صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • گزارش تصویری: به مناسبت روز کارگز
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس در بخش بانوان
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس
  • گزارش تصویری: جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت
  • کاهش هفتاد و دو درصدی ابتلا به سالک در سال گذشته
  • ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت زنده‌گیری شدند
  • مدال برنز مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان کشور به ورزشکار دختر مرودشتی رسید
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • با کسب ۹ نشان طلا،نقره و برنز آینده سازان کشتی مرودشت بر سکوی دوم فارس ایستادند
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم غاصب کودک کش بود
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در شهرستان مرودشت
  • دیدار صمیمی مدیران با مردم، در مسجد الزهرا (س) مرودشت
  • رها سازی آب سد درودزن به منظور حمایت از تولید و کشاورزان مرودشت
  • حجاب وعفاف در جامعه باید نهادینه شود
  • چهار وزنه‌بردار فارسی در لیست جدید تیم ملی بزرگسالان ایران
  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  •  

     


    گفتگوبامدیرعامل ومربی موفق باشگاه پویندگان تلاش مرودشت

     
    2196
    :كد
    سه شنبه 26 فروردين 1393

    تیم بزرگسالان پویندگان تلاش مرودشت، توانست در لیگ برتر فوتبال فارس، با کسب ۴۶ امتیاز، در حضور تیم های مدعی این استان همچون برق نارنجی پوش شیراز، شهرداری نورآباد و … جام قهرمانی را بالای سر ببرد



    از سمت راست: آقایان رضا صالحی- پیمان جاشکی

    تیم بزرگسالان پویندگان تلاش مرودشت، توانست در لیگ برتر فوتبال فارس، با کسب ۴۶ امتیاز، در حضور تیم های مدعی این استان همچون برق نارنجی پوش شیراز، شهرداری نورآباد و … جام قهرمانی را بالای سر ببرد و افتخاری دیگر برای ورزش مرودشت و به وی‍ژه فوتبال این شهرستان، به ارمغان بیاورد. این موفقیت بزرگ، بهانه ای شد تا با مدیرعامل باشگاه پویندگان تلاش و سرمربی آن، به گفتگو بنشینیم.
    -جناب جاشکی، لطفأ خود را جهت آشنایی بیشتر مخاطبین معرفی کنید.
    -پیمان جاشکی هستم متولد خرمشهر. بعد از جنگ تحمیلی، قسمت شد که به شهرستان مرودشت بیایم و در خدمت مردم این شهر باشم. نزدیک به ۸ سال ساکن تهران بودم و در آنجا شرکتی خدماتی تاسیس نمودم و پس از آن مجدداً به مرودشت بازگشتم و فعالیت اقتصادی خود را ادامه دادم.
    -سرمایه گذاری در فوتبال را از چه زمانی آغاز نموید؟
    - سال ۸۸ پس از فوت پدر همسرم، تصمیم گرفتیم کار خیری را به نیابت از ایشان انجام دهیم. که پس از مشورت، اقدام به تأسیس یک باشگاه ورزشی نمودیم.
    - پیش از آن در فوتبال، فعالیتی نداشتید؟
    - بنده تا ۲۱ سالگی به صورت جدی فوتبال بازی می کردم. اما به دلیل ناهماهنگی باشگاه فجر سپاسی شیراز، فعالیت ورزشی را کنار گذاشتم. اما پس از مدتی دوری، مجدداً از سال ۸۸ به فوتبال بازگشتم و تلاش خود را بر این متمرکز کرده ام که آینده جوانان علاقه مند دراین شهر، مثل گذشته خودم نشود.
    - آیا این باشگاه در رده های پایه هم فعالیت دارد؟
    - بله، تیم جوانان ما در حال فعالیت است و از امسال ۹۲ کار در رده نوجوانان را آغاز کرده ایم.
    - وضعیت این دو تیم در استان چگونه است؟
    - در حال حاضرتیم جوانان پویندگان تلاش، صدرنشین مسابقات است که البته هنوز این مسابقات پایان نیافته است. همچنین در رده سنی امید نیزتیم ما، در صدر جدول لیگ استان قرار دارد.
    - در حال حاضر چند نفر در باشگاه پویندگان فعالیت دارند؟ آیا این باشگاه به صورت تشکیلاتی اداره می شود؟
    - بله، در حال حاضر بیش از۱۵۰ نفر در قالب کادر، بازیکن و مربی در این باشگاه عضو هستند و در رده های سنی و قسمت های مختلف باشگاه فعالیت می کنند.
    - از وجود کدام مربیان در این باشگاه بهره می برید؟
    - آقایان رضا صالحی (B)، غلامرضا پورابراهیمی (B)، محسن شکری (C)، قاسم چراغی (C) و محمد زویدشیخی (D)، مربیانی هستند که از بدو فعالیت این باشگاه، افتخار همکاری با آنها را داریم.
    - مسلماً مربیان، نقش مهمی در موفقیت تیم های مختلف پویندگان داشته اند، در انتخاب مربی چه عواملی را مد نظر دارید؟
    - تجربه و دانش، دو عاملی هستند که در هر زمینه ای باعث موفقیت می شوند. ما هم از مربیانی استفاده کرده ایم که این دوویژگی را دارا باشند.
    - چه می شود که فردی موفق در زمینه فعالیت های اقتصادی، به سمت سرمایه گذاری در ورزش کشیده می شود؟ چرا سرمایه خود را در بانک یا فعالیت های دیگرسرمایه گذاری نکردید؟
    - خیلی ها به ما همین پیشنهاد را دادند وما با آنها لجبازی کردیم!
    - چرا لجبازی، شما را به سمت دیگری سوق نداد؟
    - همیشه گفته شده که کار خیر کردن، از پر کردن است. من با این مزاح، بیشتر قصد دارم واقعیت ها را بیان کنم. پیشنهادهای مختلفی برای ساخت مدرسه، مسجد، حسینه و … به ما شد، تا بتوانیم نام پدر همسرم را زنده نگه داریم و باقیات الصالحاتی برای وی بجا بگذاریم که سال های سال به یادگار باقی بماند. ورزش حیطه ای است که شاید اسمی از کسی باقی نماند، اما آنچه مهم است “عمل خیر” است. ما همه مسلمانیم و براساس عقاید خود رفتار می کنیم. عقیده شخصی من این است که ما قبل از اینکه مسلمان باشیم، انسان هستیم و حفظ انسانیت، مسئله ای است که در دین ما نیز بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.
    - پشمان نیستید؟
    - روزی که در۲۱ سالگی تصمیم گرفتم فوتبال را کنار بگذارم، باخودم فکر کردم و پس از سنجیدن جوانب کار، تصمیم خود را گرفتم. روزی هم که خواستم مجددأ به این حوزه برگردم، خیلی با خودم فکر کردم. این راهی است که خودم انتخاب کرده ام و از این کار پشیمان نیستم.
    - به هرحال کاری که شما انجام می دهید، بسیار بزرگ و حتی می توان گفت «دشوار» است …
    - کار ما سخت نیست، اگر توقع خود را نسبت به جامعه کم کنیم. در حقیقت کار ما زمانی سخت می شود که از محیط پیرامون خود، توقع داشته باشیم. ممکن است افرادی نیز با نظر من مخالف باشند امّا این نظر شخصی من است. به همین دلیل هم تاکنون نه مصاحبه ای داشته ام و نه صحبتی را بیان نموده ام. همیشه سعی داشته ام کار خود را برای رضای خدا انجام دهم؛ نه برای رسیدن به پست و مقام.
    - آیا شرایط جهت فعالیت بخش خصوصی در ورزش، در سالهای حضور شما در این حیطه، تغییری داشته است؟
    - بیشتر این مسائل، سلیقه ای است. در حقیقت این افکار انسانهاست که آنها را از یکدیگر متمایز می کند و باعث حرکت و پیشرفت آنها می شود. از زمانی که بشر آفریده شد، اعتقادات وی، باعث تغییر و تحول در زندگی اش شده است و بر همین اساس هر کس که در جامعه صاحب پست و مقامی می شود، با توجه به عقاید شخصی خود، جامعه را صیقل می دهد.
    - در حال حاضر، قوانینی برای حمایت از مشارکت بخش خصوصی در ورزش وجود دارد؟
    - همانطور که می فرمایید، این بخش «خصوصی» است و وقتی به این عرصه وارد می شود نباید انتظار زیادی داشته باشد، چرا که جامعه ما بر اساس معنویات شکل گرفته است و مباحث مادی درآن، چندان جایگاهی ندارد. شاید اگر موضوع ورزش در بعد معنوی آن مطرح می شد، مسئولان توجه بیشتری به آن می نمودند.
    - شما در حال حاضر، ۴ تیم در ورزش پرهزینه فوتبال را تحت پوشش دارید، در حالی که بسیاری از سرمایه داران این شهرستان، حاضر نیستند تیم های کم هزینه تر را حمایت کنند؛ آیا با وجود اینکه شما بخشی از بار مسئولیت مدیران این شهرستان را به دوش می کشید، حداقل حمایت و قدرشناسی از شما صورت می گیرد؟
    - امروزه، ورزش یک علم است و ورود به آن، نیازمند داشتن اطلاعات کافی است. مسئولین ما، مثل مادربزرگ هایی هستند که به علم ورزش آشنایی ندارند ولی با این وجود از مشاورین متخصص در این زمینه نیز استفاده نمی کنند. آنها باید به دنبال مشورت وعمل کردن باشند وگرنه این مسائل بارها گفته شده است.
    برای رسیدن به این مسئله، باید اهمیت ورزش درک شود و فرهنگ سازی لازم در این زمینه صورت گیرد. ورزش، نیازمند حمایت جمعی است. بعنوان مثال در نورآباد، قبل از برگزاری بازیهای تیم شهرداری، اطلاع رسانی همه جانبه ای در سطح شهر انجام می شد، درحالی که در شهرما، خبری از این حمایتها نیست.
    از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، سپاسگزارم. اگر در پایان، صحبتی دارید، بفرمایید.
    -همیشه پشت سر هر مرد یا زن موفقی، همسری مدیر و موفق وجود دارد. اصل این حرکت به واسطه زنده نگه داشتن نام پدر همسرم شکل گرفت که وظیفه خود می دانم بابت حمایت همسرم، از ایشان تشکر ویژه داشته باشم. همچنین از حمایت های پدر و مادرم و زحمات آنها در این سالها، نهایت تشکر را دارم.

     این گفتگو را با رضا صالحی، سرمربی موفق تیم پویندگان تلاش، ادامه دادیم …

    - جناب صالحی لطفأ خود را جهت آشنایی بیشتر مخاطبان معرفی بفرمایید.
    -رضا صالحی هستم، متولد ۱۳۵۱٫ فرهنگی هستم و از ۲۷ سال پیش، فوتبال خود را با تیم ۲۲ بهمن، آغاز کردم. بعد از آن به تیم های پاس و آزمایش مرودشت پیوستم. در تیم تخت جمشید به عنوان مربی- بازیکن فعالیت کردم و این تیم را از لیگ دسته ۳ مرودشت، با قهرمانی های متوالی، به لیگ کشور رساندم.
    - چه سالی این موفقیت، به دست آمد؟
    - سال ۸۵ بود که تیم تخت جمشید، به پاس تغییر نام داد و با کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر استان، سهمیه لیگ دسته ۳ کشور را به دست آورد. متأسفانه حمایت های لازم از این تیم صورت نگرفت و نتواستیم به موفقیت مطلوب دست یابیم، در صورتی که اگر در آن زمان، فردی همچون پیمان جاشکی وجود داشت، بدون شک مرودشت، الآن دارای سهمیه لیگ دسته یک کشور بود.
    - سابقه مربیگری در چه تیم های دیگری را دارید؟
    - در مدت ۲۰ سال مربیگری خود، علاوه بر تخت جمشید، در تیم های پاس و خلیج مرودشت، دانشگاه علمی- کاربردی سعادت شهر در لیگ برتر استان و مس شهربابک در لیگ کشور مربیگری کرده ام و بعد از آن نیز به تیم پویندگان تلاش پیوستم.
    - در این سالها چه بازیکنان شاخصی زیر نظر شما پرورش یافته اند؟
    - بازیکنان زیادی بوده اند که در سطوح مختلف فوتبال فعالیت کرده اند ولی شاخص ترین آنها علی محمد دهقان بازیکن سابق تیم فجر و محمدرضا امیری بازیکن برق شیراز بوده اند که محمدرضا از ۱۶ سالگی توانست خود را در سطح اول فوتبال فارس مطرح کند.
    - چرا سال گذشته، پویندگان نتیجه خوبی نگرفت؟ علل موفقیت تیم در سال جاری چه بود؟
    - سال گذشته، تیم دیر بسته شد و نتیجه مطلوبی به دست نیامد ولی امسال با حمایت های آقای جاشکی، هم بازیکنان خوبی جذب کردیم وهم تمرینات مناسبی (۶جلسه در هفته) برای تیم در نظر گرفتیم که نتیجه آن را هم دیدیم. مدیرعامل باشگاه، تمام امکانات سخت افزاری را برای تیم مهیا نمود. همچنین استفاده از یک کادر فنی قوی شامل آقایان چراغی (مربی دروازه بانها) و شکری (آنالیزور) در کنار این عوامل، باعث موفقیت تیم شد.
    - کیفیت لیگ برتر استان، امسال چگونه بود؟
    - به طورکلی، لیگ برتر استان فارس، به دلیل شرایط تیم های حاضر در آن، به مراتب بالاتر از لیگ دسته سه کشور است، مخصوصأ امسال که ۱۲ تیم خوب در آن حضور داشتند؛ از جمله تیم های برق نارنجی به مربیگری محمدعباسی، سایپا، قشقایی که سرمایه گذاری بسیار خوبی انجام داده بود، عقاب و پرسپولیس از شیراز که سابقه حضور در لیگ های کشوری را داشتند. تیم ما در حضور این تیم های قدرتمند شیرازی و تیم های شهرستانی خوبی همچون شهرداری نورآباد، توانست قهرمان شود که دستاورد بسیار بزرگی است.
    - چه موانعی در راه رسیدن به این موفقیت، سر راه تیم شما بود؟
    - فوتبال مرودشت، همیشه از کمبود امکانات رنج برده است. شهرستان دوم استان فارس، یک زمین فوتبال بیشتر ندارد در حالی که ۳۵ تیم در این شهر فعال هستند. ما اصلأ نمی توانیم از این زمین استفاده کنیم و برای تمرین به زرقان و برای مسابقات به سعادت شهر می رویم، چراکه بازیکنان ما از نظر تکنیک روی زمین، بسیار خوب هستند و شرایط این زمین، اجازه کار را به آنها نمی دهد و باعث ضرر خود ما می شود.
    بازی کردن در زمین سعادت شهر باعث شده که ما امتیاز میزبانی را از دست بدهیم و نتوانیم ازحمایت تماشاگران خودی بهره مند شویم. متأسفانه این مشکل سالهاست که گریبان فوتبال مرودشت را گرفته و مسئولین در این زمینه کم کاری نموده اند. این در شرایطی است که سعادت شهر که تا مدتی پیش، از بخش های مرودشت به شمار می رفت، در حال حاضر دارای امکاناتی است که باعث می شود به حال آنها غبطه بخوریم.
    - آینده تیم را چگونه می بینید؟
    - تیم ما به اذعان مسئولین فوتبال استان، در سطحی فراتراز فارس بازی می کند وساختاری نیمه حرفه ای دارد، اگر حمایت های آقای جاشکی از این تیم ادامه داشته باشد و وی دلگرم باشد، حقانیت فوتبال مرودشت را در کشور به اثبات می رسانیم. بارها گفته ام که فوتبال مرودشت این پتانسیل را دارد که در لیگ دسته یک کشور، تیم داشته باشد ولی امان از بی مهری مسئولین.
    - در حال حاضر، به چه حمایت هایی نیاز دارید؟
    - ما الآن نیاز به حمایت مادی نداریم، ولی همان حمایت معنوی هم از ما نمی شود. حضور مسئولین در کنار زمین بازی و بودن آنها در کنار تیم، حداقل کاری است که می تواند انجام شود، متأسفانه ما از همین ها نیز محرومیم، حتی فرماندار که در محافل مختلف، فوتبالی بودن خود را ابراز می کند، پیگیر نتایج تیم فوتبال شهر خود نیست.
    - بازیکنان تیم از نظر فنی در چه سطحی هستند؟ آیا می توان به ظهور پدیده ای در فوتبال مرودشت امید داشت؟
    - ما بازیکنان خوبی داریم که اگر حمایت بشوند، می توانند مانند علی میرزا استواری، گل سرسبد فوتبال مرودشت، خود را در سطح اول فوتبال کشور مطرح کنند. ما اجازه استفاده از ده بازیکن جوانان و امید را داریم که با توجه به فعالیت باشگاه در این زمینه، پشتوانه سازی خوبی انجام شده است. ترکیب این بازیکنان با بازیکنان باتجربه ای مثل علی اکبر یاراحمدی و محمدرضا امیری که سابقه حضور در برق شیراز را دارند، می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.
    - اگر نکته خاصی باقی مانده است، بفرمایید.
    - در پایان از زحمات هیئت فوتبال شهرستان که با تیم همکاری خوبی داشته اند، تشکر می کنم، به ویژه از تلاش های بی وقفه رئیس هیئت، آقای موسی رضا عمادی که در تمام مراحل همراه ما بوده است؛ حتی در هفته های آخر، تیم را در مسابقات خارج از خانه همراهی می کرد که باعث افزایش روحیه تیم می شد.
    همچنین از همه پیشکسوتان فوتبال این شهر که سختی کار را درک می کنند و در تمام این مسیر، ما را راهنمایی و حمایت کرده اند، قدرانی می نمایم.
    بار دیگر می گویم که مرودشت پتانسیل بسیار خوبی در فوتبال دارد که به دلیل فراهم نبودن امکانات سخت افزاری، این استعدادها شکوفا نمی شوند.

     - درپایان؟

    - تشکر می کنم از زحمات خانواده ام به ویژه همسر و پدر و مادرم که حمایت های آنها، دشواری این مسیر را برای من قابل تحمل کرده است.

    منبع هفته نامه مرودشت


    منبع:آفتاب مرودشت



    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1342
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari