صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • گزارش تصویری: به مناسبت روز کارگز
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس در بخش بانوان
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس
  • گزارش تصویری: جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت
  • کاهش هفتاد و دو درصدی ابتلا به سالک در سال گذشته
  • ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت زنده‌گیری شدند
  • مدال برنز مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان کشور به ورزشکار دختر مرودشتی رسید
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • با کسب ۹ نشان طلا،نقره و برنز آینده سازان کشتی مرودشت بر سکوی دوم فارس ایستادند
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم غاصب کودک کش بود
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در شهرستان مرودشت
  • دیدار صمیمی مدیران با مردم، در مسجد الزهرا (س) مرودشت
  • رها سازی آب سد درودزن به منظور حمایت از تولید و کشاورزان مرودشت
  • حجاب وعفاف در جامعه باید نهادینه شود
  • چهار وزنه‌بردار فارسی در لیست جدید تیم ملی بزرگسالان ایران
  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  •  

     


    نطق پيش از دستور 10 دقيقه اي علي اكبر قبادي در مجلس

     
    23
    :كد
    1385/10/17

    روش ها و معيارهايي كه تاكنون بعنوان شناسايي مناطق محروم و برخوردار در كشور مطرح شده است در عمل بسيار ناكارآمد بوده و باعث توسعه بي عدالتي در كشور شده است. در بازديدهايي كه از مناطق مختلف كشور و حوزه انتخابيه ام داشته ام، مردم ما بيشتر از آنچه كه از كمبود امكانات گلايه داشته باشند از تبعيض و بي عدالتي مي نالند.




    نطق پيش از دستور 10 دقيقه اي

    علي اكبر قبادي

    نماينده مردم شريف مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد

    6/10/85

    بسم الله الرحمن الرحيم

    حضور گسترده و حماسي و كن نظير مردم شريف ايران در 24 آذرماه برگ زرين ديگري در پرونده قطور افتخارات اين امت بزرگ است. اين حضور آگاهانه و باشكوه را به رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و امت بيدار دل و منتخبين محترم و كليه عوامل اجرايي و نظارت و بازرسي تبريك و تهنيت عرض مي كنم. حضور بسيار گسترده مردم در پاي صندوق هاي اخذ رأي تعيين سرنوشت اداره امور كشور از شوراهاي اسلامي روستا بعنوان كوچكترين واحد مديريتي تا انتخابات  خبرگان رهبري، عاليترين سطح مديريت جامعه، بسيار برتر از برآوردها و باورهاي همگان، اعم از داخلي و خارجي بود. مردم در اين حضور آگاهانه و باعظمت مانند هميشه توطئه هاي استكبار جهاني، هر چند از زبان شوراي امنيت نيز مطرح شود را، محكوم كردند و نشان دادند كه همواره حامي و پشتيبان نظام اسلامي و آماده دفاع از آرمان ها  و دستاوردهاي ارزشمند اين نظام الهي اند.

    اينك حماسه سازان 24 آذر مترصدند ببينند نمايندگان آنها در خانه ملت در قانون گذاري و نظارت بر اجراي قانون چقدر به دغدغه ها و نگراني هاي رهبر معظم انقلاب و مردم در رفع فقر و فساد و تبعيض و بي عدالتي توجه دارند. مردم ما نظاره گر عملكرد مسئولين اجرايي و قضايي اند كه چگونه عدالت را در كل ارگان جامعه اجرا مي كنند و با خدمت صادقانه و بي منت خود، انتظارات مردم را برآورده مي سازند.

     همكاران عزيز، اين روزها صحبت از متمم بودجه 85 و تقديم لايحه بودجه سال 86 كشور به مجلس شوراي اسلامي است. نگاه حكيمانه و منطقي به ضرورت هاي اساسي نظام در پيشنهادات و بررسي طرح ها و لوايح و در حفظ سرمايه هاي ملي، بويژه نگاه سرمايه اي به نفت و ارز حاصل از آن حداقل انتظار دلسوزان نظام در شرايط موجود است.

    گزارش تفريق بودجه سال 83 كشور و انحراف عملكرد بسياري از دستگاههاي اجرايي از ضوابط و معيارهاي حاكم بر بودجه بسيار هشدار دهنده است. آيا ما در بررسي و تصويب بودجه ي دستگاه هاي اجرايي اين گزارش ها را مد نظر داريم؟!

    نسبت در آمدهاي مالياتي و غيره به نسبت درآمدهاي سرمايه اي نفتي در بودجه، در سال هاي اخير با اهداف برنامه چهارم توسعه تطابق و هماهنگي خوبي نداشته است، در پيشنهادات بودجه چقدر به اين نكته توجه داريم؟!

    و چند نكته نيز با مسئولين محترم اجرايي در مورد حوزه انتخابيه ام، شهرستان هاي مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد:

    روش ها و معيارهايي كه تاكنون بعنوان شناسايي مناطق محروم و برخوردار در كشور مطرح شده است در عمل بسيار ناكارآمد بوده و باعث توسعه بي عدالتي در كشور شده است. در بازديدهايي كه از مناطق مختلف كشور و حوزه انتخابيه ام داشته ام، مردم ما بيشتر از آنچه كه از كمبود امكانات گلايه داشته باشند از تبعيض و بي عدالتي مي نالند. اين روشها و معيارهاي غير اصولي باعث شده استان فارس را كه در غالب زير ساخت ها و خدمات زير بنايي با مشكلاتي بيشتر از غالب استان ها مواجه است، بعنوان استاني برخودار معرفي گردد و از تأمين عادلانه اعتبارات و امكانات زير بنايي به آن دريغ شده است.

    نگاهي گذرا به:

    - آمار خاموشي ها و كمبود برق فارس در سال جاري.

    - نرخ بيكاري حدود 15% بعنوان دومين استان با معضل بيكاري كشور.

    - رتبه آخر استانها در داشتن آزاد راه و بزرگراه و راه آهن.

    - فاصله بسيار زياد نسبت دانشجو به جمعيت با متوسط كشوري و فقدان توسعه كمي لازم آموزش عالي در 30 سال اخير.

    - نسبت تعداد روستاهاي بدون آب يا با كمبود آب و يا بهسازي شده به نسبت متوسط كشور و ... بيانگر اين و     تلخ بر نگاه مذكور است.

    وضعيت خدمات و سرمايه گذاريهاي زيرساختي و زير بنايي و توسعه در شهرستان هاي مرودشت و ارسنجان و پاسارگاد بسيار نگران كننده تر از متوسط استان است.

    اميدوارم رئيس جمهور محترم و وزراي دولت خدمتگذار قبل از بازديد و تشريف فرمايي به فارس دستور فرمائيد اين آمارها و شاخص ها مورد بررسي و توجه و مداقه قرار گيرد.

    نسبت تعداد روستاهايي كه در شهرستان مرودشت و ارسنجان تاكنون گازرساني شده اند و يا در برنامه قرار دارند به نسبت جمعيت اين مناطق كمترين تعداد است. بطوريكه در شهرستان ارسنجان تاكنون فقط يك روستا گازدار شده است در حاليكه تقريباً كليه روستاهاي اين شهرستان در حريم كمتر از 10 كيلومتر نسبت به خطوط لوله گاز قرار دارند و در شهرستان بزرگ مرودشت با جمعيت حدود 400 هزار نفر كمتر از 10 روستا تاكنون از نعمت گاز برخوردار شده اند. در همين رابطه در بخش هاي بزرگ درودزن و كامفيروز شهرستان مرودشت كه هر كدام با جمعيتي بالغ بر 50 هزار نفر رتبه اول توليد محصولات زراعي كشور و يا استان را دارند و جمعيت و تعداد روستاهاي آنها از بسياري از شهرستان هاي موجود كشور بيشتر است، نه تنها هيچ روستايي گازدار نشده است بلكه مركز شهري اين دو بخش عليرغم تأكيد قانون بر گازرساني به مراكز بخش ها و شهرهاي مناطق سردسير و داراي پوشش جنگلي هنوز گازدار نشده اند. از وزير محترم نفت و مسئولين گاز كشور كه قول مساعد در گازرساني به اين مناطق را داده اند انتظار داريم دستور تسريع در گازرساني به اين دو بخش را صادر فرمايند.

    در حاليكه متوسط سرانه فضاهاي ورزشي كشور حدود 6/0 متر مربع است و بر اساس برنامه اعلام شده تربيت بدني كشور قرار است تا پايان برنامه چهارم توسعه به 4/1 متر مربع افزايش پيدا كند، متوسط سرانه فضاهاي ورزشي شهرستان به اصطلاح برخوردار مرودشت كمتر از 1/0 متر مربع است. از مسئولين محترم برنامه ريزي و تربيت بدني انتظار داريم كه حداقل تا آخر برنامه چهارم متوسط سرانه فضاهاي ورزشي اين شهرستان قهرمان پرور را به متوسط فعلي كشور برسانند.

    مردم روستاهاي بي آب و بحران زده ارسنجان و دشت هاي سعادت شهر و مرودشت و كامفيروز دو دهه است كه در انتظار بهره مندي از آب سد سيوند و تنگ بلاغي لحظه شماري مي كنند، تأمين اعتبار لازم و تكميل عمليات اجرايي اين سدها و اجراي شبكه هاي آبياري و زهكشي و خطوط انتقال آب شرب به شهرهاي مرودشت و ارسنجان حداقل انتظار مردم شريف منطقه است. در همين رابطه از اقدام محققين و كاوشگران ميراث فرهنگي كه عليرغم يكسال تأخير، مطالعات خود در كاوش هاي تاريخي اراضي بالا دست سد سيوند را به اتمام رسانده اند و نگراني هاي ايجاد شده در زمينه حفظ آثار تاريخي محتمل در محل مذكور را بر طرف نموده و زمينه آبگيري سد سيوند را فراهم كرده اند تشكر مي نمايم.

    از حدود 200 روستاي بالاي 20 خانوار شهرستان ارسنجان و مرودشت كمتر از 40%  آنها داراي طرح هادي و كمتر از 20% آنها داراي پروژه هاي بهسازي آن هم با كمتر از 30% پيشرفت فيزيكي هستند. از وزارت مسكن و شهرسازي و وزارت كشور انتظار داريم به اين نابساماني پايان دهند.

    در حاليكه بالغ بر 1000 اثر تاريخي ثبت شده ملي و دو اثر ثبت شده بين المللي ( تخت جمشيد و پاسارگاد ) در اين سه شهرستان وجود دارد و در فروردين ماه سال جاري بيشترين گردشگر و بازديد كننده از اين آثار را داشتيم، متأسفانه حتي يك هتل و يا مهمانسرايي كه بتواند، چند خانواده گردشگر را در خود جاي دهد در هيچكدام از اين سه شهرستان احداث نشده است. آيا مسئولين ميراث فرهنگي و گردشگري كشور سازمان مديريت و برنامه ريزي كه هميشه صحبت از توسعه و تقويت صنعت توريسم و گردشگري دارند فكري در اين رابطه كرده اند؟

    وقتي از اول  سال جاري تاكنون كه به آخر سال نزديك مي شويم كمترين پروژه  راهسازي در اين سه شهرستان فعال است و هنوز روستاهاي پرجمعيت زيادي وجود دارند كه از جاده هاي خاكي و بسيار نامطلوب استفاده مي كنند و هميشه درعمل محصولات كشاورزي و دسترسي به امكانات بهداشتي و آموزشي با مشكل مواجه اند. وزارت خانه هاي مرتبط چه جوابي دارند كه مردم باور كنند عوامل اجرايي نظر رئيس جمهور محترم دراجراي عدالت را همراهي مي كنند؟

    وقتي دانش آموزان عزيز روستاي بزرگ درودزن در آتش بي توجهي مسئولين درارائه خدمات زيربنايي و اساسي در دو هفته گذشته سوختند و بجاي كلاس درس بر تخت هاي بيمارستان سوختگي شيراز جاي گرفتند، اين سؤال مردم را كسي پاسخ نداد كه به چه گناهي غنچه هاي اميد مردم مي سوزند و پژمرده مي شوند. و چه فكري براي جبران آن و جلوگيري از وقايع مشابه در اين روستا و ساير روستاهاي منطقه كرده اند؟

    جناب آقاي رئيس جمهور مردم ما بي صبرانه منتظر و آماده پذيرايي از جنابعالي و هيأت محترم دولت در فارس اند، تا با قدوم خود مردم را شاد كنيد و ببينند كه شما با مشاهده واقعيت هاي موجود چگونه مي خواهيد اين همه بي عدالتي و تبعيض تاريخي را ريشه كن كنيد. جناب آقاي رئيس جمهور فارس و مردم فارس محروم نيستند، زيرا توانمندي خود را در عرصه هاي مختلف توليد كشاورزي و خدمت و دفاع از انقلاب نشان داده اند و ليكن اينهمه تبعيض و ناروايي را نمي توانند باور كنند




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1251
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari