشود، اما متاسفانه این کار توسط شرکت  انجام نشده و آقای بابایی چنین استدلال می¬کند که چون مجری و نماینده پی سرا بنا بوده نمی¬توانسته این کار را انجام دهد.
    قرارداد فی¬مابین شرکت و خریداران کاملا ظالمانه و یک طرفه است و  بر خلاف عرف قراردادها، مدت تحویل در آن مشخص نشده است. گرچه در تبلیغات این مدت، 18 ماه اعلام شده بود.
    اکنون شرکت در استدلالی مضحک اعلام می¬کند که مدت تحویل در قرارداد مشخص نشده و ظاهراً منظورش این است که تا قیامت وقت دارد و این در صورتی است که حتی اگر مدت هم مشخص نشده بود، می¬توان به عرف مراجعه کرد و عرفاً چنین پروژه¬ای بیش از دو سال لازم ندارد.
    شرکت به بهانه¬های مختلف از مشتریان خوش حساب سوء¬استفاده ¬کرده و از آن¬ها مبالغی دریافت نموده استامامشکل آن¬ها را حل نمی¬نموده است. به دو مورد اشاره می شود.
    الف- هزینه¬ی انشعابات(آب، برق، گاز) برای ساختمانی که بعد از این همه سال نه انشعاباتش وصل شده و نه تحویل داده شده است. عده¬ای همان زمان هزینه را پرداخت نموده¬اند، اما شرکت با کمال پرروریی به آن¬ها هم می¬گوید که باید مابه التفاوت آن، به روز حساب شود.
    ب- چون در قرارداد متراژ تقریبی آپارتمان نوشته شده، عده ای بخاطر اضافه متراژ، مجدداً مبلغی را پرداخت نمودند تا واحد خود را تحویل بگیرند اما این نیز در واقع فریبی برای سرکیسه کردن خریداران خوش حساب بود.
    با اینکه در مرحله دوم صدف دو ساختمان (و شاید سه ساختمان که هنوز یکی ساخته نشده است) وجود داشته که یکی 4 طبقه و دیگری 11 طبقه بوده، اما شرکت اصلا آنها را در قرارداد مشخص نکرده تا بتواند هرگونه خواست با مشتریان رفتار نماید. و مشتریان هم اطلاع نداشتند.
    برخی مشتریان مبلغ واحد خود را حتی آن بخش که شرکت باید وام می گرفته،به طور کامل پرداخت نموده اند و برخی فقط مبلغ هنگام تحویل باقی مانده، اما شرکت آن را هم به ادعای خود بر اساس نظر کارشناس، به روز کرده و مشتریان خوش حساب را مجدداً بدهکار کرده است. و این در صورتی است که عرف ساختمان سازی همین است که مبلغی برای زمان تحویل باقی بماند./////




    نظرات بینندگان
    امراله مختاری  ان شااله روزی مسولین در صدد بر طرف شدن مشکل برایند واز انان تشکر شود مختاری
    محمدعلی احمری  منم یکی از مالباختگان هستم. ازمسوولین سایت کمال تشکر را دارم که دردمان را به گوش مسوولین رساندن. واقعا ممنون
    ک  سلام با تشکر فراوان از درج نامه سرگشاده معضل آپارتمان های صدف لطفا با گذاشتن عکسی از این پروژه کاری کنید که بیشتر جلب توجه کند. می توانید از عکس صفحه اول هفته نامه مرودشت استفاده نمائید. بسیار متشکرم.
    پاسخ: با تشکر پیشنهاد شما انجام شد
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    2504
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari