صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • گزارش تصویری: به مناسبت روز کارگز
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس در بخش بانوان
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس
  • گزارش تصویری: جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت
  • کاهش هفتاد و دو درصدی ابتلا به سالک در سال گذشته
  • ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت زنده‌گیری شدند
  • مدال برنز مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان کشور به ورزشکار دختر مرودشتی رسید
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • با کسب ۹ نشان طلا،نقره و برنز آینده سازان کشتی مرودشت بر سکوی دوم فارس ایستادند
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم غاصب کودک کش بود
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در شهرستان مرودشت
  • دیدار صمیمی مدیران با مردم، در مسجد الزهرا (س) مرودشت
  • رها سازی آب سد درودزن به منظور حمایت از تولید و کشاورزان مرودشت
  • حجاب وعفاف در جامعه باید نهادینه شود
  • چهار وزنه‌بردار فارسی در لیست جدید تیم ملی بزرگسالان ایران
  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  •  

     


    شورای شهر مرودشت به کدام سو می رود؟!

    نويسنده - خبرنگار: عباس زارع

     
    1750
    :كد
    شنبه 25 آبان 1392

    از آغاز به کار دوره چهارم شورای شهر، دو مـاه می گذرد. شاید این فرصت دو ماهه برای ارزیابی عملکرد آنها زود باشد. اما از آنجا که گفته اند «مشت نمونه خروار است» می توان با بررسی چند نمونه از آنچه انجام شده یا به آن پرداخته نشده، برآورد و سنجش نسبی از توان و سمت و سو و اغراض و اهداف آنها ارائه کرد.



     

    از آغاز به کار دوره چهارم شورای شهر، دو مـاه می گذرد. شاید این فرصت دو ماهه برای ارزیابی عملکرد آنها زود باشد. اما از آنجا که گفته اند «مشت نمونه خروار است» می توان با بررسی چند نمونه از آنچه انجام شده یا به آن پرداخته نشده، برآورد و سنجش نسبی از توان و سمت و سو و اغراض و اهداف آنها ارائه کرد. بدین منظور موضوعات زیر را به نظرتان می رسانیم.


    الف - شورای شهر مرودشت و اطلاع رسانی به شهروندان
    عملکرد شورای شهر در خصوص اطلاع رسانی به مردم در مورد جلسات، مذاکرات و مصوبات تاکنون خوب نبوده است. به طوری که به نظر می رسد قلباً از حضور اصحاب رسانه ها در جلسات شورای شهر راضی نیستند و به همین دلیل اقدام مؤثری برای حضور مستمر خبرنگاران در جلسات شورای شهر انجام نداده اند که این وضع قابل قبول نیست و سؤالاتی را به ذهن متبادر می سازد که نکند اعضای شورای شهر بر لزوم اطلاع رسانی واقف نیستند یا اعتماد لازم و کافی به گفتار و رفتار خود ندارند که از اطلاع رسانی ترس و هراس دارند. یا اینکه دنبال پنهان کاری و راه اندازی باند های محفلی به دور ار چشم مردم و اصحاب رسانه ها هستند.


    از این رو اعضای شورای شهر باید بدانند که اطلاع رسانی کامل، شفاف و دقیق از وظایف آنهاست. وقتی در قانون اساسی برای آگاهی مردم از قوانین و مسائل مهم کشور در اصل شصت و نهم مقرر می دارد «مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی برای اطلاع عموم منتشر شود» محتوای مذاکرات شورای شهر از نظر سیاسی و امنیتی، بالاتر از مجلس نیست، که اعضای شورای شهر مرتباً جلسات غیر علنی برگزار کنند.


    از طرفی ماهیت و فلسفه وجودی شوراها برای حضور و مشارکت مردم در اداره امور می باشد و مشارکت بدون آگاهی کامل و دقیق، مقدور و ممکن نیست.


    ب - طرح تسهیلات سی میلیون تومانی برای اعضای شورای شهر از محل درآمدهای شهرداری
    چند روز پیش در پایگاه خبری خوشه مرودشت این خبر منتشر شد "بر اساس آخرین شنیده ها در راهروی شهرداری مرودشت، اعضای شورای شهر مرودشت در اقدامی قابل تامل و دور از باور در نخستین ماه کاری شورای شهر مرودشت به اتفاق اکثریت، واگذاری تسهیلات سی میلیون تومانی از محل در آمد شهرداری را برای خود به تصویب رسانده اند "


    انتشار این خبر موجب بهت و حیرت همگان شد. بخصوص که این پایگاه از مخالفت فرماندار با این اقدام شورا خبر داد و اظهار داشت فایل صوتی گفتگو با فرماندار پیرامون این موضوع موجود می باشد و از طرف فرمانداری هم خبر تکذیب نشد.


    شورای شهر با تاخیر، بیانیه ی کوتاهی منتشر و اعلام نمود « افراد مغرض و باجگیر اقدام به عمل ناشایست شایعه پراکنی و تخریب اعضای شورای شهر نمودند» و دریافت مبلغی به عنوان تسهیلات از طرف تمامی اعضای شورای شهر را کذب محض خواند.


    با مشاهده خبر خوشه مرودشت و پرس و جو پیرامون این خبر، مشخص شد این خبر نه کذب محض بوده و نه انتشار دهندگان آن باجگیر.


    این اتفاق دو پیام بد و ناخوش آیند را از جو حاکـم بر شورای شهر می رساند که یکی از دیگری تلخ تر و نگران کننده تر است.


    اولاً طرح دریافت تسهیلات سی میلیون تومانی در همین ابتدای راه با چه استدلالی بوده، به جز منافع شخصی؟ اگر قرار باشد مشکلات احتمالی مالی اعضــای شورای شهر از کیسه شهـرداری حـل شـود، چطـور باید به سایـر موافقـت هـا و مخـالفت های صحن شورا اعتماد کرد که در راستای منافع عمومی است؟


    ثانیاً: انتشار جوابیه ای ناشیانه و غیر اخلاقی و فاقد استدلال از طرف شورای شهر نشان و علامت چیست؟ درایت، شجاعت، تدین، جوانمردی، صداقت، کدام؟


    اعضای محترم شورای شهر، اگر این جوابیه با علم و اطلاع همه اعضا صادر شده است، لازم است که به سرعت جبران شود و بهترین راه جبران آن صدور اطلاعیه ای صریح و عذرخواهی از مردم و سایت خوشه مرودشت می باشد و اگر رئیس یا هیات رئیسه شورای شهر با استفاده از اختیارات خود آن را تهیه و صادر کرده و دیگران در تنظیم آن مشارکتی نداشته اند، ضروری است هیات رئیسه ملزم به عذرخواهی شود. چرا که اصرار بر خطا خود خطایی بزرگ تر است و گفته اند که: مردم، نادم و پشیمان را به راحتی می بخشند، اما کاذب و منکر را نه.

     

    ج - انتـخـاب شهـردار بدون تجـربـه مدیـریت اجرایی
    شورای شهر طی دو ماه گذشته با برگزاری جلسات متعدد مدعی پیگیری انتخاب و گزینش شهردار با تجربه و متخصص بود. اما ناگهان رئیس شورای شهر، به عنوان شهردار انتخاب و معرفی می شود.
    این مصوبه شورا و پذیرش این سمت از طرف آقای دکتر داریوش احمدی، چند ایراد اساسی را به ذهن متبادر می کند.
    اولاً چرا آقای احمدی که فاقد تجربه مدیریت اجرایی می باشند، به این سمت انتخاب شدند؟ آیا دانش تئوریک و حضور در مراکز آموزش عالی حتی در سطوح بالا، می تواند جبران عدم تجربه مدیریتی ایشان را بکند؟


    البته برای کسانی که آشنایی با مدیریت شهرداری دارند، پاسخ این سؤالات روشن است. حتی اگر آقای احمدی در طی این مدت کلیه قوانین و آئین نامه ها را حفظ و مسلط شوند، ورود ایشان به شهرداری جنبه کارآموزی دارد و مدیری که تسلط به حوزه کاری خود نداشته باشد، به وسیله نیروهای زیردست خود مدیریت خواهد شد و در کمتر از چند ماه آنچنان هرج و مرج و آشفتگی بر ارکان شهرداری مستولی خواهد شد که به سادگی کسی نمی تواند آن را به وضع کنونی باز گرداند.


    ثانیاً: اعضای محترم شورای شهر در ایام انتخابات از منتقدین شهردار سابق بودند و یکی از ایرادات مهمی که مرتباً تکرار می کردند این بود که ایشان از معلمی به شهرداری آمده است و بسیاری از مشکلات شهر را ناشی از بی تجربگی وی معرفی می کردند. در حالی که شهردار سابق ریاست شورای شهر، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشداری بخش مرکزی و ... و حمایت نیروهای اصول گرا را در پیشینه و کارنامه خود داشت. اکنون چه شده است که شما از تجربه مدیریت اجرایی صرف نظر کرده اید؟


    ثالثاً: جناب آقای احمدی، شما مگر برای حضور در شورا و نظارت بر شهرداری و ارائه طرح و نظر در حوزه شهر از مردم رای اعتماد نگرفته اید؟ اکنون چرا از وعده خود عدول کرده اید و کاندیدای پست شهرداری شده اید؟


    از آنچه به ایجاز گفته شد، نشانه های خوبی از درایت و سمت و سوی شورای شهر نمی آید. لذا به اعضای محترم شورای شهر عرض می کنم:


    اعضای محترم شورای شهر، مردم به امید بهبود در مدیریت شهر و نظارت و کنترل صحیح و صادقانه به تک تک شما عزیزان رای داده اند و چشم امیدشان به تلاش شماست. شما در ابتدای راه هستید و آنچه می گوئید و انجام می دهید به حساب شهر مرودشت نوشته می شود. کاری کنید که نام مرودشت به بزرگی و نیکی برده شود تا امید مردم به شما به ناامیدی تبدیل نشود.


    همچنین شما برآمده از فضای جدید حاکم بر کشور هستید. چه بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید و شهرداری انتخاب نمائید که با فضای جدید هماهنگ باشد. زیرا این در موفقیت او مؤثرتر است.


    و سرانجام به جناب آقای دکتر داریوش احمدی عرض می کنم: مردم به پاس خصوصیات شما که یکی از آنها تحصیلات عالی و دانش علمی شماست به شما رای داده اند. پس بر سر عهد خود با مردم در شورای شهر بمانید تا رای و یاری آن ها را همچنان در کنار خود داشته باشید. موفق باشید
     

    عباس زارع
    مدیر مسئول هفته نامه تخت جمشید

     

     




    نظرات بینندگان
    شاهین  مطبوعات در کنار سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه رکن بهارم دموکراسی هستند. نه مکانی برای چاپ عکس مسوؤلان و برای لذت بردن ایشان. شورا باید مصوبات و مشروح مذاکرات خود را به اطلاع عموم برساندو فرمانداری هم باید نظر خود در مورد مصوبات شورا به آگاهی مردم برساند.مثل مجلس که مذاکرات و مصوباتش به اطلاع مردم رسانده می شود. مردم محرم ترین کسان نظامند. و شورا و دولت صرفا نماینده موقت مردم. پس باید به موکلان خود شفاف پاسخ دهند.
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1540
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari