صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • گزارش تصویری: به مناسبت روز کارگز
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس در بخش بانوان
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس
  • گزارش تصویری: جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت
  • کاهش هفتاد و دو درصدی ابتلا به سالک در سال گذشته
  • ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت زنده‌گیری شدند
  • مدال برنز مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان کشور به ورزشکار دختر مرودشتی رسید
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • با کسب ۹ نشان طلا،نقره و برنز آینده سازان کشتی مرودشت بر سکوی دوم فارس ایستادند
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم غاصب کودک کش بود
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در شهرستان مرودشت
  • دیدار صمیمی مدیران با مردم، در مسجد الزهرا (س) مرودشت
  • رها سازی آب سد درودزن به منظور حمایت از تولید و کشاورزان مرودشت
  • حجاب وعفاف در جامعه باید نهادینه شود
  • چهار وزنه‌بردار فارسی در لیست جدید تیم ملی بزرگسالان ایران
  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  •  

     


    جوابیه شهردار مرودشت در مورد انتشار یک مقاله

     
    1357
    :كد
    جمعه 21 تير 1392

    پس از انتشار مقاله «مرودشت در عطش شهردار کارآمد» شهردار مرودشت جوابیه ای خطاب به مدیر مسئول نشریه زاگرس نوشت



     

    IMG 9290

    به گزارش «ندای مرودشت» پس از انتشار مقاله «مرودشت در عطش شهردار کارآمد» شهردار مرودشت جوابیه ای خطاب به مدیر مسئول نشریه زاگرس نوشته اند که یک نسخه از آن را برای «پایگاه خبری- تحلیلی ندای مرودشت» ارسال نمودند که در زیر مشاهده می فرمایید.

     

    باسمه تعالي
    آقاي مهدي عسكري
    مدير مسئول محترم نشريه زاگرس


    سلام عليكم
    نظر به درج مطلبي تحت عنوان « مرودشت در عطش شهردار كارآمد» توسط فردي بنام بهزاد اسفندياري ، طبق قانون مطبوعات ترتيبي اتخاذ نمائيد تا جوابيه شهرداري مرودشت در اولين شماره نشريه چاپ و با تيتراژ كامل در اختيار عموم شهروندان قرارگيرد.


    مقاله فوق داراي ابعاد مختلف است كه نويسنده به آن بدون در نظر گرفتن قانون مطبوعات، موازين شرعي و اخلاقي ، عدم اطلاع دقيق از عملكرد شهرداري و در نهايت انگيزه شخصي اقدام نموده است .


    اولاَ چند جاي مقاله به ناكارآمدي شهرداري اشاره كرده است كه اين جمله تازگي ندارد. وي در يكي از شماره هاي هفته نامه عصر مرودشت ( شماره 119 شنبه 14 مرداد 1391) اين جمله را بكاربرده كه اگر آن زمان بنده بدليل عدم علاقه به پرداختن به مسائل حاشيه اي و توجه به خدمت صادقانه به مردم شريف اقدامي نكردم، ليكن اين بار به منظور متنبه كردن وي از طريق مراجع قضايي اقدام خواهم كرد و بسيار متأسف هستم كه در مرودشت هيچ مقام مسئولي نه در جهت حمايت از خادمين به مردم برمي آيد و نه جلو اينگونه اشخاص مغرض و بي تقوا را مي گيرد. واقعاَ به قول خود ايشان مرودشت محل امني است ...


    آقاي اسفندياري در مقاله فوق خدمات ارزشمند شهرداري را كه با دست تواناي پرسنل خدوم و اين حقير به عنوان خدمتگذاران مردم انجام گرفته را با سياه نمايي به عنوان ضعف شهرداري قلمداد كرده اند و با وقاحت تمام به بعضي همكاران صديق اينجانب توهين نموده اند كه دراين خصوص نيز واحد حقوقي شهرداري اقدام قانوني را به عمل خواهد آورد و همكاران و معاونين اينجانب نيز به صلاحديد اقدام خواهند كرد.


    ثانياَ بسياري از مطالب مندرج در مقاله كه به عنوان نقاط ضعف و يا در قالب پيشنهادات شهرداري بيان شده است ، تماماَ از زبان خود بنده شنيده و بعضاَ در جلسات و محافل، اينجانب به آنها اشاره كرده و گفته ام كه در دستور كار شهرداري است . مانند هدايت فاضلاب كانالهاي سطح شهر كه به رودخانه منتهي مي شود به تسويه خانه فاضلاب كه پيشنهاد اوليه آن توسط اينجانب مطرح شد و زمان آقاي حاج شبانپور نماينده سابق با معاون وزير نيرو مكاتبه و مذاكره شد.


    ثالثاً آقاي مدير مسئول و آقاي نويسنده مقاله ! اين مطلب را بارها گفته ام ، آيا در مرودشت فقط يك اداره بنام شهرداري وجود دارد؟ يعني مرودشت فاقد ديگر ادارات است ؟ و يا ديگر ادارات بسيار بي عيب و نقص هستند؟ و يا اينكه شما با شهرداري مشكل داريد؟ شما كه هرروز در اتاقهاي شهرداري نشسته و نان و نمك شهرداري را ميل مي كنيد، از كارمندان شهرداري اطلاعات مي گيريد و بر عليه خود مان بكار مي بريد . آيا اين انصاف است، آيا اين بي تقوايي نيست؟ دليل پرداختن به اين موضوعات بجز غرض ورزي و خصومت شخصي كه آقاي اسفنداري با شخص شهردار دارد نيست ، چون ايشان بنا به پيشنهاد يكي از اعضاي شورا قراربود در روابط عمومي شهرداري مشغول شود و بنده به دليل مسائل اداري مخالفت كردم.
    باز هم بر مي گردد به عدم نظارت مسئولين ذيربط .

     

    آقاي عسكري! بنده شما را نمي شناسم ولي به شما اين توصيه را مي كنم كه وظيفه شما به عنوان خبرنگار و ارباب جرايد مانند رسالت پيامبر(ص) است كه فرمود : « اني بعثت لاتمم مكارم الاخلاق» .


    آقاي اسفنداري در 11 نشريه عصر مرودشت صفحه اول جلد روي نشريه را به انتقاد از شهرداي اختصاص داد و به اعتقاد بنده اين حجم تخريب در دوران شهر مرودشت نسبت به يك مسئول به ويژه شهردار بومي نادر است . كه در نهايت منجر به فسخ قرارداد روزنامه عصر با ايشان شد.

     

    آيا همين موضوع نشانگر شخصي نگري وغرض ورزي به قضايا نيست ؟


    و اما پاسخ به مواردي كه ايشان به آنها اشاره كرده اند . و نامبرده با اطلاعات ناقص به طرح موضوع پرداخته و تنها با مراجعه به سايت هاي مختلف اطلاعاتي را از شهرداريهاي مختلف كشور برداشته و به عنوان نمونه به عنوان موفقيت آنها و ناموفقيت شهر مرودشت بهره برداري كرده اند. كه اين قياس يك قياس مع الفارغ است و بسياري از موارد و مطروحه كذب محض مي باشد

     

     با توجه به اشاره در روي جلد مبني بر اينكه « متاسفانه شهرداري مرودشت در چند سال اخير نه تنها در برابر تفكيك غيرقانوني زمين ايستادگي نكرد بلكه 40 هكتار زمين خارج از محدوده شركت تعاوني مسكن شبكه بهداشت را وارد شهر نمود. و در برابر تفكيك غير قانوني زمين تعاوني مسكن جهاد كشاورزي سكوت كرده است ». توضيحاتي را به استحضار شهروندان بزرگ شهرمرودشت به ويژه كساني كه موضوع مديريت شهر را دنبال مي كنند مي رسانم.

    اين هم يكي از موضوعاتي است كه نويسنده با بي اطلاعي كامل به آن اشاره كرده است .
    اولاَ اراضي شبكه بهداشت و درمان 5/47 هكتار است و اين اراضي قبل از مسئوليت بنده وارد محدوده شده است .

     

    ميزان 6/106 هكتار اراضي اطراف شهر ( درشرق و جنوب شرقي شهر) تحت عنوان مسكن مهر در تاريخ 2/6/88 به تصويب شوراي عالي شهرسازي كشور رسيده و به سازمان مسكن و شهرسازي ، استانداري فارس و شهرداري مرودشت ابلاغ شده است . ( شروع بكار بنده در شهرداري مرودشت 12/2/89 مي باشد ).


    اين اراضي به تفكيك شامل : مسكن مهر 1280 واحدي جاده رجاء آباد، مسكن مهر 1040 واحدي بلوار امام علي (ع) و مركز بهداشت و يكي از مالكين ، بنده در ورود اين اراضي نقشي نداشتم و اگر قرار بود اقدامي بشود مي بايستي اعضاي محترم شورا و شهردار وقت انجام دهند كه متاسفانه يا خوشبختانه اين اقدام بدون اطلاع شهردار وقت و شوراي شهر بوده است .
    مصوبه شوراي عالي شهرسازي نمي تواند به درخواست شهردار لغو شود بالاخص كه با توجه به سياست دولت نهم و دهم در احداث مسكن در طرح مسكن مهر قرار گرفته است.

     

    ليكن بنده با تمام توان در مقام دفاع و كسب حقوق شهرداري برآمدم و همچنين از ارائه و تصويب طرح تفكيكي و تفصيلي بدون در نظر گرفتن ضوابط شهرسازي در كميسيون ماده 5 و سازمان مسكن و شهرسازي وقت جلوگيري كردم و با به تاخير انداختن جلسه كميسيون ماده 5 استانداري اصلاحات لازم را در طرح انجام داده و شهرداري از اين موقعيت استفاده لازم را جهت تأمين منابع درآمدي و بالا بردن توان خود در جهت خدمت به مردم معمول داشت و تمام حق و حقوق خود را دريافت كرد.


    در خصوص اراضي جهاد كشاورزي نيز بايد بگويم تفكيك و آماده سازي اين اراضي حدوداَ مربوط به ده تا پانزده سال پيش است و بنده سه سال است كه شهردار هستم . و دراين مدت نيز تيم شهرداري عليرغم درخواست هاي مكرر مسئولين جهاد كشاورزي از استان و شهرستان و كاركنان ايشان، از هرگونه اقدام جديد جلوگيري به عمل آورده و حتي منجر به توقيف جرثقيل و چند دكل برق در اراضي فوق شده است . بنابراين شهرداري هيچ گونه كوتاهي به ويژه در زمان بنده نكرده است.


    - اشاره شد است بدهكاري چندين ميلياردي :
    آيا اين موضوع مربوط به دوران مسئوليت بنده است يا قبل؟
    زماني كه بنده شهرداري را تحويل گرفتم حدود هفت ميليارد تومان بدهي داشت ليكن عليرغم نوساناتي كه در جامعه از نظر اقتصادي به وجود آمد از جمله تحريم ها ، اجراي هدفمندي يارانه ، افزايش نرخ ارز ، خشكسالي و... بدهي شهرداري به نزديك سه ميليارد تومان رسيده كه آن هم مربوط به بدهيهاي گذشته و پيمانكاران طرف قرارداد شهرداري است .
    از جمله ارقام درشت بدهكاري شهرداري در گذشته هفتصد ميليون تومان غرامت ملك يك شهروند است كه تا كنون ششصد ميليون تومان آن پرداخت شده و ديگر حدود هشتصد ميليون تومان بدهي پيمانكاران آسفالت بوده كه درحال حاضر كلاً تسويه شده است .
    و بسياري نمونه هاي ديگر. در عوض شهرداري دراين مدت بيش از 50 هزار متر مربع معابر از جمله 60 متري 30 متري و كمتر را تملك و بازگشايي كرده و هيچگونه بدهي بر جاي نگذاشته است

     

    - موضوع عدم پرداخت حقوق كارگران خدمات شهري :
    زماني كه بنده شهردار شدم نمي توانستم به كارگران سركشي كنم زيرا در اولين برخورد از مطالبات خود سئوال مي كردند و اظهار مي داشتند زن و بچه ما گرسنه هستند . ولي خدا را شاكر و سپاسگذارم در حال حاضر با اينكه هنوز به حد مطلوب نرسيبده ايم و هنوز راه طولاني در پيش داريم ولي بعضي كارگران وقتي بنده را مي بينند تشكر مي كنند و عاقبت بخيري طلب مي كنند.


    يكي از روشهايي كه در احقاق حقوق كارگران بكار برديم نظارت مستقيم امور مالي و معاونت خدمات شهري در خصوص پرداخت مستقيم حقوق به حساب كارگران بود .


    در اين مقاله آمده كه كارشناسان متخصص شهرداري به نواحي 1 و 2 شهرداري طرد شده اند . با اين ديدگاه پس نيروهاي متخصصي كه در سازمانها و مناطق و معاونت هاي شهرداري شيراز كار مي كنند همه از شهرداري مركزي طرد شده اند.


    آقاي محترم ! شهرداري جهت تسهيل در امور شهروندان محترم ، شهر را به دو ناحيه تقسيم كرده و هر دو ناحيه به نوعي داراي شهردار مستقل هستند كه از طرف شهردار و بر اساس مصوبه شورا به ايشان تفويض اختيار شده است و تمام كارهاي فني و شهرسازي و نوسازي در نواحي انجام مي پذيرد بنابراين محل كار كارشناسان در نواحي شهرداري است .


    در مورد استخدام بستگان پرسنل شهرداري:
    استخدام رسمي در شهرداري نيز مانند اكثر ادارات از طريق ثبت نام و برگزاري آزمون و طي كردن ساير مراحل مربوطه مي باشد و در اين خصوص شهرداري نيز برابر قانون عمل كرده است ، اما در خصوص نيروهاي قراردادي :
    اولاَ نيروهاي شهرداري سالهاست كه مشغول به كار هستند و مربوط به زمان اينجانب نيست ضمن اينكه بسياري از ايشان استخدام نيستند و بصورت قراردادي در واحدهاي مختلف شهرداري مشغول به كار هستند و هيچگونه امنيت شغلي ندارند .
    ثانياَ گيرم تعدادي از ايشان بستگان پرسنل شهرداري باشند . آيا خلاف است ؟ مگر اينها بنده خدا و شهروند اين شهر نيستند و نبايد خانواده ايشان در جايي مشغول شوند ؟ مگر بحث اشتغال فقط مربوط به ديگران است ؟


    - عدم آسفالت معابر :
    - درست است كه معابر شهر مرودشت از نظر آسفالت فقير است ولي بي انصافي است كه بگوييم هيچ اقدامي نشده . با قاطعيت عرض مي كنم عليرغم افزايش نرخ قير كه به شكل غير قابل تصور به وجود آمده و به تبع آن قيمت هر تن آسفالت افزايش پيدا كرد و حتي گاهاَ بايد روزهاي زيادي در نويت خريد قير صبر كرد ولي دراين سه سال ميزان 125205 مترمربع با هزينه بالغ بر 2 ميليارد تومان در شهر مرودشت عمليات آسفالت انجام شده كه


    اولاَ هشتاد درصد اين حجم عمليات آسفالت توسط ماشين آلات ، كارخانه آسفالت و پرسنل خود شهرداري بوده است و ثانياَ بيش از دورانهاي گذشته كه ارزش قير و آسفالت بسيار ناچيز بوده انجام شده است.


    از طرفي شهر مرودشت داراي يك رشد سريع است كه نياز به خدمات رساني را مشكل مي كند و آسفالت قديم نيز بدليل عدم زيرسازي هاي مناسب و بالا بودن سطح آب در گذشته تخريب شده و از طرفي نيز ادارات حفار و شهروندان نيز دانماَ در حال تخريب آسفالت معابر هستند كه نارضايتي هاي مردمي متوجه شهرداري مي باشد .


    - قرارداد ناعادلانه شهربازي :
    يكي از نيازهاي اساسي هرشهر ، ايجاد محيطي شاد و مفرح براي گذراندن اوقات فراغت شهروندان و به ويژه كودكان ، نوجوانان و جوانان است . شهر مرودشت نيز با داران بودن جمعيت 130 هزار نفري فاقد شهربازي شايسته و در خور شهروندان بوده كه به همت شهرداري و شوراي اسلامي شهر پس از تصويب اعضاي شورا و طي مراحل قانوني با انعقاد قرارداد با بخش خصوصي و استفاده از توان و ظرفيت هاي آن اين پروژه اجرايي گرديد آقاي نويسنده قرارداد شهر بازي را مطالعه نكرده است و بدون اطلاع از مفاد آن قضاوت مي كند . ضمن اينكه اين قرارداد به تصويب شوراي اسلامي شهر رسيده و به اعتقاد بسياري كارشناسان حتي خارج از شهرستان نيز قراداد بسيار مطلوبي براي شهرداري مي باشد. البته اين موضوع در دوران تبليغات انتخابات ’نقل مجالس بود .

     

    00
    - معطل ماندن پروژه ترمينال :
    با اجراي عمليات هاي فونداسيون ، نصب سازه ، ديوار كشي ، پارتيشن بندي ، موزائيك فرش و نصب تابلو ، نصب پنجره و شيشه و... بيش از 70% پروژه ترمينال اجرايي گرديده است و به هيچ وجه پروژه ترمينال معطل نمانده و دائماَ پيمانكاران و نيروهاي شهرداري در حال انجام كار هستند و در جلسه روز سه شنبه 11/4/92 در دفتر معاون محترم برنامه ريزي استانداري طي گزارش 6 شهرداري استان فارس پروژه مرودشت از پيشرفت فيزيكي بسيار مطلوبي برخوردار بود.
    البته افزايش قيمت وسايل ،‌ مصالح و ... شهرداري را دچار مشكل كرده ولي به ياري خداي متعال با تمام توان شهرداري در حال تكميل آن مي باشد.

    P1480546
    بي توجهي به مسائل فرهنگي :
    شهرداري عليرغم اينكه نهادي خدماتي مي باشد اما از حوزه فرهنگي غافل نبوده و همگام با ساير ادارات فرهنگي فعاليت هاي چشم گيري داشته است .
    چرا كه اعتقاد راسخ داريم بدون انجام كار فرهنگي در ساير حوزه هاي عمراني و خدماتي راه به جايي نخواهيم برد . ايجاد مراكز بزرگ فرهنگي در قالب فرهنگسراهاي شهرداري در مناطق محروم شهر كه از سهل آباد - خيابان طالقاني - 17 شهريور و مختار آباد شروع و امروز هم در گلستان و شاهد مشغول فعاليت مي باشد . و ضمن ارائه خدمات فرهنگي ، مذهبي و هنري ‎آموزش شهروندي را در دستور كار خود دارد و بحمداله مورد استقبال كم نظير هم قرار گرفته است . اجراي طراحي و نقاشي ديواري با اشعار معنوي و شهروندي يا چاپ دهها هزار بروشور اطلاع رساني ، برگزاري نمايشگاه هاي مختلف صنايع دستي ، كتاب ، عرضه كالا و شركت در نمايشگاه هاي تخصصي شهرداريها در تهران و... ساماندهي تبليغات شهري و نصب تابلو معابر و المان هاي شهري تنها بخشي از فعاليتهاي فرهنگي شهرداري است . و علاوه بر اين در تمام امور فرهنگي شهر شهرداري مشاركت فعال دارد و ضمن حضور مستقيم در برنامه ها كمك هاي مالي قابل توجهي در اين امور داشته است، در زمينه ساخت فرهنگسرا و سالن چند منظوره نيز اقدام به طراحي يك مجموعه بزرگ نموده كه به ياري خداوند متعال در پارك پرستار احداث خواهد شد.


    ـ انتصاب معاونين ناكارآمد و ايجاد معاونت برنامه ريزي براي نورچشمي :
    حق دفاع معاونين محترم براي ايشان محفوظ است . ولي معاونين اينجانب از افراد با تجربه و متخصص و بسيار كارآمد هستند كه در حال حاضر بعضي از ايشان حتي در زمينه آموزش و نظارت در سطح استان مورد استفاده قرار مي گيرند.
    در مورد معاون برنامه ريزي كه منظورشان آقاي برفي دخت است ،‌ ايشان و اكثر پرسنل شهرداري نور چشم بنده هستند . آقاي برفي دخت مانند بسياري از پرسنل شهرداري فردي مؤثر، پيگير و با سواد و مطلع در زمينه هاي مختلف مي باشد . و بنده اعتقاد دارم از چنين افرادي در شهر استفاده مطلوب نشده است، آيا بايد مانند شهرياريها ، ‌احمد زاده ها ،‌ ميرزائيها و ... كه به عنوان مرودشتي در مناطق مختلف شهر شيراز ، به عنوان شهردار و مسئول هستند حتماً به مركز استان سفر كنند؟
    واقعاً با اين ديدگاههاي بچه گانه و غلط جاي افراد خدوم و با سواد بومي در مرودشت نيست.

     

     عدم توجه به درآمد پايدار:

    بر خلاف نظر نويسنده يكي از برنامه هايي كه در دستور كار اينجانب قرار دارد جايگزيني درآمدهاي پايدار واقعي با عوارض ساختماني و ... است به همين منظور هيئت عالي سرمايه گذاري و دفتر سرمايه گذاري در شهرداري مرودشت فعال شده است و اولين گام در ايجاد منابع درآمدي پايدار نيز احداث بانك شهر بود كه مي تواند پشتوانه خوبي براي شهرداري باشد ،‌توسعه كارخانه سنگ شكن ،‌ ايستگاههاي CNG و تقويت آنها و پيگيري جايگاه چهارم CNG و ... نيز در مدت گذشته انجام شده است و در همين راستا نيز شهردار مرودشت به عنوان نماينده شهرداران استان فارس در زمينه ايجاد منابع درآمدي پايدار در جمع 31 شهردار استانهاي كشور از 1200 شهرداري انتخاب و بعنوان عضو هيئت مديره شركت فعاليت دارد.


    افزايش هزينه ساخت و ساز :
    طبق قانون شهرداريها شهرداري هر سال بايد نسبت به افزايش ارزش معاملاتي اقدام نمايد و مي تواند عوارض پيشنهادي خود را هر سال به تصويب برساند . ارزش معاملاتي 9 سال هيچگونه تغييري نداشته ودر سالهاي گذشته نيز هيچگونه تغييري در عوارض شهرداري بوجود نيامده است درصورتي كه شهرداري يك نهاد عمومي غيردولتي است و بايد درآمد و بودجه خود را از درآمد محلي كسب كند و مردم نيز بايد همانگونه كه بهاي خدمات ديگر ادارات را مي پردازند بهاي خدمات شهرداري را نيز پرداخت نمايند واين اقدام وفق مقررات و با مصوبه شوراي شهر و تأييد استانداري انجام شده است.


    موزائيك نكردن 12 كيلومتر بولوار و ...
    چرا نمي گوييد موزائيك كردن بيش از 12 كيلومتر پياده رو 60 متري و بلوار امام علي (ع) چرا فقط نيمه خالي ليوان را مي بينيد . طرح موزائيك فرش پياده رو 60 متري در سال 89 ـ 90 اجرا شد كه مردم بسيار راضي بودند و بلوار امام علي(ع) ساماندهي شد.


    وصول مطالبات كارخانه آزمايش :‌
    شهرداري پيگيريهاي خود را انجام داده است تا جايي كه زمين كنار كارخانه در توقيف شهرداري و دارايي است ،‌ ليكن مسئولين سياسي و ارشد شهرستان تاكنون از اقدامات شهرداري ممانعت كرده اند بدليل جلوگيري از تعطيلي بيشتر صنايع و تضييع حقوق كارگران مي نوانيد جهت توضيحات بيشتر به شوراي شهر و فرمانداري مراجعه نماييد.


    - كمبود فضاي سبز:

    در زمان شروع مسئوليت اينجانب سرانه فضاي سبز 70/7 مترمربع و كل مساحت فضاي سبز 104 هكتار و در حال حاضر سرانه 57/9 مترمربع و كل مساحت فضاي سبز 132 هكتار مي باشد. و اين رشد با احداث چندين پارك بزرگ فراهم شده است و ادامه خواهد داشت.


    ـ عدم پيگيري طرح تفصيلي :
    طرح جامع و تفصيلي شهر مرودشت در سال 84 انعقاد قرارداد شده است ، ‌مشكلات زيادي در مسير طرح وجود داشته كه شهرداران وقت و شوراي شهر در حل آن موفق نبودند و با برنامه اقدام نكردند . بنده به طور جدي باحضور كارشناسان موضوع را دنبال كرده و طرح جامع در اولين جلسه شوراي عالي شهرسازي به تصويب رسيد . طرح تفصيلي نيز به صورت جدي در دستور كار است كه اميدواريم تا پايان شهريور 92 به تصويب كميسيون ماده 5 برسد.
    ضمن اينكه همزمان با طرح جامع و تفصيلي طرح سكونتگاههاي غير رسمي به تصويب كميسيون ماده پنج رسانده شد و مغايرتهاي طرح تفصيلي و بافت فرسوده نيز برطرف گرديد .

     

    عدم كاناليزه كردن و جلوگيري از ورود فاضلاب در رودخانه :
    همانطور كه قبلاً گفتم اين پيشنهاد از طرف بنده مطرح شد كه كانالهاي به ويژه بولوار قدس كه به رودخانه كر وارد مي شود از ميدان گندم به فاضلاب شهري وصل شود و طي مذاكره و مكاتبه با معاون وزير نيرو و مكاتبه با نماينده محترم مراتب پيگيري شد ، ليكن بدليل 1 ـ عدم ظرفيت تصفيه خانه 2 ـ ورود سيلابها در زمستان اين طرح از طرف اداره آبفا فعلاً مورد موافقت قرار نگرفته است.


    عدم جذب سرمايه گذار:
    امروزه با توجه به مشكلات اقتصادي كه گريبانگير اكثر شهرداريها گرديده تنها راه اداره شهر توجه به سرمايه گذاري بخش خصوص مي باشد و شهرداري مرودشت نيز در اين خصوص ضمن فعال كردن هيات عاليه سرمايه گذاري شهرداري در جذب سرمايه گذار تلاش هاي زيادي داشته است و در حال حاضر سه نفر از شهروندان علاقمند مرودشتي در حال طراحي هتل در سه نقطه مرودشت مي باشند و همچنين پيگيري جهت احداث شهرك صنايع و كارگاه هاي مزاحم توسط سرمايه گذاري احداث يك ‌مجتمع بزرگ تجاري تفريحي و مركز بزرگ جهت بنك داران در دستور كار شهرداري مي باشد.


    - تمركز زدايي و توزيع عادلانه خدمات در تمام نقاط شهر
    نويسنده در گزارش خود به عدم توزيع عادلانه خدمات و امكاناتي نظير بانك ، داروخانه ، اورژانس اشاره كرده كه بايد گفت متولي فعاليتهاي فوق تنها شهرداري نيست و ادارات ذيربط و اعضاء محترم شوراي اسلامي شهر بايد برجانمايي آن نظارت كنند. شهرداري ثابت كرده است كه درتمامي نقاط شهر به بحث عدالت فضائي توجه ويژه دارد و دليل آن هم ساخت و ايجاد پاركهاي متنوع در چهار جهت جغرافيايي شهر، ايستگاه آتش نشاني ، فرهنگ سراها ، نواحي شهرداري و... مي باشد.

     
    مقايسه بودجه شهرداري مرودشت با ديگر شهرداريها :
    بودجه شهرداري با بودجه مراكز استانها و چند شهر مقايسه گرديده است . ما هم معتقديم كه بودجه شهرداري جوابگوي نيازهاي فعلي شهر نيست و بايد ارتقاء يابد اما در عين حال خيزش بودجه 11 ميلياردي در سال 88 به 23 ميليارد در سال 92 بيانگر عزم وجزم شهرداري در ارتقاء و افزايش بودجه سالانه است كه مي طلبد شهروندان نيز همراهي لازم را با شهرداري بنمايند.


    ـ در خصوص تشكيل سازمان بازيافت :
    احداث هر سازمان در شهرداريها داراي يك سري ضوابط ومقررات است ومبناي جمعيتي دارد . شهرداري مرودشت با درجه 9 وجمعيت زير دويست هزار نفر نمي تواند سازمان بازيافت داشته باشد. ضمن اينكه درحال حاضر در قسمتهايي از شهر مرودشت بازيافت و تفكيك از مبدأ انجام مي شود.
    اين درحالي است كه اگر نويسنده فقط به الفباي بازيافت ، پسماند و اقتصادي آگاهي داشت مي فهميد كه تشكيل سازمان بازيافت در شهر مرودشت هيچ گونه توجيه قانوني-فني-اقتصادي و عملياتي ندارد.


    ـ توليد انرژي برق از زباله :‌
    شهرداري مرودشت از اولين شهرداريهايي بودكه متقاضي توليد برق از زباله شد و اين موضوع در نمايشگاه شهرداريها سال 90 نيز مورد موافقت قرار گرفت و در دستور كار شهرداري نيز قرار داشته و رئيس مركز انرژيهاي نو كشور نيز جهت اجراي پروژه استحصال بيوگاز از محل دفن زباله بازديد كرده است . ليكن بدليل هزينه بالاي اجراي طرح و عدم صرفه اقتصادي برق حاصله اين اقدام با مشكل روبرو مي باشد.


    ـ رشد ناموزن شهر كه مورد انتقاد شما قرار گرفته :
    شهرداري نيز از اين موضوع در رنج است بدليل تخلفات زيادي كه در اطراف شهر توسط بعضي مالكين و شهروندان صورت ميگيرد ولي آقاي نويسنده مقاله، خود شما در يكي از شماره هاي هفته نامه عصر ( شماره 121 / 25 شهريور 91 ) به بيان مشكلات مردم در اراضي ح- ع كه خارج از محدوده تفكيك كرده و مردم غير قانوني ساخته اند پرداخته و شهرداري را در عدم ارائه خدمات به ايشان به ويژه درخصوص برق با تيتر (‌شهروندان اجباري) با درج مطلبي و تصوير بزرگ بر روي جلد هفته نامه شهرداري را به نوعي مقصردانستيد. تكليف خودتان را روشن كنيد و بگوئيد كدام طرفي هستيد؟


    اشاره شده است به اين موضوع كه طبق قانون داشتن باشگاههاي ورزشي و ... از وظايف شهرداري است :
    اولاً : آقاي نويسنده مقاله بفرمايند طبق كدام قانون اين موضوع جزء وظايف شهرداري است؟
    ثانياً : به نظر شما بهتر نيست شهرداري به جاي سرمايه گذاري روي يك تيم ورزشي كه به حمد خداوند متعال و همت بلند جوانان شهر تيم هاي زيادي در رشته هاي مختلف وجود دارد . به گروههاي مختلف ورزشي در شهر بپردازد؟
    اما در عين حال به جهت ايجاد انگيزه و حمايت از هيأت هاي ورزشي در دو سه سال اخير مبلغي بالغ بر 140.000.000 ريال به منظور كمك به تيم هاي مختلف ورزشي و شركت در مسابقات مختلف ازطرف شهرداري پرداخت شده است و مورد حمايت قرار گرفته اند .


    نظارت بر بهداشت شهر جزء وظايف شهرداري است و از عملكرد شهرداري انتقاد شده است:‌
    اولاً :‌در قانون آمده است « مراقبت در امر بهداشت ساكنين شهر » ثانياً : همانطور كه قبلاً بيان شد مرودشت ادارات متولي بسيار دارد ،‌ چرا سراغ آنها نمي رويد؟ ثالثاً : شهرداري تاكنون اقدامات زيادي در اين زمينه انجام داده است:
    ـ پوشاندن كانالهاي روباز كه منشاء فاضلاب و بيماريهاي عفوني است با هزينه هاي بالا و به مساحت بيش از 5 كيلومتر
    ـ اتلاف سگ هاي ولگرد
    شستشوي خيابانها و هدايت آب چاههاي فضاي سبز در جداول معابر
    ضمن اينكه دو سوم شهر مرودشت فاقد فاضلاب شهري است و مردم متأسفانه فاضلاب منازل خود را به جداول سطح شهر كه وظيفه هدايت فقط آبهاي سطحي را دارد مي نمايند.


    ـ گفته شده است تخت جمشيد بايد هيئت امنايي شود و مديريت آن به عهده شهرداري باشد:
    اين هم از سر بي اطلاعي است ، آنهم از طرف كسي كه خود را مدعي مي داند.
    اولاً : تشكيل هيئت امنا نياز به مصوبه مجلس شوراي اسلامي دارد.
    ثانياً : در ماههاي اخير بنده به اتفاق نماينده محترم ،‌فرماندار محترم و نماينده سابق آقاي شبانپور و مدير كل فارس با رئيس سازمان گردشگري كشور ملاقات داشتيم كه ايشان دستور تشكيل شوراي مديريت تخت جمشيد را صادر كردند از ايشان اخذ شد كه روند قانوني آن در حال طي كردن است.
    ثالثاً : مديريت تخت جمشيد اگر به شهرداري واگذار شود « كه نمي شود چون يكي از سيزده اثر ثبتي جهان است و از نظر سازمان ملل مديريت خاص ميطلبد» ، ‌نه تنها درآمدي براي شهر ندارد بلكه بايد از مردم شهر بگيرد و خرج تخت جمشيد كند ، چون شهرداري متعلق به مردم است.

    درآمد يكسال تخت جمشيد كمتر از 2 ميليارد تومان بوده است و هزينه آن در همان سال 4 ميليارد تومان.

     
    البته اگر بپذيرند كه شهرداري در آنجا ارائه خدمات دهد و اعتبارات در اختيار شهرداري قرار گيرد شهرداري مي تواند به شكل مطلوبتري در آنجا به ويژه در مسائل عمراني اقدام كنند ولي همانطور كه بيان شد نوع مديريت تخت جمشيد با ديگر مجموعه ها متفاوت است.
    در حال حاضر با پيگيري بعمل آمده شهرداري طي تفاهم نامه اي با ميراث فرهنگي قصد احداث پارك 28 هكتاري در كنار تخت جمشيد را دارد تا بتوانيم از اين ظرفيت استفاده كنيم.


    در مورد ساخت باغ پرندگان :
    اين هم از جمله مطالبي است كه به پيشنهاد اينجانب در دستور كار است و شايد بعضي جلسات بيان كرده باشم .


    فقدان پاركينگ در شهر :
    واقعاً نبود پاركينگ يك خلاء بزرگ است . اما چرا تاكنون اجرائي نشده است؟
    اولاً: تمام گاراژها و زمينهايي كه امكان احداث پاركينگ دارد در تملك مردم بوده واكثراً ورثه اي است و هيچكدام حاضر به فروش يا سرمايه گذاري نيستند، با تمام ايشان مذاكره شده است . حتي برنامه تشويقي هم گذاشته شد ولي كسي حاضر به اقدام نگرديد.
    ثانياً : اين كار نياز به حمايت و اراده جمعي دارد . بنده حتي سرمايه گذار احداث پاركينگ مكانيز و همچنين طبقاتي را دعوت كردم و پيشنهاد مكان را براي شروع به شوراي شهر بردم ولي با مخالفت روبرو شد .
    درحال حاضر با هماهنگي كارخانه قند بارانداز به عنوان پاركينگ موقت مورد استفاده قرار گرفته و بر روي اراضي بارانداز نيز شهرداري در حال توافق مي باشد.


    در پايان ضمن پوزش از شهروندان عزيز كه وقت گرانبهايشان را صرف مطالعه مطالب اينجانب كردند كه حقيقتاً بالاجبار به نگارش آنها پرداختم آن هم پس از 12 نشريه با هجمه مستقيم به طرف شهرداري با تيترهاي درشت و در صفحه اول با هزينه بالا توسط يك شخص و احتمالاَ با پشتوانه ديگر افراد انجام مي شد. به مدير مسئول محترم عرض مي كنم خدا را خدا را خدا را در كارهايمان شاهد و ناظر بگيريم و به قول امام حسين (ع) : « اگر دين نداريد لااقل آزاد مرد باشيد.» امام خميني (ره) فرمودند . « سرنوشت مملكت را به دست نا اهلان نسپاريد ».


    شما مدير مسئول محترم نيز نشريه خود را به فردي از اهل فرهنگ و ادب و اخلاق بسپاريد . مردم را مشغو ل اينگونه مطالب بي ارزش نكنيد. و سعي نكنيد مردم را از مسئولين نظام مأيوس نماييد. بنده اگر اين دنيا نتوانم با شما و نويسنده نا آگاه و مغرض برخورد كنم ،‌فرداي قيامت گرچه خودم هم نياز به لطف خداي مهربان دارم ولي به سهم خود در پيشگاه خداي متعال از شما و كساني كه به خاطر منافع خودشان موجب خدشه دار نمودن شخصيت افراد مي شوند شكايت خواهم كرد.


    و از مسئولين ارشد شهرستان و متوليان امور فرهنگي استدعا ميكنم اينقدر بي تفاوت از كنار اينگونه مسائل گذر نكنيد و اجازه ندهيد هر كس از راه مي رسد خود را اصحاب رسانه بداند و هرچه مي خواهد بنويسد.


    والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
    غلامعلي خسرواني
    شهردار مرودشت

     




    نظرات بینندگان
    همشهری  سلام اقای معلم قران مثل این که شما در فضا سیر میکنید. واقعا خسته نباشید. بابا من خودم در جریان ورود2میلیارد تومان به شهر داری بودم که مقدماتشم اقای مهند برومندی فراهم کرد. و درست پس از 2 هفته ورود این پول به شهر داری 4 نفر از پرسنلتون دستگیر شدن.
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1522
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari