صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • گزارش تصویری: به مناسبت روز کارگز
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس در بخش بانوان
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس
  • گزارش تصویری: جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت
  • کاهش هفتاد و دو درصدی ابتلا به سالک در سال گذشته
  • ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت زنده‌گیری شدند
  • مدال برنز مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان کشور به ورزشکار دختر مرودشتی رسید
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • با کسب ۹ نشان طلا،نقره و برنز آینده سازان کشتی مرودشت بر سکوی دوم فارس ایستادند
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم غاصب کودک کش بود
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در شهرستان مرودشت
  • دیدار صمیمی مدیران با مردم، در مسجد الزهرا (س) مرودشت
  • رها سازی آب سد درودزن به منظور حمایت از تولید و کشاورزان مرودشت
  • حجاب وعفاف در جامعه باید نهادینه شود
  • چهار وزنه‌بردار فارسی در لیست جدید تیم ملی بزرگسالان ایران
  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  •  

     


    قبادی نماینده مردم مرودشت: سد سیوند به زودی آبگیری می شود

     
    36
    :كد
    2007/01/23

    آقای قبادی افزود: علی رغم این که میراث فرهنگی سه ماه فرصت خواسته بودند این سه ماه به بیش از یک سال تبدیل شده و آنها کارشان را تمام کردند، رضایت مندی خوب در این مسأله است و من هم تقدیر و تشکر کردم، اگرچه با تأخیر بوده است.



    جلسه شورای اداری شهرستان پاسارگاد به ریاست آقای همایون، فرماندار پاسارگاد و با حضور حجت الاسلام مؤمنی امام جمعه سعادت شهر آقای قبادی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی و تمامی مسؤولین ادارات و ارگان های شهرستان پاسارگاد در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

    در این جلسه، حجت لاسلام مؤمنی امام جمعه سعادت شهر، طی سخنانی ضمن تبرک هفته ولایت به مسأله ی غدیر اشاره کرد و گفت: در مسأله ی غدیر دو موضوع مطرح می گردد، یکی ولایت و دیگری شایسته سالاری و ما نیز باید به همین عنوان به فکر جناح و جناح بندی نباشیم و اگر کسی در منصبی قرار می گیرد و درست از موقعیت خود به مردم بهره مندی برساند، هم خود و هم جامعه را حفظ می نماید.

    امام جمعه سعادت شهر به رفع مشکلات مردم، رسیدگی به محرومین جامعه توسط مسؤولین تأکید کرد و خواستار حل مشکل زمین های معروف به چهل هکتاری و واگذاری آن به مردم شد.

    با توجه به این که بیش از یک دهه است که این مشکل، لاینحل مانده است، حجت الاسلام مؤمنی خواستار رفع مشکل مربوط به نیروگاه برق و تأسیس دانشگاه در این شهرستان شد.

    در ادامه ی جلسه، اقای همایون فرماندار پاسارگاد ضمن تبریک عید بزرگ ولایت، طی سخنانی در خصوص واگذاری زمین های چهل هکتاری و هفتصد قطعه زمین مسکن و شهرسازی که در حال آمده سازی می باشد، اظهار امیدواری کرد که در دهه پرفروغ فجر امسال، زمین های یاد شده به مردم واگذار شود.

    وی افزود: در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و همچنان در دست پیگیری است. آقای همایون در خصوص ایجاد سیل بند سعادتشهر گفت: پیگیری های خوبی صورت گرفته و سعی شده است که در قالب طرح ملی این کار صورت بگیرد. فرماندار پاسارگاد در خصوص تأسیس دانشگاه پیام نور و احداث چند پروژه دیگر گفت: به استان پیشنهاد داده شده و انتظار داریم در سفر آتی ریاست محترم جمهوری، اعتبار لازم تخصیص داده شود. وی در مورد زمین نیروگاه برق پاسارگاد گفت: با توجه به مشکلی که بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در خصوص زمین نیروگاه پیش آمده، تلاش داریم تا این موضوع از طریق استان حل شود. در غیر این صورت از طریق مقام قضایی، موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    در ادامه ی جلسه، آقای قبادی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: خیلی از انتظارات مردم ما برآورده نشده و یکی از مصیبت هایی که در جامعه ی ما، مردم را شدیداً آزار می دهد، تبعیض است. مردم از نبود و کمبود نمی نالند، مردم از تبعیض می نالند.

    طبیعی است همه ی مشکلات را نظام نمی تواند ظرف یک مدت کوتاه حل کند، اما آنچه که هست باید عادلانه باشد و این حق مردم است که این انتظار را از دولت عدالت محور داشته باشند، از نظامی که عدالت را شعار خودش قرار داده و ان شاء ا... خداوند توفیق تحققش را نیز فراهم کند.

    آقای قبادی در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان پاسارگاد که تا کنون پیگیری شده، گفت: مفتخرم که اعلام کنم، شهرستان پاسارگاد به عنوان یکی از نوپاترین شهرستان های کشور خوشبختانه با اقداماتی که شده و در حال انجام است، به سوی یک شهرستان برخوردار سوق پیدا می کند.

    وی گفت: کار احداث سد سیوند رو به پایان است و در حال حاضر تاج سد آماده ی آسفالت شده و تقریباً عملیات خاکی کامل شده و با هماهنگی که با میراث فرهنگی انجام شده عملیات آبگیری سد، عنقریب انجام خواهد شد.

    آقای قبادی افزود: علی رغم این که میراث فرهنگی سه ماه فرصت خواسته بودند این سه ماه به بیش از یک سال تبدیل شده و آنها کارشان را تمام کردند، رضایت مندی خوب در این مسأله است و من هم تقدیر و تشکر کردم، اگرچه با تأخیر بوده است.

    نماینده مردم در مجلس افزود: ان شاء ا... دشت بزرگ کمین زیر شبکه های زه کشی سد، مشروب می شود، ما پیگیری کرده ایم که شبکه را شبکه سنتی طراحی نکنند و کانال ها به صورت لوله شود که ما، راندمان آب را از ابتدای بالای 60درصد داشته باشیم که اگر این کار صورت گیرد، آن نگرانی خشکسالی برای دشت سرپنیران تقریباً برطرف خواهد شد. چون با آب تخصیص پیدا کرده و همچنین آب حاصل  از صرفه جویی می توانیم مشکل مناطق دیگر را برطرف کنیم، زیرا، حالا سرپنیران یک منطقه می باشد و منطقه بالای علی آباد که به سمت ارسنجان می رود مورد استفاده قرار گیرد.

    آقای قبادی افزود: در مورد ابرسانی به توابع ارسنجان از سد سیوند پیگیری لازم صورت گرفته به صورت تحت فشار مطالعه می شود. وی در مورد گازرسانی به روستاهای شهرستان پاسارگاد گفت: بیشتر روستاها به نسبت جمعیت و تعداد روستاها در شهرستان پاسارگاد، گازرسانی انجام شده و بعضاً در حال انجام است. در قسمت مخابرات ما هیچ جای بلاتکلیف و مشکل داری در سطح شهرستان نداریم، حتی در زمینه ی تلفن همراه.

    آقای قبادی گفت: خوشبختانه موقعیت شهرستان پاسارگاد به گونه ای است که در مسیر ارتباطی شمال به جنوب استان قرار گرفته و خود به خود خیلی از نیازهای ما را برطرف می کند.

    وی در مورد ایجاد شهرک صنعتی در پاسارگاد گفت: نبایستی فقط اکتفا به کشاورزی کنیم و این یک اقتصاد پایدار نیست و ما حتماً باید در کنار مزارعمان یک شهرک صنعتی داشته باشیم که امیدواریم با سفر ریاست جمهوری بتوانیم اعتبار عملیات زیرساخت شهرک صنعتی را بگیریم و باید جوانانمان را سوق دهیم که وقتشان و یا بخشی از وقتشان را در صنایع وابسته به کشاورزی و یا غیرکشاورزی مشغول شوند که هم اشتغال مفید باشد و هم اراضی بیشتر از این، تکه پاره نشود.

    آقای قبادی به عملکرد مجلس هفتم اشاره کرد و گفت: ما در مجلس هفتم ادم بی رگ سیاسی نداریم، اما مجلس هفتم هرگز مثل مجالس گذشته سیاسی عمل نکرده است و علی رغم تنوع سلیقه ای و گرایش های سیاسی که وجود دارد، همت و همّ همه ی مجلسیان بر این قرار گرفته که درد مردم و نابسامانی های مردم را برای آن ها وقت بگذاریم و حل کنیم. اگر کسی فکر می کند تفکر سیاسیش، تفکر بالندگی است، این بالندگی را ما باید در خدمت نشان دهیم، نمی شود به مردم شعار بدهیم که ما می خواهیم این کار را بکنیم، آن کار را بکنیم، ولی مردم فقط شعار ببینند.

    وی افزود: انعکاس رأی مردم بازتاب شعارهای غیرعملی است. در گذشته مردم نفهمیدند چه اصلاح شد و چه می خواست اصلاح شود. شما به عنوان کارگزاران این دولت اگر در عمل، خدمتگذاری را به مردم نشان ندهید، مردم با هیچ کدام از ما برادرخواندگی ندارند. نظرشان بر می گردد و به کسانی دیگر رأی می دهند و گاهی این نظر بر گشتن ها صدماتی را برای مردم و نظام دارند.

      اگر ما از این فرصتی که مردم و لطف الهی در اختیارمان گذاشته، نتوانیم این لطف را جبران کنیم، خداوند ما را نخواهد بخشید و قطعاً اگر نتوانیم به طور کامل، ولی در حد توانمان باید تلاش کنیم.

    آقای قبادی د خصوص تسهیلات بنگاه های زودبازده گفت: برای اولین بار در تاریخ کشور برای طرح های زودبازده از سوی مجلس، 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات تصویب شد که سهم استان فارس،1800 میلیارد تومان مشخص شده که از این مقدار تا کنون، 400 میلیارد تومان جذب شده و هنوز نزدیک به 1400 میلیارد جذب نشده و از مسؤولین بانک ها و دستگاه های اجرایی نیز می خواهم با رعایت اصول زیاد سخت نگیرید و یک مقدار رعایت کنید.

    وی گفت: 4 هزار میلیارد تومان مجلس برای بازسازی و مقاوم سازی و بهسازی مدارس اختصاص داده است که ساخت 8 مدرسه در شهرستان پاسارگاد صورت خواهد گرفت و  طی یکی دو سال آینده، ما مدرسه ای فرسوده نخواهیم داشت.

    وی از عدم دریافت وجه از مردم در سال جاری که به همت و تلاش فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش صورت گرفته، تقدیر کرد و گفت: حرکت خوبی صورت گرفته و من از آقای همایون تشکر می کنم. ما سرانه را در قالب بودجه محاسبه کرده ایم و هر کاری نیز از دستمان برآید، کوتاهی نمی کنیم.

    وی گفت: اگر مردم بخواهند کمکی کنند، به پایگاه های فرهنگی مساجد و مدارس با این حرکت هیچ منافاتی ندارد. تعداد زیادی از مدیران مدارس به دلیل این که ثبت را منوط به اخذ وجه از مردم کرده بودند، جریمه ی سنگین شدند. اقای قبادی ایجاد سیل بند سعادت شهر شهرک صنعتی و ایجاد دانشگاه کشاورزی به صورت دولتی در مرکز آموزش کشاورزی علی آباد را از اولویت های شهرستان پاسارگاد در سفر ریاست جمهوری به این شهرستان ذکر کرد.



    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1128
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari