صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • گزارش تصویری: به مناسبت روز کارگز
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس در بخش بانوان
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس
  • گزارش تصویری: جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت
  • کاهش هفتاد و دو درصدی ابتلا به سالک در سال گذشته
  • ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت زنده‌گیری شدند
  • مدال برنز مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان کشور به ورزشکار دختر مرودشتی رسید
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • با کسب ۹ نشان طلا،نقره و برنز آینده سازان کشتی مرودشت بر سکوی دوم فارس ایستادند
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم غاصب کودک کش بود
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در شهرستان مرودشت
  • دیدار صمیمی مدیران با مردم، در مسجد الزهرا (س) مرودشت
  • رها سازی آب سد درودزن به منظور حمایت از تولید و کشاورزان مرودشت
  • حجاب وعفاف در جامعه باید نهادینه شود
  • چهار وزنه‌بردار فارسی در لیست جدید تیم ملی بزرگسالان ایران
  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  •  

     

    شهردار مرودشت:
    همایش کشوری گندم در مرودشت برگزار می‌شود

     
    2839
    :كد
    چهارشنبه 26 آذر 1393

    شهردار مرودشت با اشاره به ظرفیت‌ زیاد این شهرستان در تولید گندم گفت: به منظور معرفی محصولات و توانایی‌های کشاورزی مرودشت همایش ملی گندم در این شهرستان برگزار می‌شود.



    به گزارش "مرودشت آنلاین" به نقل از خبرگزاری تسنیم ، داریوش احمدی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اهمیت تاریخی شهرستان مرودشت و وجود مجموعه جهانی تخت جمشید در این شهرستان، اظهار داشت: این شهرستان از نظر توریستی ظرفیت بسیار بالایی دارد که باید زمینه استفاده حداکثری از این ظرفیت فراهم شود.

    وی با اشاره به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، افزود: مقام معظم رهبری نقشه راه را به ما ارائه دادند و ما باید بر این اساس در مسیر صحیح گام برداشته و در راستای برطرف کردن مشکلات شهرستان تلاش کنیم.

    شهردار مرودشت با بیان اینکه امسال با وجود تحریم‌های شدید سال خوبی نبود، خاطرنشان کرد: هرچند شاید بنا به برنامه‌ریزی مدیران وضعیت کشور از نظر ریالی خوب نباشد اما کشور ما ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید با راهبرد مقام معظم رهبری مورد استفاده بهینه قرار گیرد و کشور باید به سمت اقتصاد مقاومتی رود.

    احمدی با تأکید بر اینکه مردم انتظار دارند که مدیران عزم ملی داشته باشند و در این زمینه تلاش کنند، تصریح کرد: شهرستان مرودشت با داشتن 140 هزار نفر جمعیت مشکلات بسیاری دارد و مدیران باید برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی کنند.

    وی با اشاره به اینکه نخستین مورد از مشکلات و در رأس دیگر مشکلات، مسائل مالی و کمبود اعتبار است، بیان کرد: اقدامات و فعالیت‌های مدیران شهرستان باید سبب افزایش رضایت‌مندی مردم شود.

    شهردار مرودشت با بیان اینکه 75 درصد از معابر شهرستان مرودشت تا سال گذشته خاکی بوده، عنوان کرد: این مشکل برای شهرستانی که بزرگ‌ترین شهرستان استان پس از مرکز استان است مشکل بزرگی است و با توجه به اینکه شهرستان مرودشت بر بستر شیب نیم درجه قرار دارد برای دفع آب‌های سطحی و فاضلاب مشکلات بسیاری دارد.

    احمدی با اشاره به اینکه اگر بستر مناسب برای بررسی و  برطرف کردن مشکلات فراهم شود مشکلات اجتماعی نیز کاهش می‌یابد، اظهار داشت: عدم رسیدگی به مشکل فاضلاب سبب افزایش مشکلات بهداشتی در این شهرستان شده است.

    شهردار مرودشت با بیان اینکه اگر برای هر شهروند 200 هزار تومان اعتبار در بودجه اختصاص یابد آن شهر روی خط فقر قرار دارد، افزود: تا پنج سال گذشته سالانه برای شهرستان مرودشت بودجه 12 تا 14 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده بود که برای هر فرد حدود 50 هزار تومان بوده است و همین بودجه نیز به طور کامل محقق نشده است.

    احمدی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط شهرداری مرودشت و با کمک شورای استان، خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری مرودشت برای امسال 25 میلیارد تومان بوده و با تغییر مدیریت‌ها در راستای شناسایی فرصت‌ها تلاش شده است.

    وی با بیان اینکه به طور معمول از درآمدها و بودجه شهرداری 60 درصد برای هزینه‌های جاری و 40 درصد در حوزه عمرانی هزینه می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته و هم‌زمان با سال ششم شوراهای شهرستان مرودشت بودجه شهرداری بر مبنای 23 میلیارد تومان تعیین شده و از این مبلغ در شش ماه نخست سال درصد کمی محقق شده اما با تغییر مدیریت و با وجود وقفه‌ای در فعالیت‌ها 19 میلیارد و 500 میلیون تومان از این بودجه در شش ماه دوم سال محقق شده و حدود 73 درصد از درآمدهای شهرداری مرودشت صرف هزینه‌های جاری شده است.

    شهردار مرودشت با اشاره به اینکه کلان‌شهری مانند مشهد 14 درصد از درآمد خود را صرف هزینه‌های جاری کرده و مابقی را در حوزه عمرانی هزینه می‌کند، بیان کرد: باید ما نیز به سمت کاهش هزینه‌های جاری و تمرکز هزینه‌های بر حوزه عمرانی برویم.

    احمدی با بیان اینکه شهرداری مرودشت امسال حدود یک ماه از برنامه‌های تعیین شده و سند چشم‌انداز خود جلوتر است، عنوان کرد: کسب درآمد 165 میلیارد ریالی در 8 ماه گذشته از سال توسط شهرداری مرودشت برنامه‌ریزی شده بود که در این بازه زمانی شهرداری مرودشت موفق به کسب درآمد 185 میلیارد ریالی شده و با توجه به اینکه به طور معمول درآمد شهرداری در پایان سال بیشتر است این موفقیت ارزنده بوده است.

    وی با اشاره به اینکه شهرداری مرودشت برنامه‌های بسیار برای درآمدزایی در زمان‌های مختلف کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت تعیین کرده، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان مرودشت با 2 هزار و 500 هکتار وسعت جمعیتی 140 هزار نفری را در خود جای داده و این وسعت مناسب است و نیاز به گسترش ندارد، از یک سال گذشته فروش زمین توسط شهرداری مرودشت ممنوع شده است.

    شهردار مرودشت مردم این شهرستان را افرادی کم‌توقع دانست و گفت: در راستای قدردانی از زحمات مردم این شهرستان هزینه عوارض مختلف شهرداری براساس جدول محاسباتی سال 1386 از مردم دریافت می‌شود و با توجه به اینکه درآمد شهرداری در بخش‌های مختلف شهر به ویژه حوزه عمرانی هزینه شده مردم از پرداخت عوارض استقبال کرده و زمینه افزایش درآمد شهرداری را فراهم کردند.

    احمدی با بیان اینکه با محاسبه عوارض براساس جداول سال 86 رقم پرداخت مردم حدود 30 درصد کاهش یافته، افزود: در دوره جدید مشارکت مردمی در امور عمرانی حذف شده و از مردم هزینه‌ای بابت امور عمرانی دریافت نشده.

    وی با اشاره به اینکه برای دو برابر کردن درآمد شهرداری نسبت به بودجه مصوب برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: مشکل به وجود آمده در این زمینه پرداخت بیمه‌های ساختمانی توسط مردم بوده و هرچند این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است اما تهدیدی برای شهرداری‌ها به شمار می‌رود زیرا با توجه به اینکه شرکت‌های بیمه‌ با وجود دریافت حدود 15 هزار تومان برای هر متر مربع خدمات مناسب ارائه نمی‌دهند و مردم از خدمات این شرکت‌ها راضی نیستند، مردم از ساخت و ساز قانونی پرهیز کرده و همین امر سبب کاهش درآمد شهرداری شده است.

    شهردار مرودشت با بیان اینکه شهرداری مرودشت امسال یک ماه از برنامه‌ریزی خود جلوتر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری‌ها به طور معمول در فروردین ماه درآمد ندارند و بیشترین درآمد شهرداری مربوط به بهمن ماه است برای این موضوع نیز برنامه‌ریزی شده است.

    احمدی با اشاره به اینکه بسیاری از پیمانکاران به امور واگذار شده به ایشان رسیدگی نکرده و حذف شدند، بیان کرد: حذف پیمانکاران و استفاده از نیروی انسانی بومی در انجام امور عمرانی از جمله آسفالت، لبه‌گذاری و جدول سبب صرفه‌جویی حدود 7 میلیارد تومان در هزینه‌ها و استفاده از این هزینه در حوزه عمرانی شده است.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته از بودجه شهرداری 8 میلیارد و 200 میلیون تومان در شش ماه نخست و 11 میلیارد و 700 میلیون تومان در نیمه دوم سال محقق شده، عنوان کرد: 80 درصد از بدهی شهرداری در بخش املاک مرتفع شده و نه تنها از سال گذشته شهرداری بدهی ریالی به وجود نیاورده بلکه ماهانه 25 درصد از بدهی‌های سال‌های گذشته نیز پرداخت شده است.

    شهردار مرودشت با اشاره به اینکه در راستای تسویه بدهی شهرداری تعامل بسیار با افراد انجام گرفته، اظهار داشت: حدود 6 میلیارد تومان برای آسفالت کل شهر هزینه شده و از 75 درصد معابر خاکی حدود 35 درصد آسفالت شده و سعی بر این بوده که از آسفالت با کیفیت بهتر استفاده شود و پیش از انجام آسفالت نیز شیب زمین و دیگر موارد از جمله عبور کابل‌های مختلف و لوله‌کشی و مسیر فاضلاب نیز در نظر گرفته شده است.

    احمدی با بیان اینکه از ابتدای امسال در مجموع 8 میلیارد تومان برای آسفالت، تولید تک‌لبه، نصب تک‌لبه، ساخت جدول، زیرسازی، ساخت آب‌نما، کف‌کشی، بتن‌ریزی و لوله‌گذاری هزینه شده، افزود: در انجام تمام این امور عمرانی به دلیل استفاده از نیروی انسانی و ابزار و ادوات مربوط به شهرداری 40 درصد در هزینه‌ها نسبت به واگذاری امور به پیمانکار صرفه‌جویی شده است.

    وی وجود کانال بزرگ فاضلاب را عامل بیماری سالک در این شهرستان و معضلی بزرگ دانست و گفت: وجود جدول‌های قدیمی به کانون زیست پشه سالک تبدیل شده و موش‌های بزرگ و جوندگان نیز بر این مشکل دامن زدند و شهرداری مصمم است برای همیشه این جدول‌ها سربسته شود و شبکه فاضلاب اصلاح شود که در این راستا حدود 800 متر عملیات لوله‌گذاری انجام شده و حدود یک کیلومتر جدول‌گذاری صورت گرفته و از کل این مجموعه حدود 80 درصد از کانال‌ها یا لوله‌گذاری و یا جدول‌گذاری شده است.

    شهردار مرودشت با اشاره به اینکه مکانیزه کردن شبکه فاضلاب شهرستان مرودشت تا سال آینده به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: در زمینه اقتصاد سعی بر این بود که نه از دولت و نه از مردم پولی دریافت نشود و با توجه به کاهش پول نفت مدیران بنا را بر کسب درآمد و افزایش آن گذاشته و باید از ظرفیت مدیریت منطقه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

    احمدی با بیان اینکه شهرستان مرودشت به دلیل واقع شدن در مسیر اصفهان و شیراز رشد طولی داشته و شهرستان در امتداد یک خیابان اصلی گسترش یافته، تصریح کرد: برای ایجاد مسیرهای عرضی در راستای کاهش و تسهیل ترافیک در مسیر اصلی و تمرکززدایی از نظر تجاری خیابان 17 شهریور در دو بخش شرقی و غربی با حدود 6 میلیارد تومان هزینه ساخته شده است.

    وی با انتقاد از عدم همکاری دیگر ادارات در این زمینه، بیان کرد: برای پیشبرد اهداف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی هماهنگی نهادها و ادارات ضرورت دارد.

    شهردار مرودشت در پاسخ به تسنیم در مورد سازمان میادین و مشاغل شهرستان مرودشت، عنوان کرد: جمعیت این شهرستان به اندازه‌ای نیست که بتوان درخواست راه‌اندازی این سازمان را ارائه داد اما با وجود مشکلات فراوان، این حوزه سامان‌دهی شده و بازارچه‌های موقت و هفتگی راه‌اندازی شدند.

    احمدی با اشاره به اینکه در کشورمان به ازای هر نفر 10 متر مربع فضای سبز به عنوان سرانه استاندارد تعریف شده، اظهار داشت: سرانه فضای سبز شهرستان مرودشت به ازای هر نفر تنها نیم متر مربع بوده و شهرداری به دنبال تملک زمین برای افزایش این سرانه است و لازم به یادآوری است که در مجموع فضای پارک‌های شهرستان مرودشت 54 هکتار بوده و با احتساب فضای بلوارها این فضا 140 هکتار است.

    وی با بیان اینکه تولید روزانه زباله در شهرستان مرودشت 140 تن و به ازای هر نفر یک کیلوگرم است، افزود: از نظر تنوع زباله این شهرستان همانند دیگر شهرستان‌های استان بوده و با اعلام فراخوان به شرکت‌ها 5 شرکت طرح‌های خود را در زمینه دفع زباله و پسماند ارائه داده و طرح 2 شرکت که بهتر بوده به صحن شورا ارسال شده و تلاش بر این است که تا پایان سال این موضوع اجرایی شود.

    شهردار مرودشت از مرکز قرار دادن این شهرستان به عنوان محوریت دفع پسماند خبرداد و گفت: با شهرستان‌های اطراف نیز این تعامل انجام شده و از شرکت‌کنندگان در فراخوان دفع پسماند اجرای طرح‌های شهرداری در 4 فاز درخواست شده که در نهایت زباله به حداقل 15 درصد برسد و امکان تولید کمپوسیت فراهم شود.

    بهمن‌ماه امسال کلنگ نخستین هتل مرودشت به زمین زده می‌شود

    احمدی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد، خاطرنشان کرد: شهرستان مرودشت دارای میراث ماندگار و کهن متعلق به دنیاست و باید از این ظرفیت منحصر به فرد استفاده بهینه شود و با توجه به اینکه مردم شهرستان مرودشت رفت و آمد زیادی به مرکز استان دارند بهتر است شهرداران شهرستان‌ها با هم تعامل داشته باشند و باید در این راستا منطقه‌ای فکر کرد.

    وی با بیان اینکه نزدیک بودن شهرستان مرودشت به مرکز استان شاید تهدیدی برای این شهرستان به شمار رود، تصریح کرد: نزدیکی شیراز به شهرستان مرودشت سبب شده گردشگران اقامت در شیراز را به اقامت در مرودشت ترجیح دهند.

    احمدی گفت: در راستای فراهم کردن زمینه برای حضور بخش خصوصی برای ساخت هتل در مرودشت از سرمایه‌گذارانی که برای ساخت هتل در این شهرستان اقدام کنند عوارض دریافت نمی‌شود.

    شهردار مرودشت از کلنگ‌زنی نخستین هتل مرودشت در بهمن‌ماه امسال خبرداد و بیان کرد: باید بستر فیزیکی و ظاهری شهر زیبا شود تا زمینه جذب گردشگران فراهم شود و در راستای افزایش گردشگران تاکسی‌های گردشگری در شهرستان مرودشت راه‌اندازی می‌شوند.

    احمدی با اشاره به اینکه اقامت گردشگران در شهرستان مرودشت بسیار کم است و برای تقویت آن تلاش می‌شود، عنوان کرد: در راستای افزایش اقامت گردشگران در این شهرستان برای دریافت مجوز ساخت مرکز خرید و فروشگاه بزرگ توسط بخش خصوصی رایزنی شده و برای فروش محصولات کشاورزی و خاص شهرستان با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دفاتر و مراکزی برای فروش ایجاد می‌شود.

    وی با بیان اینکه از وزارت کشور برای برگزار کردن همایش گندم کشور در شهرستان مرودشت در راستای تلاش برای معرفی بسیاری از محصولات خاص این شهرستان درخواست شده، اظهار داشت: این همایش سال آینده در شهرستان مرودشت برگزار می‌شود.

    شهردار مرودشت با اشاره به اینکه برنامه‌های ما باید دارای سند راهبردی باشند تا هر زمان که مدیران تغییر کردند برنامه‌های کلان با همین سند پیش رود و تغییر مدیران سبب تزلزل برنامه‌های شهرستان نشود، افزود: برای تبدیل شدن شهرستان مرودشت به شهر الکترونیک تلاش می‌شود و شهرداری در آینده نزدیک خدمات خود را از طریق دفاتر پیشخوان و شهرداری الکترونیک به مردم ارائه خواهد داد.

    احمدی در پاسخ به تسنیم مبنی بر اینکه آیا توسعه شهرستان مرودشت بر اساس طرح تفصیلی شهری صورت می‌گیرد، گفت: نخستین طرح تفصیلی این شهرستان در سال 75 مصوب شده و براساس قوانین موجود این طرح هر 10 سال بازنگری می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: در آخرین طرح تفصیلی مرودشت گزینه‌های مختلف تبیین شده که 11هزار واحد تجاری و 40 هزار واحد مسکونی بوده و برای تا 10 سال آینده در این طرح برنامه‌ریزی شده است و بر اساس این طرح باید کمربندی شهرستان مرودشت عقب‌نشینی داشته باشد.

    شهردار مرودشت با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب به سمت تصفیه‌خانه مرودشت می‌رود ، تصریح کرد: درمورد محیط زیست نیز می‌توان گفت مشکلات این حوزه سبب ایجاد مشکلاتی برای مجموعه جهانی تخت‌جمشید شده است.

    احمدی با بیان اینکه برای تخت‌جمشید حریم تعریف شده و شهرداری حق هیچ‌گونه اقدامی در این حریم ندارد، عنوان کرد: متأسفانه مردم از ما انتظار دارند و با وجود تمام شکلات شهرداری جنگل‌های اطراف تخت‌جمشید را سامان‌دهی کرده و سرویس بهداشتی و بازارچه کوچک و آلاچیق ساخته است.

    وی از ساخت این موارد با استفاده از موادی که کمترین خسارت را به منطقه وارد کند خبر داد و گفت: سعی شده از موادی استفاده شود که شکل و بافت ظاهری و زمین‌شناسی منطقه را به هم نریزد و در این راه از مکزیک و فرانسه الگوبرداری شده و تکنولوژی امکان ورود به حریم درجه یک اماکن تاریخی بدون وارد کردن هرگونه آسیبی را فراهم کرده و باید برای برآورده کردن نیازهای ابتدایی گردشگران تلاش شود.

    شهردار مرودشت با اشاره به اینکه شهرداری مرودشت آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در محدوده تخت‌جمشید اعلام کرده، اظهار داشت: باید حس رضایت‌مندی برای گردشگران ایجاد شود و باید کاری کرد که اگر گردشگری برای نخستین بار آمد ترغیب به حضور دوباره در این مکان شود.

    احمدی با بیان اینکه وجود سرویس بهداشتی مناسب، امکان تهیه آذوقه از مکانی معتبر و نه از دوره‌گردها، اسکان موقت، اسکان ارزان و استفاده از فضای موجود به صورت بهینه ابتدایی‌ترین نیازهای گردشگران است که باید برآورده شود، افزود: بسیاری از افراد تمایل به بازدید از اماکن تاریخی دارند و باید زمینه حضور گردشگران خارجی و داخلی بیشتری فراهم شود.

    غلامحسین یعقوبی، رئیس شورای اسلامی استان فارس نیز در ابتدای این نشست خبری از برنامه دوره‌ای و مداوم این شورا مبنی بر حضور خبرنگاران مرکز استان در شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه با شهردار و مسئولان محلی هر شهرستان هماهنگی لازم انجام شده است.

    وی با تأکید بر اینکه حضور خبرنگاران در شهرستان‌ها منجر به مشخص شدن نتیجه عملکرد مسئولان هر شهرستان می‌شود، خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری‌ها نیاز به یاری اصحاب رسانه دارند و در مورد شهرستان‌ها باید کاری کرد که اخبار این شهرستان‌ها به‌روز به مردم انتقال یابد و مشکلات و مسائل آنها نیز بررسی شود.

    رئیس شورای اسلامی استان فارس تصریح کرد: برای بازدیدهای میدانی خبرنگاران از فعالیت‌های مختلف در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده تا با انعکاس مطالب مربوط به شهرستان‌ها و بررسی مشکلات آنها گامی در برطرف کردن مشکلات برداشته شود و برای مردم ایجاد امید و روحیه شود.




    نظرات بینندگان
    سینا  خدا رو شکر که بعداز سالها شهرمون یه شهردار خوب و بالیاقت به خودش دید امیدواریم که اقای دکتر احمدی تو همه زمینه ها یخصوص امور شهری موفق باشد و خداوند بهشون توفیق دهد
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1521
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari