صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • گزارش تصویری: به مناسبت روز کارگز
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس در بخش بانوان
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس
  • گزارش تصویری: جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت
  • کاهش هفتاد و دو درصدی ابتلا به سالک در سال گذشته
  • ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت زنده‌گیری شدند
  • مدال برنز مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان کشور به ورزشکار دختر مرودشتی رسید
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • با کسب ۹ نشان طلا،نقره و برنز آینده سازان کشتی مرودشت بر سکوی دوم فارس ایستادند
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم غاصب کودک کش بود
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در شهرستان مرودشت
  • دیدار صمیمی مدیران با مردم، در مسجد الزهرا (س) مرودشت
  • رها سازی آب سد درودزن به منظور حمایت از تولید و کشاورزان مرودشت
  • حجاب وعفاف در جامعه باید نهادینه شود
  • چهار وزنه‌بردار فارسی در لیست جدید تیم ملی بزرگسالان ایران
  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  •  

     


    مصاحبه با علي نقي مختاري :اگر هدف همه اعضا فقط خدمت به مردم و در واقع هدف یکی باشد هیچ دلیلی ندارد که این همدلی ایجاد نشود .

    نويسنده - خبرنگار: حسين مختاري

     
    384
    :كد
    1385/10/30



    قبل از هر چیز مایل تشکر و سپاس بی کران خود را به خاطر رای اعتمادی که احاد شهروندان شهر مرودشت به این جانب دادند و با عزت تمام صلاحیت اینجانب را تایید کردند ابزار دارم به ویژه از عشایر غیرتمند ساکن مرودشت خانواده معظم شهدا و ایثارگران ، سادات مرودشت کامفیروزی ها ، فتح آبادی ها  ، داشن آموزان و دانشجویان و آگاهان دلسوز مرودشتی .

     

    1- از خودتان بگوئيد

    در ایل باصری متولد شده ام فقط 6 ماه به مدرسه رفته ام و بقیه را به صورت متفرقه تحصیل کرده ام تنها معلمم آقای ناصر رفیعی بوده و هست که همیشه دست بوسش هستم . لیسانس ادبیات فارسی از دانشگاه پیام نور شیراز را دارم دبیر ادبیاتم که در سال 1386 بازنشسته می شوم اهل قلم هستم و تاکنون 23  دستنوشته از من در  روزنامه های استانی به چاپ رسیده است دو کتاب در دست نوشتن دارم که ان شاءاله  در آینده ای  نزدیک به چاپ خواهند رسید برای سومین بار است که افتخار انتخاب شدن را در مرودشت پيدا کرده ام و در ددوره دوم و سوم شوراها مردم شهر مرودشت تحلیل گران مرودشت را دچار سرگیجه کرده و  مرا بدون تبلیغات زیاد و با وجود ضدیت های سیاسیون بر فراز قله نوکری خود  قرار دادند  و کفر سیاست بازان را در آورده اند همسرم به قول عشایرها « تاجیک ایرانی » است سه پسر و یک دختر دارم که پسر ارشدم دانشجوی کارشناسی ارشد فرهنگ و زبان های باستانی شهید باهنر کرمان است و یک نوه زیبا دارم که اسمش «  پانته آ » است که به تقلید از جمله معروف « بابوجی گاندی » مرا بابوجی الکی صدا می زند « آریا » پسر دومم دیپلمه است که تازه از خدمت سربازی مرخص شده است دخترم دانشجوی رشته حقوق است و آرمان پسر آخرم دانش آموز دوم دبیرستان است . چون 6 ماه بیشتر به مدرسه نرفته ام خطم خرچنگ قوررباغه است اما  انشايم  بدک نیست بهترین سرگرمی ام رسیدگی به مشکلات ریز و درشت مردم مرودشت است که همسرم را خیلی عصبانی کرده است چون کمتر چشمش به جمال من روشن می شود . به عکاسی از طبیعت و اگر وقت داشته باشم نوشتن نیز علاقه مندم شاعران مورد علاقه ام محمد علی پور و خانم طاهره خنیاست عکاس های مورد علاقه ام ابراهیم رمضان پور و فرامرز میر احمدی است.

     

    2 - برنامه هايتان براي شوراي شهر چه بوده است و كداميك از اولويت بيشتري برخوردارند؟

     اصلی ترین برنامه هایم برای 4 سال آینده اگر اراده خداوند قرار گیرد ان شاءالله تکمیل دو خیابان بزرگ 60 متری در شرق مرودشت و شهید چمران در غرب شهر است علاوه بر آن توسعه دانشگاه تازه تاسیس پیام نور و تخصیص زمین هایی که کاربری آموش عالی دارد به این امر افزایش و حفاظت فضای  سبز ، فراهم آوردن زمینه احداث پارک ساحلی که از اولین دوره شورا یکی از آرزوهایم بوده است ، آسفالت کوچه ها ، گاز کشی به محلاتی که فاقد گاز مصرفی لوله کشی اند ، بهسازی خیابان 7 تیر ، احداث یا فراهم آوردن مقدمات احداث کتابخانه ، احداث ترمینال و پایانه مسافربری ، علاوه بر آن اگر بتوانیم با بقیه اعضای شورا همدل و همفکر باشیم به فکر برنامه های اقتصادی به جهت فراهم نمودن زندگی بهتر برای مستضعفین و محرومان ، مدد جویان کمیته امداد امام خمینی ( ره ) و بهزیستی ، فارغ التحصیلان و زوج های جوان کم بضاعت و ... که البته تحقق این اهداف بستگی تام به همدلی و همفکری اعضای شورا و تعامل دوستانه با مدیریت شهری درد که امیدوارم به این هدف برسیم .

     

     3- كداميك از شعار هاي تبليغاتي خود را قابل اجرا نمي دانيد يا فكر مي كنيد اجرائي كردنشان خيلي سخت باشد.

    اگر دقت کرده باشید من فقط دو شعار داشته ام که اولی : تمام اندیشه ی من این است که شما شایسته زندگی بهتری هستید و دومی نیز به شورایی چون شورای تهران می اندیشم بوده اند و دیگر نه قولی داده ام و نه شعاری ... که هر دو مورد ب انجام و داشتن هدف واحد اعضای شورا دارد تا تحقق یابند که باز هم امیدوارم این همدلی و همفکری برای خدمت به مردم ایجاد شود .

     

    4 -  نظرتان در مورد عملكرد شوراي قبلي چيست ؟

    اجازه می خواهم در این مورد خاص فعلا سکوت کنم

     

    5- به نظر ميرسد با توجه به بدهي هاي فراوان شهرداري يكي از مشكلات اصلي شوراي سوم كمبود اعتبار مالي باشد.نظر شما در اين باره چيست و چه برنامه هائي در اين مورد داريد؟

    ببینید این سخن یک مبحث تخصصی است و نیاز به یک بحث کارشناسی دارد که در این جا چندان و یا حداقل در حال حاضر مایل به پاسخ دادن به آن نمی باشم زیرا هنوز اصل یا همان صورت مساله که بدهکاری میلیاردی شهرداری می باشد برام چندان روشن نشده است و در این گونه موارد که سر و کار انسان با اعداد و ارقام است نمی توان به طور قطعی اظهار نظر کرد زیرا بدهکاری شهرداری مثل بدهکار بنده و جنابعالی به بقالی سرکوچه نیست در واقع نوع خاصی از بدهکاری است .

     

    6 - ارتباط شما با مجموعه مديريت شهر چگونه است.چون براي تاثير گذاري بيشتر شورا  اين ارتباط مي تواند بسيار كارساز و مفيد باشد.

    البته رابطه دوستانه شورای اسلامی با مسئولین اجرایی و مدیریت شهری باعث تسهیل کارهای جاری مردم می شود به همین خاطر نیز  بین رابطه دوستانه و یا در واقع حسنه ای با اغلب مدیریت شهری مرودشت دارم و سعی می کنم که در حرکت بعدی ام به تقویت این رابطه کاری بپردازم .

     

    7 - يكي از عواملي كه باعث موفقيت هر مجموعه اي مي شود همدلي ، همفكري  و عدم اختلاف جدي بين اعضاي آن مجموعه مي باشد. فكر مي كنيد رسيدن به اين هدف در در شوراي جديد چقدر طول ميكشد.

     

     به این سوال قبل از شناخت تقریبا همه جانبه ی اعضای جدید شورای اسلامی شهر نمی توان پاسخ گفت : در هر حال اگر هدف همه اعضا فقط خدمت به مردم و در واقع هدف یکی باشد هیچ دلیلی ندارد که این همدلی ایجاد نشود .

     

    8- يكي از مشكلات اساسي مرودشت مشكل فرهنگي است كه متاسفانه مديريت هاي قبلي شهر و بويژه شورا به آن كاملا" بي توجه بوده اند به نظر سما براي حل اين مشكل چه بايد كرد.

    به نظرم طرح سوال « مشکل فرهنگی » مردم فهیم و با فرهنگ مرودشت دوست نباشد زیرا ما در مرودشت مشکل فرهنگی حادی نداریم بلکه دچار کمبود ابزارهای فرهنگ سازی یا تقویت بنیه فرهنگی مردم است این ابزارها نیز عواملی مثل ایجاد فرهنگسراها ، کتابخانه ها دسترسی آسان تر همگان به اینترنت ، توسعه دانشگاه های آزاد و پیام نور است که باید این عوامل را تقویت کرد البته لازم به یاد آوری است که شهر مرودشت به سبب مهاجرت پذیری اش دارای فرهنگی معارض است و در واقع کانون ایلوندان ایل بزرگ خمسه است .

     

    9 - فرار مغزها پديده اي است كه مرودشت از ابتداي پايه گذاري با آن مواجه بوده است . شما با اين مسآله موافقيد يا خير و اگر موافقيد برنامه هايتان را براي حل اين معضل بيان كنيد.

     

    متاسفانه زمانی که از مغزها استفاده شایسته نشود چون عرضه و کارایی لازم را دارند به جایی فرار می کنند که از آن بهره برداری بهینه تری می کنند البته با فرار مغزهای هر کشور و سرزمین مخالفم و تنها راه حل این مساله بها دادن به استعدادهای بومی در موطن آن هاست .

     

    10 – می توانیم سوالات خصوصی تری هم از شما بکنیم ؟

    البته در صورتی که خیلی خصوصی نباشد بله .

     

    11 – از چه رنگی بدتان می آید ؟ از دو رنگی

    12 – شهر آرزوهایتان ؟ مرودشت آباد و زیبا

    13 – پارک ساحلی ؟ پروژه ای که هشت سال است به دنبالشم .

    14 – رود کر : اگر می توانستند آن را هم به شیراز سرزیر می کردند

    15 – دانش آموزان ؟ عزیزترین هم نفسان من

    16 – استخر ؟ گذرگاه تاریخ .

    17 – دانش جو ؟ مرودشتی اش در شهر خودش هم غریبه است .

    18 – مسئولین ؟ آنچه مرودشتی اش کیمیاست .

    19 – اولی در تولید گندم ؟ اگر لطف خداوند رود کر را در جلگه مرودشت پدید نیاورده بود آن هم نداشتیم .

     20 – سرما ؟ اگر سهراب را نداشتیم بهتر حس می شد .

    21– زور ؟ یعنی اینکه تخت جمشید و کربال در شمال رود کر یعنی در مرودشت باشد اما متعلق به شیراز باشد .

    منظورتان رت دقيق تر مي فرمائيد؟ یعنی پاپ نشین و اتیکان میان شهر رم است اما یک کشور مستقل هم با حساب می آید تخت جمشید نیز در حوزه استحفاظی و خدماتی مرودشت است اما متعلق به شیراز است

    22 -  روزنامه های محلی ؟ آلبوم عکس از ما                 !

    23 – اگر ادبیاتت خوب است با واژگان علم ، ثروت ، شجاعت ، چاپلوسی و رنگ سبز و ... یک جمله بساز ؟ اگر تا 11 اردیبهشت 86 فرصا بدهی با آنها یک انشاء می نویسم .

    24 – به عنوان یک معلم ادبیات حداقل بگو : علم بهتر است یا ثروت ؟ ان شاء اله در بهار آینده می گویم .

    25 – از آرای زیادی که مردم به شما نداده اند چه پیامی گرفته اید ؟ فهمیدم که هنوز دشمنان یا حداقل مخالفانم خیلی زیادند و باید آنقدر برای مردم کار کنم که آنها نیز به دوستانم تبدیل شوند . به هر حال پیام مردم را گرفتم و می گویم : برای مرودشتی ها زندگی می کنم و برای آنها خواهم مرد .

    26 –اگر روزی برای خدمت به مردم کسانی سد راهت شوند چه خواهی کرد ؟ صادقانه به مردم می گویم و از آنها یاری می خواهم .

    27 – می شود به موضوعات کتابهایت اشاره ای کنی ؟

    وقتی که شعار ساده ی « با مردم و برای مردم » بنده بدون رودربایستی شعار کاندیداهای روشن فکر بعدی می شود چطور می توانم موضوعات کتابم را لو بدهم .

    28– به نظر شما عامل موفقیت مردم مرودشت چیست ؟

    فقط اتحاد و درس گرفتن از گذشته های نه چندان دور !

    29 – عامل شکست عشایر در انتخابات دو دوره گذشته ؟ شکاف و نفاقی که بین عشایر می اندازند  . شاعر سور ی میگوید : یهودی ها با قدرت خود بر ما چیره نشدند بلکه آنها مانند موریانه از شکاف ضعف های ما ( عرب ها ) وارد شدند بنابراین برای زنده ماندن باید این شکاف ها و نفاق ها را با مفاد اتحاد و همدلی پر کرد .

              

     

     

     




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1466
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari