صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • اقتصاد دنیا چطور هر روز بدهکارتر می‌شود؟
  • گزارش تصویری برگزاري جشن نوروز ۱۴۰۴ در مجموعه جهانی تخت جمشید مرودشت
  • لباس محلی فارس با قدمتی چهار هزار ساله
  • نصب ماکت هواپیمای جنگی اف ۵ در ورودی شهر مرودشت
  • پیام تبریک اسفندیار عبدالهی به مناسبت آغاز سال نو
  • مدرسه شهید مرزبان قهرمان والیبال آموزشگاه های مرودشت شد
  • همایش بین‌المللی نوروز در پایگاه میراث فرهنگی تخت‌جمشید برگزار شد
  • تخت جمشید میزبان ۳ کشور عضو حوزه نوروز
  • بیشترین میزان تخلف در واحدهای صنفی شهرستان مربوط به عدم درج قیمت، گران‌ فروشی، کم‌فروشی، تقلب و عدم ارائه صورت حساب است
  • الگوپروری در بحث فرهنگ نیاز اساسی ماست.
  • ترویج امر به معرف باعث برچیده شدن ناهنچار های اجتماعی می شود
  • اتصال به آزاد راه شیراز اصفهان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی با تلاش های اسفندیار عبدالهی
  • بازدید فرماندار ویژه شهرستان مرودشت از روند بهسازی محورهای گردشگری
  • بزرگترین محفل قرآنی دانش آموزان مدارس غیر دولتی و هیئت امنایی در مرودشت
  • دیدار و گفتگوی هیات مدیره نظام پرستاری با سرپرست فرمانداری مرودشت
  • جنگل های اطراف تخت جمشید در حال نابودی هست مسئولان فکر اساسی کنند
  • برگزاری یادواره شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
  • قاتل جوان مرودشتی تسلیم قانون شد؛ انگیزه قتل، مسدود کردن راه بود
  • انتصاب دبیر جدید حلقه میانی مطالبه گری شهرستان مرودشت
  • وقتی که پیچِ سازوکارهای رسمی شل شده و تابوشکنی مد می‌شود
  • پاراتکواندو ایران در تسخیر یک عجوبه مرودشتی/ کسب دو نشان طلای نوبرانه رهاورد ارباب ضربه ها
  • وزنه برداران دانش آموز مرودشت بر قله ی فارس؛
  • شوراهای اسلامی باید در تصمیم گیری و تصمیم سازی مشارکت فعال داشته باشند
  • برپایی امپراطور روم در تخت جمشید | ماجرای تفاهم 30 میلیاردی میراث فارس و شهرداری مرودشت چیست؟
  • کاشت درخت باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود
  • فعالیت معدن و کارخانه آسفالت پیرامون تخت جمشید بصورت کامل متوقف می‌شود
  • مهدی رزمیان قهرمان لیگ برتر تکواندو کشور
  • تا دو هفته آینده تمامی کابل های مخابرات سرقت شده مرودشت جایگزین می شود
  • مراسم تجلیل ازدانش آموزان برتر برگزار شد.
  • طراحی تابلو رله هوشمند قابل برنامه ریزی در مرودشت.
  •  

     

     


    معضل ترافيك در مرودشت

     
    385
    :كد
    1385/11/02



    آيا زمان ان نرسيده است كه واژه خيابان اصلي از ذهن مردم مرودشت پاك شود ؟

    آيا زمان آن نرسيده است كه واژه فلكه و ميدان اصلي نيز در فرهنگ مردم مرودشت معنايي غير از فلكه شهرداري داشته باشد ؟

    آيا زمان آن نرسيده است كه واژه كمربندي از درون شهر و نوك زبان مردم مرودشت برافتد ؟

    حتما براي شما نيز اتفاق افتاده است كه مابين ساعات 10 تا 1 ظهر يا 18 تا 16 عصر براي خريد يا كاري خدماتي به مركز شهر كه از غرب حدفاصل چهار راه چوب سيم تا ميدان امام و از شمال تا كوچه كاووسي و از جنوب تا خيابان فرهنگ مي باشد در ترافيك طاقت فرساي خيابان به دام افتاده باشيد و ضمن هدر رفتن  وقت تان  اعصاب خود را بجويد آري مسئله ترافيك در مرودشت هم مسئله بزرگي است و اينجاست كه نبود ظرفيت خيابان انقلاب و 7 تير نمود زيادي پيدا مي كند مدتي پيش شهرداري شهر مرودشت در اقدام مثبتي  به نظر سنجي از شهروندان در مورد اينكه حدفاصل ميدان امام تاكوچه روزگار به خط ويژه مبدل شود نمود به اين معني كه فقط وسايل نقليه ي عمومي اعم از تاكسي و اتوبوس و ميني بوس در آن تردد كنند نمود كه با اقبال اكثريت مردم روبرو شد ولي از آنجا كه بازارياني كه حداكثر محل تجارتشان در مرودشت است و مقيم شيراز و زرقان مي باشند و اكثرا مغازه اي در محدوده مورد بحث دارا مي باشند با اين طرح مخالفت نمودند اين طرح بلا تكليف ماند آيا اجراي اين طرح باعث كاهش بار ترافيكي در شهر مرودشت نمي شود ؟

    آيا اجراي اين طرح باعث رونق ساير خيابان ها و شصت متري ، خيابان چمران و غيره و افزودن ارزش اقتصادي آنها نمي گرديد ؟

    آيا اجراي اين طرح بر افتادن نام كمربندي و يا تغيير معناي فلكه در زبان  عامه ي مردم مرودشت نمي شد بدون شك اگر جمعيت و مساحت و موقعيت شهر و روستا  را كاملا بسنجيم و با شهري چون تهران بخواهيم مقايسه كنيم به سادگي در مي يابيم كه اگر نسبت بگيريم بار ترافيكي در شهر مرودشت چندين برابر شهر تهران خواهد بود

    اگر كمي دور تر بايستيم و نيك بنگريم به آينده اي نه چندان دور 10 سال ديگر خو.اهيم ديد كه بار ترافيكي شهر مرودشت غير قابل تحمل خواهد بود و به راستي كدام دست توانا توانسته است اين چنين براي مرودشت و مردمش بر نامه اي بريزد كه حتي يك ساختمان دولتي البته به جز بانك ها در خيابان هاي فرعي در مردوشت نباشد تمركز چند ساختمان دولتي در يك جا و كنار يكديگر مثل خيابان مسجد الرسول آيا پيامدي غير از گران تر شدن زمين ها و خانه هاي آن منطقه مي تواند داشته باشد ؟

    و مورد ديگر اينكه زماني كه روي تابلوي خيابان قدس در ابتداي شهر مرودشت كلمه ي كمربندي قدس نگاشته شده است و روزانه صدها ماشين باري سنگين از آن عبور مي كند بدون شك وجه شهريت غرب شهر را زيرسئوال مي برد

    آيا اين هم اكنون ما كه مي بينيم در گذشته ي نه چندان دور آينده اي براي ما نبوده است كه دستها و فكر ها براي ما ساخته اند

     

    البته نبود فرهنگ ترافيك در شهر مرودشت از ديگر مشكلات هزار گانه ي شهر است مثلا هجوم مردم مخصوصا روستائيان در طول روز باعث شلوغ شدن بازار و خيابان مي گردد اگر بازار شهر تا پاسي از شب گشوده باشد و خدمات ارائه دهد بدن شك در رفع معضل ترافيك بي تاثير نخواهد بود يا اگر شهر وندان براي تردد از شرق و غرب و جنوب به منزل و بلعكس از ديگر خيابانهاي فرعي همچون روزگار- كاووسي – بلوار امام علي( شصت متري) وقدس استفاده كنند در حل مشكل ترافيك بي تاثيرنخواهد بود وبه راستي چه راهكاري بايد پيشه كنيم تا شهري كم ترافيك وبدون آلودگي صوتي داشته باشيم آيا طرح خط ويژه شهرداي طرحي نا سالم ونا كار آمد است،نصب تابلو هايي برازنده خيابانها وبولوار باشد توقع زيادي است ، آيا تفكر در رانندگي ودقت در انتخاب مسير هاي خلوت كار مشكلي است.




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1143
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari