صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • گزارش تصویری: به مناسبت روز کارگز
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس در بخش بانوان
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس
  • گزارش تصویری: جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت
  • کاهش هفتاد و دو درصدی ابتلا به سالک در سال گذشته
  • ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت زنده‌گیری شدند
  • مدال برنز مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان کشور به ورزشکار دختر مرودشتی رسید
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • با کسب ۹ نشان طلا،نقره و برنز آینده سازان کشتی مرودشت بر سکوی دوم فارس ایستادند
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم غاصب کودک کش بود
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در شهرستان مرودشت
  • دیدار صمیمی مدیران با مردم، در مسجد الزهرا (س) مرودشت
  • رها سازی آب سد درودزن به منظور حمایت از تولید و کشاورزان مرودشت
  • حجاب وعفاف در جامعه باید نهادینه شود
  • چهار وزنه‌بردار فارسی در لیست جدید تیم ملی بزرگسالان ایران
  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  •  

     


    1000 روز با آقاي شهردار (نظر مردم و مسئولان مرودشت در مورد اداره شهر- همشهري فارس)

     
    393
    :كد
    1386/01/20





    مي دانيد مرودشت قدمت فراواني دارد . اما 70 سال است كه مرودشت در تعاريف كشوري به شهر تبديل شده است و 55 سال است كه شهرداري دارد.

    اداره اين شهر كه در كنار بزرگترين و مهمترين اثر تاريخي كشور ، تخت جمشيد قرار دارد ،هزار روز است كه به عهده آقاي بادآهنگ شهردار مرودشت است.

    پيشتر در گزارش هايي در گفتگو با آقاي شهردار به بررسي عملكرد شهرداري و فعاليتهاي عمراني انجام شده در اين شهر پرداختيم . اينك در هزارمين روز از مسئوليت وي در گفتگو با مردم و مسئولان شهر ، نظر آنان را پيرامون عملكرد شهرداري جويا شديم .

    آقاي چنگيز نجاتي رئيس شوراي شهر مرودشت در گفتگويي تلفني نظرشان را در مورد شهردار و فعاليتهاي انجام شده اعلام كرد وي گفت: بادآهنگ قلب ماست و ما دوستش داريم . هر چند كه ايشان بومي مرودشت نيستند امااز وقتي كه به مرودشت آمده اند كارهاي بزرگي انجام داده اند و كارهاي زيادي هم در دست اقدام دارند كه اميد به خدا داريم بتواند اين كارها را هم به اتمام برساند . مرودشت افراد بزرگي چون آقاي بادآهنگ را مي خواهد كه نابساماني هاي اين شهر را با توانمندي هايشان به سامان برسانند . طوري كه هر كس وارد شهر مرودشت شود تحول را به عينه خواهد ديد.

    گفتگوي بعدي ما با خانم نيكو قرباني رئيس كميسيون فرهنگي بود . نظرشان را در ارتباط با 1000 روز شهرداري بادآهنگ جويا شديم .

    او نيز گفت : شهردار آدمي پر كار ، فني آشنا به امور عمراني و دلسوز مردم است و در مدتي كه در اينجا كار مي كند تعامل خوبي با اعضاي شورا داشته و از جمله كارهايي كه شهردار كرده روانسازي ترافيك و احداث تقاطع غير همسطح بوده است . همچنين احداث كانال 60 متري واقعاً كاري سخت و مشكل بود كه ايشان انجام داده اند و كلاً تخصص آقاي شهردار در كارهاي عمراني است . البته اداره امور شهر در يك مجموعه امكان پذير است و بايد همه دست در دست هم بدهند تا بشود كاري انجام داد.

    خانم قرباني افزود : در بخش خصوصي نيز خوب كار شده است . سعي كرده اند كارها را بيشتر به بخش خصوصي واگذار كنند تا شهرداري بتواند بيشتر اعمال مديريت كند . هم اكنون با اين سياست سازمان تاكسيراني ، آتش نشاني ، سازمان رفاهي و ... از شهرداري منفك شده است.

    از خانم قرباني پرسيديم مردم از كارهاي نيمه تمام شكوه دارند ، شما چه مي گوييد ؟

    نيمه تمام گذاشتن كارها با توجه به وسعت كارگاهي طبيعي است كه البته با بودجه كافي شهرداري مي تواند كارهاي نيمه تمام را به اتمام برساند . شهرداري اگر از لحاظ مالي قوي تر باشد مسلماً شهردار هم بهتر كار مي كند و كارهاي نيمه تمام را به اتمام مي رساند.

    از آقاي برفي دخت معاون خدمات شهري و مدير عامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني مرودشت كه از سال 79 مشغول به كار است در مورد عملكرد شهردار پرسيديم ، در جواب گفت : من در طول خدمتم با 3 شهردار آقايان مهندس تدين ، مهندس پورتزك و مهندس بادآهنگ همكاري داشتم و با توجه به همكاري سه دوره با شهرداري مرودشت در مورد شهردار فعلي بايد گفت : مجموعه ارائه خدمات شهرداري ها با مردم زنجيروار است كه اين زنجير يك جاهايي پررنگ و درجاهايي هم كم رنگ مي شود و اين بسته به شرايط خاصي است كه يكي از آنها توانمند بودن خود شهردار است . آقاي بادآهنگ زماني كه به مرودشت آمدند عنوان كردند كه بايك نظر بلند و با يك ديد وسيع به استقبال مشكلات خواهند رفت و كارها را كارشناسانه انجام خواهند داد و پيش نياز ارائه خدمات به شهر ، مديريت واحد شهري است . خوشبختانه امروز هم پروژه هايي در سطح شهر به انجام رسيده كه اگر شما قبلاً مي آمديد پروژه كانال 60 متري را مي ديديد . هر چند استارت كانال 60 متري در زمان شهردار قبل خورده بود ، اما در زمان بادآهنگ تكميل و به پايان رسيد و پروژه تقاطع همسطح معلم و پروژه زيرگذر كه به عنوان بزرگترين پروژه عمراني شهرداري در سطح استان فارس از آن ياد شده با توجه به همه مشكلاتي كه داشت پرسنل شهرداري و شخص شهردار مقاومت كردند و اين پروژه ها به اتمام رسيد . از پروژه هاي ديگري كه قابل تقدير است رفع مشكل رفت و آمد در ورودي شهر يعني پل خان بود كه سال هاي سال يك لاين دارد و به خصوص ما در ايام نوروز مي بينيم با يك تصادف كوچك روي پل ترافيك چند كيلومتري به راه مي افتد و مردم عملا معطل مي شدند . به هر حال بانظر بلند آقاي شهردار و تخصص ايشان آمدند و كار را شروع كردند و به جايي رسانديم كه اداره راه و ترابري را مجبور كرديم يك قسمت از كار را بپذيرند و تا به حال 500 ميليون تومان هزينه شده و تيرهاي ساخته شده پاي كار است و منتظريم كه اداره راه كار را شروع كند . نظرات مردمي را گرفته ايم و تا آنجايي كه ممكن بوده در جهت ارائه خدمات مثبت و ارزنده به شهر بنا به شرايط خاص خود است . ما مي گوييم شهر مرودشت قابل قياس با شهرهاي ديگر نيست . شما در ايران شهري را پيدا نمي كنيد كه در مدت 10 سال 73 درصد رشد داشته باشد ، هم در توسعه شهري و هم جمعيت ، ما مقام اول را داريم . امروز ما كارهايمان فرمول خاصي دارد و خوشبختانه فرمول ها اينقدر مشاوران داخلي و خارجي روي آن كار كرده اند كه همه آنها كارشناسي شده و ضمن اينكه بايد به عقايد كارشناسان احترام گذاشته شود . اگر يك گذري در شهر مرودشت داشته باشيد و يك شناختي هم از قبل ، خدماتي را كه ما ارائه داده ايم خود فرياد خواهند زد و خبر از عملكرد خوب شهرداري مي دهند.

    آقاي علي ميرزا شيرواني از ساكنان كانال 60 متري در مورد شهردار اينگونه مي گويد : 15 سال بود كه بولوار واقع در 60 متري همين طور به حال خود رها شده بود تا اينكه تقريباً از ارديبهشت امسال آمدند و شروع به كار كردند و هم اكنون تمام شده است . البته نه ، انجام كامل ، چون اين بولوار بايد از 10 سال پيش درست مي شد . در طول اين سال ها ما اهالي 60 متري زجر مي كشيديم ، خانه ما در اين كوچه ها است اگر به كوچه نگاه كنيد مي بينيد چقدر وضعيت بدي دارد.

    از او مي خواهيم نظرش را به صراحت در مورد شهردار بگويد.

    مي گويد : از اول سال 85 تا حالا كارهايي انجام شده ولي سالهاي قبل اصلاً كاري انجام نمي شد.

    شهروند بعدي رضا توكل است و چهار پنج سال است در خيابان 60 متري زندگي مي كند ، در جواب سئوال ما در مورد شهرداري مي گويد : شهردار فعلي در برابر قبلي ها كارش خوب بوده ولي شهر مرودشت واقعاً يكي از شهرهاي خيلي محروم است و خيابان 60 متري خيلي محرومتر ؛ بيايند كارش را انجام دهند تا يك خدمت بزرگ در زمينه ترافيك به مردم مرودشت كرده باشند . مشكلات اساس و زيربنايي مانند محور مرودشت به تخت جمشيد ، گذرگاه و ميدان ملل كه سالانه يك ميليون توريست داخلي و خارجي از آنجا گذر مي كنند و هر توريستي مي تواند يك جوري به اين مناظر نگاه كند سالهاي سال بد تركيب و به صورت يك جاده باريك بود و يك جاده هم سال 48 در حكومت قبل براي برگزاري جشن هاي 2500 ساله درست كرده بودند و ديگر كاري را به انجام رساند و امروز از جاده باريك قديم يك اتوبان با دو خط رفت و برگشت مجزا ساخته شده است و ديگر شاهد تصادف كه به طور مثال در يكي از حوادث آن 28 نفر در يك ميني بوس در همان جاده باريك كشته شدند ، نخواهيم بود و در اين مدت ده ها پروژه قابل توجه به انجام رسيده است ، يك سري از كارهايي كه انجام مي شود اصلاً به عنوان پروژه محسوب نمي كنيم و مي گوييم وظيفه است و بايد خدمات انجام مي شد.

    يقيناً شهردار بعدي هم كه بيايد برنامه و روش كار به دستش مي آيد و مي داند چه كار بكند و كارهاي قبلي دنباي مي شود و وقفه اي در ديگر خدمات و كارهاي عمراني به وجود نمي آيد .

    در پايان بايد بگويم شهر با 140 هزار نفر جمعيت 140 هزار سليقه هم دارد . يكي از خصلت هاي شهردار خوب نقدپذيري و قابل انتقاد بودن است.

    آقاي فرمان ، يكي از كسبه خيابان 60 متري نيز مي گويد : در مرودشت كار مي شود ولي نمي دانيم به دليل نبودن بودجه است يا چيز ديگر كه بعضي از كارها نيمه تمام مي ماند . از شهردار هايي كه در مرودشت بودند آقاي پورتزك و بادآهنگ خدايي كار انجام داده اند .

    يكي ديگر از ساكنان اتوبان 60 متري توضيح مي دهد: از شهردار و دست اندركاران درخواست مي كنيم كه به عمران اينجا بيشتر توجه داشته باشند اينجا پر از خاك است . شهرداري خوب عمل مي كند اما پيمانكار خير .

    آقاي سيد اسماعيل موسوي شهروند مرودشتي اضافه مي كند : شهرداري كه فعلاً داريم خوب كار كرده و تقريباً خوب بوده ولي قبلي ها اصلا ً كار نكردند . من از سال 60 تا به حال اينجا هستم و از آن تاريخ تا امسال اين كانال روباز بوده و امسال پر شده و به شكل كنوني در آمده ولي از همان سال 60 مي گفتند كه بودجه تأمين شده ولي كار نمي كردند تا حالا كه كار انجام شده ، مردم هم مي توانند با پرداخت عوارض به شهرداري كمك كنند تا كارها سريع تر انجام شود با همكاري هم مي توانيم شهري زيبا و سرسبز داشته باشيم .

    غلامحسين بهمني عامل توزيع سيمان در مرودشت بحث را پي مي گيرد:ما مسئولان دلسوز مي خواهيم هر كس كاري را انجام بدهد مورد حمايت ما قرار گيرد . در مورد بولوار اصلي بايد بگويم كه عرض بولوار خيلي زياد است اگر عرض بولوار را كمتر مي كردند و در عوض خيابان سه بانده مي شد خيلي بهتر بود چون هر روز به تعداد ماشن ها اضافه مي شود و بايد به فكر آينده بود.در رابطه با آقاي بادآهنگ بايد بگويم كه ايشان چهره شهر را عوض كرده است .بولوار درست كرده اند ، پارك درست كرده اند ، زيرگذر درست كرده اند و چند ميدان ساخته اند انصافاً كارشان خيلي خوب بوده است.

    آقاي علي جان كشاورز رهگذر در مورد شهردار مي گويد : من 5 سال است كه ساكن خيابان 60 متري هستم . شهردار خيلي فعاليتش خوب بوده و اگر اين شهر پنج شش سال جلوتر آمده بود حال حسابي شهر خوب شده بود.

    ابراهيم اسكندري كه يك كارگر است در مورد اداره كنندگان شهرش مي گويد : اهل ارسنجان هستم و در مرودشت كار مي كنم . من در كارهاي عمراني كار مي كنم . كار شهرداري خيلي جدي است و چهره شهر واقعاً عوض شده است از 2 سال به اين طرف ضعفي از شهرداري نمي شود ديد .

    او توضيح مي دهد :‌شناخت زيادي روي شهردار فعلي ندارم . آنچه كه در نزديك خود مي بينم يعني شهرك معلم خيلي خوب بوده در مورد پيك بهداشت مشكل داشتيم كه هم اكنون مشكل حل شده و به موقع مراجعه مي كنند بالاخره شهر داراي  نقطعه ضعف هايي هم هست اما روال كلي مثبت است.

    داريوش نورزوي كاسب نظرش را چنين بيان مي كند . شهر پيشرفت خوبي داشته ، درسال 86 كه مهمانان نوروزي مي آيند جلوه خوبي دارد و مسافران بيشتري به شهرمان مي آيند . الان كارهايي كه من در سطح شهر مي بينم از شهرداري هاي قبل نمي ديدم . مخصوصاً فضاي سبز و ميدان هاي زيبا.

    حسن كريمي كارمند يكي از ادارات مرودشت  اضافه مي كند : از موقعي كه شهردار آمده شهر واقعاً تغيير كرده ، نمي شود از حق گذشت . در همه جاي شهر كارهاي عمراني را مشاهده مي كنيم . انشاء اله اين كارها ادامه پيدا كند فضاي سبز و آلاچيق هاي پارك حاشيه اي سازمان تأمين اجتماعي شهر را تغيير داده ؛ بعد از آن پارك مركزي فلكه شهرداري ، بولوار چمران ، سهل آباد و مسئله اي كه بعد از چندين و چند سال كه همه نمايندگان فقط شعار مي دادند ، مورد فاضلاب شهري بود كه بالاخره طلسم آن به دست بادآهنگ شكسته شد.

    حاج محسن كريمي ، شهروند ديگري مي گويد : شهردار خيلي خوب كار كرده و هيچ مشكلي ندارد ؛ اميدوارم ايشان سالهاي سال به مردم مرودشت خدمت كند.

    محمد رضايي مهندس باستان شناسي چنين نظر مي دهد: احداث زيرگذر و پل و گذرگاههاي همسطح فضاي سبز و ميادين زيبا و ... براي مرودشت پيشرفتي بزرگ محسوب مي شود . به خصوص احداث زيرگذر و پل ، چرا كه در اينجا تصادف زياد مي شد و واقعاً رفت و آمد مشكل بود اما در حال حاضر مشكل رفع شده است و جا دارد از شهردار مرودشت تشكر كنم .

    محمد علي عامري دوست فروش شهر مي گويد : شهردار آدم بسيار خوب و مردمي است ، هيچ مشكلي نداريم كه قابل گفتن باشد.

    مهدي همايون از رستوران پاسارگاد در مورد عملكرد شهرداري ابراز نظر مي كند : در سال 85 در شهر مرودشت پيشرفت هاي قابل توجهي را شاهد بوديم و تقريباً مي توان گفت تمامي طرح هاي عمراني را كه نيمه تمام بود در اين سال به پايان رساندند. نقطه قوت شهرداري در مقابلب نقطه ضعفها خيلي بيشتر است و ما وظيفه دارم كه در جهت پيشرفت و عمران بيشتر در شهرمان همكاري خود را با شهرداري بيشتر كنيم .

     

    منبع : روزنامه همشهري فارس 23/12/1385

     

     

     




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1430
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari