صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • گزارش تصویری: به مناسبت روز کارگز
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس در بخش بانوان
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس
  • گزارش تصویری: جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت
  • کاهش هفتاد و دو درصدی ابتلا به سالک در سال گذشته
  • ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت زنده‌گیری شدند
  • مدال برنز مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان کشور به ورزشکار دختر مرودشتی رسید
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • با کسب ۹ نشان طلا،نقره و برنز آینده سازان کشتی مرودشت بر سکوی دوم فارس ایستادند
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم غاصب کودک کش بود
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در شهرستان مرودشت
  • دیدار صمیمی مدیران با مردم، در مسجد الزهرا (س) مرودشت
  • رها سازی آب سد درودزن به منظور حمایت از تولید و کشاورزان مرودشت
  • حجاب وعفاف در جامعه باید نهادینه شود
  • چهار وزنه‌بردار فارسی در لیست جدید تیم ملی بزرگسالان ایران
  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  •  

     


    نامه سرگشاده ی یک مرودشتی به رییس جمهور

    نويسنده - خبرنگار: دکتر محمد حسن معصوم زاده

     
    1404
    :كد
    سه شنبه 15 مرداد 1392

    ما مرودشتي ها می خواهیم در تعيين سرنوشت خودمان نقش داشته باشیم



     

     

    ما مرودشتي ها می خواهیم در تعيين سرنوشت خودمان نقش داشته باشیم

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام و عرض ادب حضور رئیس جمهوری(منتخب) اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی؛

    سلام و عرض ادب و احترام بنده را از جائی داشته باشید که درسفر انتخاباتی جنابعالی (خرداد92) به شیراز، سخنان دلنشین و شورانگیزتان را در غریو شادی و دست افشانی مشتاقان، با اشاره به آن شروع کردید.

    دیاری با خوشه های زرین گندم، کلاله های زیبای ذرت، عطر خوش برنج، طعم شیرین قند؛ مهد تمدن ایران باستان، تخت جمشید، نقش رستم و نقش رجب ،”شهرستان مرودشت”؛ دومين شهر استان فارس و اول در بسیاری جهات در استان و کشورعزیزمان که مردمان شريفش با حدود 70 درصد از کل آراء جنابعالی را برگزیدند.

    قدم رنجه شما براي ما خاطره ای شیرین و به یادماندنی است. شهری که در این سی و چند سال گذشته، نزدیکی به آثار عظیم جهانی -که بزرگترین نقاط قوت هر شهری در اقصی نقاط دنیا می تواند باشد- بزرگترین پاشنه ی آشیل و مانعي در مسير پیشرفتش شده است.

    چه در ابتدای انقلاب که عده ای به بهانه يادگار طاغوت خواندن آثار، در صدد تخریب آن برآمده بودند و چه در حال حاضر که عمده درآمد آن در جای دیگر بجز خودش خرج می گردد.

    تولیدات گندم، ذرت، برنج و دیگر محصولات کشاورزی و باغی، همچنین محصولات پتروشیمی -البته در مرودشت و بنام شیراز- وکارخانه جات متعدد دیگر که بعضاً فقط نامی و مخروبه هائی از آن برجاست، گردشگاه ها و مناطق بکر اکو توریسم، آثارباستانی بجا مانده از تمام ادوار تاريخي از 27 هزار سال پیش تا کنون، قرارداشتن در شاهراه شمال و جنوب کشور، برخورداري از ورزشکاران نامی و دلاورش در تمام رشته ها و دهها مورد از این دست، از نقاط قوت این خواستگاه تمدن ایران می باشد که همه و همه جز با سخت کوشی غیور مردمانِ زحمتكش و کم توقعش شدنی نبوده و نیست.

    مردمی وطن پرست که نشانه آن، تقدیم بیش از یکهزار و دویست شهید سرافراز و چند برابرِ آن، آزاده و جانباز و رزمنده ی دوران جنگ است.

    هرچه از پتانسیل های بالقوه و بالفعلش بگویيم کم است و باز هم جای صحبت دارد.

    اما دو صد حیف و افسوس که این شهرستان؛ با این همه توانمندی و قرار گرفتن در شمال شیراز و فاصله ی نزدیکی به آن، بعضا حیات خلوت دوستان و آشنایان سیاست باز استان نشین شده است.

    شهری که برخی از مدیرانش برای اولین بار نشستن بر مسند آن را بدون اندکی تجربه آزموده اند و از درآمد سرشار اين شهر، بنام خود هزينه کردند و با حق به جانب دانی، سکوی پرشی ساختند برای رسیدن به پستهای بالاتر و به زعم خودشان پیشرفت!

    البته چیزی که در این میان نادیده گرفته می شود فرزندان شايسته اين شهر هستند که هیچگاه نتوانسته اند –و شايد نگذاشته اند- خود، تصمیم گیر و مجریان واقعی و اصلی مدیریت شهرستان باشند که دليل آن در بسياري موارد «سرتافتن از بندگی و بله قربان گويي بوده است».

    از میان نزدیک به نود پست سازمانی و اداری این شهرستان، همیشه و همه گاه درصد بسیار بالائی از آن غیر بومی و غیر ساکن در مرودشت بوده اند.

    اغلب مدیران مرودشتی در مرودشت، غریبه هائی بوده اند که در پستهای درجه دو و سه بکار گمارده شده اند و مرغ همسایه همیشه برای اين شهر، غازی خوش بر و رو بوده است.

    این که انتخاب مسئولین و مدیران، جز با هماهنگی بین بخشی و تعامل با مديران كلان میّسر نیست کاملاً قابل درک می باشد اما این تعامل بعضا جای خود را به دیکته کردن نظریات و ایجاد فضائی خودخواهانه از طرف افرادي تمامّیت خواه داده است، به نحوی که با نهادينه شدن این نوع مدیریت در گذشته که با بی مسئولیتی و بکار گیری افراد بی تجربه و ناوارد عجین شده است، سبب تعطیلی کارخانجات متعددی از قبیل آزمایش، تینا، مجتمع صنعتی گوشت، چرمینه، بلفر و دهها واحد صنعتي از این دست شده است كه به نوبه خود باعث رکود شهرستان در زمینه های دیگر نیزگردیده است.

    «سوء مدیریت» این شهرِ منحصر بفرد در کشور را؛ به جايگاه نازل فعلي رسانده كه متاسفانه بسیار عقب تر از دیگر شهرهاي همطراز خودش است. آمار و ارقام بيكاري و ساير ناملايمات اجتماعي خود گویاترین شهودند.

    دل پر از درد است و گرچه برای کسی که می فهمد هیچ توضیحی لازم نیست و نیک میدانیم که شما فهمیده تر ازآن هستید که نياز به توضيح واضحات داشته باشيد اما این مردمِ خسته وبی پناه دل به عقلانیت؛ اعتدال و توسعه ی شما بسته اند و نجیبانه به تغییرات وعده داده شده با گفتمان شما امید دارند. تغییر در همه چیزهايي كه سعادت و رفاه مردم را بدنبال داشته باشد.

    تغییری اساسی و هوشمندانه تا از مسير اجرای کامل قانون اساسی، راه برای فردائی بهتر گشوده شده و راه را بر افرادی که سعی دوباره در بازگرداندن آب رفته شان به جوی دارند ببندد.

     

     

    رئیس جمهورعزیز؛

    هرچند بسیاری زیاده خواهند اما مطالبات مردم شريف ما زیاد نیست.

    مردم ما خود را به وضع موجود تطبیق داده اند و مطالباتشان را در حد شعارهای انتخاباتی حضرت عالی که قطعاً با درایت و دور اندیشی و درکِ وضعيت موجود انتخاب شده فروکاسته اند. خوب میدانیم که تغییرات سریع غیر ممکن و بازگشتش هم سریع است که “هرچه را زود آید، دیر نپاید” .

    به هر روی وظیفه خود دانستیم تا در زمانی که بسیاری تلاش امثال ما را پلکان ترقي خود میخواهند تا مقام ومنصبی برای خود در این دوره ی گذار تهیه کنند، داد خود را بگوش شما برسانیم که «ما مرودشتي ها می خواهیم در تعيين سرنوشت خودمان نقش داشته باشیم».

    کسان بیشماری که به ناحق در این چند سال و بویژه در چهار سال گذشته خانه نشین شدند و از چرخه تمام فعالیت هاي مديريتي حذف شده اند.

    دردمندانه اين كه شاهدیم افراد فرصت طلب به انحاء مختلف سعی در جا زدن خود بعنوان دوستداران و حاميان شما دارند تا از این نمد برای خود کلاهی بيرون آورند. کلاهی که انواع مختلف آن را در دولت های قبل برای خود کنار گذاشته اند.

    ضرب المثلی است که می گوید کسی که سخنرانی را گوش نداده بیشتر و بلندتر دست میزند! حال و روز کنونی ما مصداق این مثل است. کسانی که به گفتمان شما کمترین التفاتی نداشته و ندارند، بیشترین سرو صدا را در همراهی با شما براه انداخته اند.

     

     

    جناب آقای دکتر روحانی عزیز؛

    مطمئن و آگاه باشید که کلید حل مشکلات و معضلات این شهر بزرگ بدست فرزندان و جوانان برومند همین خطه است و تجربه نشان داده كه هرکجا کار بدست آنان افتاده چقدر بهتر و سریعتر به انجام رسیده است.

    فراخوانِ افراد مستعد،کاردان، نیک نام و شیفته ی خدمتِ این منطقه، به حدی پربار و سودمند میباشد که كمتر احتیاجی به فراخوان مدیران محترم ازدیگر مناطق را باقي مي گذارد.

    با احترام به تمامي مديران بومي و غيربومي كه در گذشته صادقانه براي اين شهرستان و مردمان شريفش زحمت كشيده اند بايد گفت: کسانی که نشان داده اند «مرودشت» را در خورِ زندگیِ خود نمی دانند و مسکن و مأوای خود را در شهر شیراز قرار می دهند و تنها دغدغه شان آمد و شد از آنجا به مرودشت می باشد مديراني شايسته و دلسوز نخواهند بود.

    پرس و جوئی ابتدائی این مدعا را به اثبات میرساند. تاکید بیش از اندازه و مکرر اینجانب بر مدیریت شهرستان بدین علت است که ادامه روال سابق، تكرار مشكلاتي است که مردم بدان مبتلایند و جنابعالی کراراً در سخنرانی ها بدان اشارت فرموده اید.

    و در پایان آرزوئی جز سلامتی شما و تمام دست اندرکاران پیشرفت و آبادانی کشور نداریم و آمادگی فرزندان شايسته اين ديار عزیز -که هرکدام با كوله باري از تجارب سیاسی و عملی در تمام حوزه ها، هم اکنون در جای جای این مرز و بوم حاضرند- را با عزمی جزم اعلام میداريم.

    بر اين باوريم كه خدمت به مردم و انجام فعاليت هاي مديريتي بايست زير نگاه موشكافانه افكار عمومي صورت پذيرد تا بتوان برای تحقق جامعه ای بهتر و تغییراتی رو به جلو در تمام ابعاد تلاش كرد.

    برای همراهی مداوم با دولت منتخب شما در شرائطی منصفانه، دوشادوش تمام کنشگران این عرصه، درهمه ی زمینه هاي موجود و ممكن، با اندیشیدن به منافع جمعی و با هدف رهائی از خود رائی و منفعت فردی آماده ايم.

    ارادتمند شما رزمنده ی جانباز و فرزند شهید؛

    دکتر محمد حسن معصوم زاده

     




    نظرات بینندگان
      جناب آقای معصوم زاده عزیز .سلام ضمن احترام به دغدغه قدیمی شما!ولی به نظر می رسدرجوع به اندیشه هایی ناسیونالیستی ونژادپرستانه ازجمله خواسته هایی عقیمی است که امکان واستعداد لازم برای دستیابی به آمال وآرزوهای متین جنابعالی رافی نفسه در خود نداردویا حداقل راه های شایسته تری را به جای استقرار این اندیشه های تاریخ گذشته می توان پیشنهاد داد.
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1414
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari