صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  • پاکسازی و درختکاری در مجموعه جهانی تخت جمشید
  • اسناد مالکیت تخت جمشید و کاخ اردشیر بابکان صادر شد
  • بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارد
  • ماموریت مجلس دوازدهم چیست؟
  • چند نصیحت برادرانه به تازه انتخاب شدگان
  • گزارش تصویری: حضور مردم مرودشت در پای صندوق رای + جشن رای اولی ها در دبیرستان دخترانه شاهد و فرزانگان
  • کشف رد پای انسان‌های ۱۴ هزار ساله در ارسنجان
  • انتخابات مجلس در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشید. + آرای همه نامزدها
  • یک باند خرید و فروش آراء در مرودشت بازداشت شد
  • ممنوعیت استقرار غرفه ها در مسیر اصلی تخت جمشید مرودشت در ایام نوروز
  • اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای ساماندهی مجموعه‌ی میراث جهانی تخت جمشید مرودشت با ۱۰هزار میلیارد ریالی
  • درخشش شطرنج باز مرودشتی در مسابقات بین المللی کاسپین
  • قهرمانی سعید رزمیان در مسابقات پرورش اندام کشور
  • بهره برداری از بیش از ۵٠ پروژه عمرانی
  • جهاد تبیین اولویت اصلی نامزدها باشد
  •  

     


    گزارشی از وضعیت بیمارستان مرودشت و ماجراهایش

    نويسنده - خبرنگار: یک مرودشتی

     
    1088
    :كد
    يك شنبه 29 مهر 1391



    هوالشافی

    ماجرای اول:

    اولین بار در کتاب باغ مارشال خاطراتی را از بیمارستان مرودشت خواندم که آن نویسنده در خاطراتش بیان کرده بود که بیمارستان مرودشت از امکانات خوبی برخوردار نیست.

    ماجرای دوم این بود که در خبرها خواندیم که

    مرودشت-خبرنگاررسالت(13/2/88)

      رئيس دانشگاه شهيد مطهري شهرستان مرودشت گفت: با وجود مراجعه حدود هزار بيمار در روز به دليل خرابي چندين ساله دستگاه اكو اين بيمارستان فاقد اين دستگاه و خدمات دهي در اين خصوص است.
        محمدرضا ادراكي در گفتگو با خبرنگار ما افزود: قيمت دستگاه اكو 800 ميليون تومان است كه به دليل قيمت بالاو مقرون به صرفه نبودن توان مالي خريد آن را نداريم و بيماران مجبور به استفاده از بخش خصوصي يا بيمارستان هاي شيراز مي شوند.
        وي اظهار داشت: آنژيوگرافي و ام. آر. آي نيز در بيمارستان هاي شهر شيراز انجام مي شود كه سعي داريم با حمايت بخش خصوصي يك دستگاه ام .آر.آي براي بيمارستان خريداري كنيم.
        رئيس بيمارستان شهيد مطهري مرودشت گفت: با وجود كمبود امكانات بيمارستان مطهري شهرستان مرودشت بيماران چهار شهرستان ارسنجان، خرمبيد، سعادت شهر و پاسارگاد را پوشش مي دهد.
        ادراكي افزود: خدمات رايگان درمانگاه بيمارستان مرودشت موجب پذيرش روزانه هزار بيمار شده است كه همين امر باعث كمبود تخت و دارو و پزشك در اين بيمارستان شده است.
        وي با اشاره به اشغال 95 درصدي روزانه تخت هاي اين بيمارستان، اضافه كرد: روزانه 280 نفر نيز براي انجام امور تزريقاتي به بيمارستان مراجعه مي كنند.
        رئيس بيمارستان شهيد مطهري مرودشت با بيان اينكه اعتبارات دارويي اين بيمارستان كم است گفت: براي رفع مشكل كمبود دارو در بيمارستان سعي كرديم مصرف دارو را به سمت سيستم بستري ببريم تا حداقل در بحث بيمارهاي بستري با كمبود كمتر دارو مواجه باشيم درحالي كه در بيماران سرپايي اين مشكل جدي تر است.
        ادراكي تصريح كرد: سعي داريم براي رفع كمبود دارو در بخش بيماران سرپايي داروخانه سرپايي را به بخش خصوصي اجاره دهيم.
        رئيس بيمارستان شهيد مطهري مرودشت با بيان اينكه در سال بيش از 5 ميليارد تومان گردش مالي در بيمارستان انجام مي شود گفت: تا چند ماه گذشته در بيمارستان با كمبود اعتبار رو به رو بوديم اما خوشبختانه اكنون درحال برقراري اعتدال بين درآمد و هزينه هستيم.

    ماجرای سوم

    بیمارستان مرودشت برترین بیمارستان کشور شد

     به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون مدیر درمان این دانشگاه اظهار داشت: بیمارستان شهید مطهری مرودشت به دلیل برتری در اجرای طرح ایمنی بیمار که توسط سازمان بهداشت جهانی رهبری و مدیریت می‌شود، مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.
    نیما فداکار افزود: این طرح در ۱۰ بیمارستان کشور آغاز شد که پس از گذشت 2.5 سال از اجرای آن، مورد بازدید کارشناسان وزارت بهداشت و ارزیابان خارجی سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت که بر اساس اعلام این بازدیدکنندگان، بیمارستان شهید مطهری مرودشت بالاترین امتیاز را در زمینه اجرای طرح دوستدار ایمنی بین بیمارستان‌های کشور به خود اختصاص داد.
    وی بیان داشت: طرح ایمنی بیمار با توجه به در نظر گرفتن مخاطراتی که برای کارمندان و بیماران در بیمارستان‌ها وجود دارد، سعی در به وجود آوردن محیطی ایمن از نظر مسائل بهداشت و کنترل عفونت، حوادث ناخواسته و مخاطرات شغلی دارد.
    معاون مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به منظور ایجاد این محیط ایمن برای درمان بیماران و فعالیت‌های کارکنان این بخش‌ها، چک‌لیست‌ها و دستورالعمل‌هایی طراحی شده که به اجرا درمی‌آید.
    وی بیان کرد: تفکیک زباله، شست‌وشوی دست‌ها برای درمان بیماران در راستای کنترل عفونت، نگهداری مواد زائد در شرایط مناسب، اجرای پروتکل‌های درمانی با رعایت استانداردهای ایمن از جمله محورهای طرح بیمارستان‌های دوستدار ایمن است.
    معاون مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از کارکنان بیمارستان شهید مطهری مرودشت در زمینه اجرای مناسب طرح دوستدار سلامت اضافه کرد: می‌توان از اجرای برنامه‌های آموزشی مرتبط و ارزیابی‌های داخلی به عنوان عوامل موفقیت این بیمارستان بین بیمارستان‌های کشور نام برد.

    ماجرای چهارم مربوط به

    بیمارستان شماره دو مرودشت راه اندازی می شود

    شیراز- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیمارستان شماره دو شهرمرودشت با همکاری بخش خصوصی در سال آینده راه اندازی می شود.

     

     

    به گزارش روز ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری مرودشت، دکتر محمد هادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش بهداشت و درمان این شهرستان گفت: درصورت تجهیزسخت افزاری دانشکده پیراپزشکی مرودشت از سوی مسوولان شهرستان، سایر تجهیزات از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین خواهد شد.

    فرماندار شهرستان و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گزارشی از مسایل و مشکلات حوزه بهداشت ودرمان شهرستان نظیر کمبود پزشک عمومی ومتخصص، ارتوپد، سی تی اسکن، اقامتگاه همراه بیمار، سنگ شکن کلیه مطرح شد و رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای کاستن از مشکلات بیماران ، بر پیگیری این موضوع ها تاکید کرد.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در زمان حضور در بیمارستان شهید مطهری مرودشت با مردم منطقه و بیماران حاضر درمحل به گفت و گو پرداخت و از نزدیک با مسایل و مشکلات آنها آشنا شد.

    ایمانیه درنشست چند ساعته جداگانه ای در مرکز اداری شبکه بهداشت ودرمان مرودشت ، خدمت رسانی به مردم را از اولویت های بارز مجموعه بهداشت ودرمان دانست و افزود: من هیچ توجیهی را قبول ندارم که به مردم بد خدمتی شود. ک/رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درادامه ، بخش تراکم سنجی و نمازخانه بیمارستان شهید مطهری مرودشت را افتتاح کرد.

     

    اما دست نوشته های عزیزان مرودشتی

     اولین دست نوشته مربوط به مهندس مهدی توکلی در وبلاگ صبح فردوسی

    (http://www.ferdosistreet.blogfa.com/)

    از کجای داستان شروع کنم بهترین نقطه صحبتهای یک شهروند مرودشتی است که اینچنین با ما سخن گفت:

    برای یک عمل سرپایی به بیما رستان مرودشت مراجعه کردم و در حالی که دفترچه بیمه تامین اجتماعی ام را در دست داشتم  و نسخه ای را که دکتر بیمارستان روز قبل برای عمل جراحی ام نوشته بود در آن موجود بود به حسابدرای مراجعه کردم و حسابدار بیمارستان برای تعیین نرخ عمل جراحی مرا به سمت هیئت امنا هدایت کرد!

    به سراغ هیئت امنا رفتم که ایشان مبلغ عمل سرپایی من را سیصد هزار تومان اعلام کرد و وقتی اعلام کردم که بیمه درمانم تامین اجتماعی است گفتند ما برای اعمال جراحی بیمه ای را قبول نمی کنیم و باید مبلغ یاد شده را واریز کنید و بعدا اگر بیمه تکمیلی داشتید برای دریافت هزینه تان اقدام کنید وگرنه که هیچ! وقتی خیلی صحبت کرد احساسم بر این بود که رقم داده شده توسط هیئت امنا خیلی برایم سنگین است و در این بین بیمار دیگری بود که مرا به سمت شیراز راهنمایی کرد و گفت بیمارستانهای شیراز وضعیت اینچنینی ندارند و من هم با همین راهنمایی و بدون مجادله به شیراز رفتم و با سی هزار تومان عملم را انجام دادم!

    صحبتهای این شهروند نموداری است از مظلومیت مردم مرودشت و تشویق مردمی است که پاداش صنعتگری و کشاورزی و ایثار و رشادتهای خود را در همه عرصه ها اینگونه می بینند و این داستانی است که متاسفانه هر روز برای عده ای در این به اصطلاح بیمارستان رخ می دهد

    وقتی به تاریخ این بیکمارستان رجوع می کنیم یاد سالها نیمه کاره بودنش می افتیم و روزهایی که برای افتتاحش لحظه شماری می کردیم و اکثر مرودشتیها همین حس را داشتند وحال سوال اینجاست که آیا ثمره این انتظار این بود؟

    داستان بیمارستان دومین شهر استان فارس از همان لحظه ورود شروع می شود:

    ورودی پارکینگ!

    اگر حتی برای یک دقیقه هم بخواهید وارد بیمارستان شوید و بیمار خود را تا درب اتفقات برسانید حتما باید ورودی بدهید و اگر در روز صد بار هم بخواهید تردد کنید هر بار یک ورودی از شما دریافت می شود و بعد باید به پارکینگ بروید و حال لحظه ای است که باید از خود بپرسید کدام پارکینگ!؟

    با اینکه در طراحی این بیمارستان طبقه زیر زمین با صرف هزینه ای بسیار بالا پارکینگ ساخته شده است اما مراجعان تنها بیمارستان شهر باید خودروی خود را در راهرو ورودی و  یا روبروی بخش اتفاقات پارک کنند و زیر تابش شدید افتاب مگر اینکه در چند سایبان پشتی جایی برای انها باشد

    در این بیمارستان وقتی به بخش پذیرش می روید جمعیتی انبوه را در مقابل دو باجه می بینید. بله فقط دو باجه و البته در بعضی از اوقات هم یکی از این دو باجه هم متصدی ندارد و باید مدت مدیدی هم در صف بمانید و اگر شب هنگام ورود کنید که بدترین حالت را هم می بینید و باید در صفهای طولانی پزشکانی بایستید که در نوشتن نسخه بیمار به شدت مراعات بیمارستان را می کنند و تا انجا که بشود تلاش میکنند داروهایی معمولی و کم خرج را برای بیماران بنویسند و ...

    صبح ساعت 7 تا 10 صبح هم ازمایشگاه بیمارستان خیلی دیدنی است آدم  را به یاد بیمارستانهای صحرایی زمان جنگ و زلزله می اندازد و فوج جمعیت بسیار بالاست

    قصه نوزادان تزریق واکسن و قطره فلج اطفال هم کاملا مشخص است مادرانی که تازه زایمان کرده اند باید مدتی را منتظر بمانند تا واکسن و قطره فلج اطفال نوزادشان را بزنند و این انتظار اصلا مناسب و مطلوب حال مادر و کودک نیست

    این تراژدی را گفتیم تا برسیم به فرماندار محترم شهرستان و نماینده محترم مجلس که از آنها مصرانه دعوت می کنیم در اثبات مطالب فوق دقت کنند هرچند که شخصا اطمینان از گفته هایمان داریم اما ثمره این تحقیق یقینا پیگری رفع مشکل بیماران مرودشتی است که گفتن همه انها قصه یک سر و هزار سوداست و اگر از عبارت عجیبترین بیمارستان دنیا کسی دلخور  می شود بداند ایا این هیئت امنا و عدم استفاده از پارکینگ واقعی و اخذ ورودی از بیماران اگر عجیب نیست .

    اما در قسمت نظرات این مطلب آماده است:

    كوثر

    پنجشنبه 27 مهر1391 ساعت: 9:58
    آقای مسئول!

    !!لطفا به فكر بهداشت و درمان در شهرستان مرودشت باش لطفا!!

    (قسمت دوم)
    در ضمن با اجازتون از عکس شما استفاده کردم با تشکر
    نویسنده: حبیبی
    پنجشنبه 27 مهر1391 ساعت: 23:29
    با سلام
    از شما تشکر می کنم که حرف دل هزاران مرودشتی را زدید. واقعا به حال شهرمون باید تاسف خورد اقای مهندس برومند و فرماندار و دیگر مسولین شهر لطفا با این مساله جدی برخورد کنید
    نویسنده: ج ت
    پنجشنبه 27 مهر1391 ساعت: 23:50
    سلام
    بنده خودم این مشکلات را تجربه کردم اخرش مجبور شدم بر شیراز که مبلغی که در اونجا هزینه کردم 15 درصدی بود که بمارستان مرودشت از من خواست. بهونشون این بود که بیمارستان مرودشت هیات امنایی است. از مسیولین مربوطه خواهشمند است که این خیانتهایی که در حق شهرمون مرودشت میشه را پیگیری کنند. از سایت پر محتوا صبح فردوسی هم تشکر می کنم که درد دل مردم مرودشت را بیان می کنند
    نویسنده: فیض اله فتحی
    جمعه 28 مهر1391 ساعت: 1:5
    بله واقعا نیازه که آقای نماینده ورود کنند بیمارستان مرودشت دیگه شورش را در اورده!
    نویسنده: محسن زارع
    جمعه 28 مهر1391 ساعت: 11:1
    با ورود به این بیمارستان فقظ یه بیماری روانی دیگه می گیرید
    نویسنده: مراد ی
    جمعه 28 مهر1391 ساعت: 15:30
    اقایون مسئول شهرستان اقای نماینده جناب فرماندار آقای رییس مرکز بهداشت حرفهایی که در این مقاله گفته شده واقعیت محض هست یه کم تحقیق کنید میتونید مشکل را اساسی حل کنید یک کم غیرت خودتون را نشون بدید فکر کنید یکی از بستگان خودتون مریضه و با مسیولین خائن بیمارستان مرودشت سر و کار داره فکر کنید یکی از بچه هایی که مریضه بچه خودتونه یک کاری کنید
    نویسنده: ابراهیم زاده
    شنبه 29 مهر1391 ساعت: 8:43
    سلام
    من از وجود این سایت خبر نداشتم اما یکی از دوستان جریان این مقاله را به من گفتند. من مشتاقانه به این وبلاگ مراجعه کردم.بنده خودم پزشک هستم و در بیمارستان مرودشت مدتی مشغول به کار بودم متاسفانه تمامی مواردی که ذکر شده به صورت بسیار بدتر از اون چیزی که گفته شده وجود داره اون چیزهایی که مردم می بینند ظاهر قضیه هست و کلی مشکل در انها وجود دارد اما اگر در این بیمارستان کار کرده باشی مواردی را متوجه میشید که نیاز به ورود اداره آگاهی نیروی انتظامی هست.
    ممنون از نکته بینی مسئول سایت
    نویسنده: شکور
    شنبه 29 مهر1391 ساعت: 9:6
    لطفا در مورد وضعیت بیماران دیالیزی بیمارستان مرودشت نیز اشاره ای کنید که به هیچ وجه به انها رسیدگی نمی شود
    نویسنده: رضایی
    شنبه 29 مهر1391 ساعت: 9:11
    با تشکر از شما
    بنده به عنوان کسی که سالها در این بیمارستان مشغول به کار هستم خوشحالم که بالاخره کسی پیدا شد و گوشه ای از مشکلات زشت این مجموعه را بیان کرد اما مشکلات ذکر شده خیلی بیشتر از این موارد هست ما کارمندان این بیمارستان هم با مشکلات زیادی مواجه هستیم ما با یک دیکتاتوری محض در سیستم مدیریتی این بیمارستان طرف هستیم
    با تشکر لطفا شماره همراه روابط عمومی یا مدیریت را در اختیار ما قرار دهید تا آنها را در جریان این گزارش قرار دهیم و مشکلات پنهانی آن را نیاز بیان کنید
    دانستن حق مردم است
    با تشکر از شما و دوستان گرامی
    نویسنده: رضایی
    شنبه 29 مهر1391 ساعت: 9:15
    همچنین از شما خواهش می کنم ترتیبی دهید این مقاله در نشریات شهرمون هم چاپ بشه تا شاید مسولین شهر از جمله اقای مهندس برومند مطلع شوند و رییس بیمارستان را در حضور مسئولین و مردم مورد سوال قرار دهیم. اگر به این مرحله برسه من میتونم اسنادی از خیانتها به مردم در این مجموعه را به مسئولین تحویل بدم
    ما تلاش خود را خواهیم کرد
    شما خودتان هم می توانید این مسائل را به اطلاع سازمان بازرسی از طریق سایتش برسانید
    نویسنده: دانشجوی پزشکی
    شنبه 29 مهر1391 ساعت: 10:6
    بخشهای زیادی از شهر ما مشکل دارند اما با توجه به اینکه بیماری و بیمارداری مشکل بزرگی هستند حل مشکلات بهداشت و درمان شهرستان که گل سرسبد آن بیمارستان شهید مطهری هست و تمام موارد ذکر شده در این مقاله صحیح می باشد امری حیاتی است. از جناب آقای مهندس برومند خواهش می کنم هر چه سریعتر به صورت ویژه وارد معرکه ای که ریاست بیمارستان و هیات امنای آن گرفته اند شوند
    نویسنده: نیما
    شنبه 29 مهر1391 ساعت: 10:14
    بهتره نگیم بیمارستان شهید مطهری بگوییم پارکینگ دروغین شهید مطهری یا تیما....
    نویسنده: یا علی
    شنبه 29 مهر1391 ساعت: 10:19
    حیف از اسم شهید بزرگوار مطهری که روی این مجموعه گذاشتند بهتر اسم چنگیز خان یا تیمور لنگ را بزاریم که متناسب تره
    نویسنده: حیدری
    شنبه 29 مهر1391 ساعت: 13:59
    در تمامی نطراتی که نوشته شده دلسوزی به نفع مردم مرودشت دیده می شود امیودوارم که مدیران محترم شهر این نطرات را ببینند و در جهت حل مشکلات قدم اساسی بردارند

    الف: فقط ذکر یک نکته حائز اهمیت است که ما رفتیم برا آپاندیس شب بود

    و بیمارستان دستگاه سونوگرافی نداشت و روزهم ما را به بیرون ارجاع دادند.

    دست نوشته دوم مربوط به دوست خوبمون جناب کوثر خان در وبلاگ حباب

    (http://pakbash.blogfa.com)

    !!لطفا به فكر بهداشت و درمان در شهرستان مرودشت باش لطفا!!

    (قسمت اول)

     

    شبكه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت از مهمترین و حیاتی ترین مراکز خدمات اجتماعی است که در تمام ادوارآماج بیشترین نقد و اعتراضات شهروندان مرودشتي قرار داشته است. هر بار که انتقادی از این شبكه عریض و طویل صورت می گیرد مسئولان آن با عتاب و خطاب به گونه ای پاسخ می دهند که گویی چیزی رخ نداده چیزهایی هم از مردم طلبکارند. در مقابل هر انتقاد به حق و منطقی که از شبکه بهداشت و درمان مرودشت می شود مسئولان این شبکه جوری آسمان و ریسمان های رنگارنگ را به هم می بافند که مخاطب تصور می کند همین وضعیتی هم که وجود دارد نتیجه ایثار و از جان گذشتگی های مدیران و کادر پزشکی و بهداشتی و درمانی شبکه است والّا اگر از خودگذشتگی آن ها نبود مهیا کرد این آب باریکه هم برای  مرودشت قابل تصور نمی بود.

     مهمترین دست آویزی که مدیران این شبکه در پاسخ به حجم گسترده نقادی ها از شاخص های کمی و کیفی سیستم سلامت در شهرستان مرودشت بر آن پای فشرده و به مثابه بیت الغزل دلایل خود برای توجیه کاستی های سیستم تحت مدیریت شان به بیان مکرر آن اصرار می ورزند شرایط اجتماعی و فرهنگی و معیشتی حاکم بر شهرستان و روستاها و بخش هاي اطراف و عدم اقبال پزشکان و متخصصان و سرمایه گذاران بخش سلامت به استقرار در این شهرستان و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان مرودشتي می باشد تا جایی که حتی در برخی موارد آن چنان وضعیت موجود را سیاه و کدر جلوه می دهند که برای مردم این شهر این شائبه پیش می آید که نکند سطح فکری و فرهنگی ما در وضعیت خطر قرار دارد و خودمان خبر نداریم.

    در بسیاری از گفتگوها و مباحثات نهان و آشکار از زبان مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت شنیده شده که اختلاف سطح انتظارات رفاهی، اجتماعی و فرهنگی قشر متخصص و سرآمد جامعه پزشکی با فضای فرهنگی، اجتماعی این شهرستان موجب ظهور مشکلات ناخواسته در جذب کادر متخصص به این منطقه شده و به نقطه کور گره مشکلات این حوزه خطیر بدل گشته است و موجب دفع نیروهای متخصص و کارآمد در این عرصه از مرودشت می شود.

     تا اینجای مطلب را داشته باشید که اساساً مربوط به بخش نرم افزاری و عامل انسانی سیستم سلامت است در آينده قسمت هاي بعدي معضل بهداشت و درمان در شهرستان مرودشت و بخشهاي كامفيروز به سمع و نظرتون خواهد رسيد.

     

    روی دیگر این سکه معضلات و کمبودهای بی شمار سخت افزاری و فقدان تجهیزات تشخیصی و درمانی قرار دارد. امری که مطلقاً هیچ ربطی به خصوصیات انسانی و اجتماعی و شرایط طبیعی و اقلیمی مناطق جغرافيايي شهرستان نداشته و تنها مستلزم تأمین منابع مالی است و در صورت اهتمام مسئولان به تهیه و نصب تجهیزات پزشکی در مراکز تشخیصی و درمانی و خدمات بالینی قابل حل است

    (لا اقل در تنها بيمارستان دومين شهر استان پهناور فارس يعني شهرستان مرودشت)

    . اما این که چرا این عزم و اراده جدی در بین متولیان امر برای رفع این بخش از معضلات شبکه بهداشت و درمان وجود ندارد خود علامت سئوال بزرگی است که بر سر شهرستان ما سایه افکنده است. مگر نه این است که برخورداری از بهترین امکانات بهداشتی و درمانی حق مسلم هر ایرانی با هر رنگ و زبان در هر نقطه از این سرزمین مقدس است؟

     مگر نه این است که برابر بند یک اصل 43 قانون اساسی کشورمان، دولت موظف به تأمين نيازهاي اساسي مردم، منجمله بهداشت و درمان می باشد؟

    مگر نه این است که برابر آموزه های دینی آئین مقدس اسلام "نجات جان یک انسان نجات یک جامعه است؟" و مگر نه اینکه همه پزشکان در آغاز حرفه خطیر خود سوگند یاد کرده اند که نجات جان انسان ها را مقدم بر هر چیزی قرار دهند؟

     حال اینکه مدیران شهر  ما به بهانه نبود منابع مالی یا به صرفه نبودن ارائه برخی خدمات پزشکی در این شهرستان یا داشتن "درد رفاه" شانه از زیر بار مسئولیت انسانی، شرعی و قانونی خود خالی کنند بی تردید تغافلی آشکار و گناهی نابخشودنی است که نه در پیشگاه وجدان انسانی و نه در محکمه عدل الهی هیچ توجیهی برای آن پذیرفته نخواهد بود. در چند هفته اخیر مطالب و اخبار و گزارشات متعددی از مشکلات و معضلات و شواهد عيني اين بنده حقير و ديگر دوستان وبلاگ نويس از حوزه سلامت در شهرستان  مرودشت مشاهده و شنيده شد

    و اما سخن آخر با خوانندگان و مسئولين شهرستان"مخصوصا متوليان در امر سلامت"

    در مطلب بعدي اين گزارش تحليلي كه در هفته آينده در همين وب منتشر خواهد شد"منتظر باشيدمطالب به صورت بي پرده تر و روشن تر و شفاف تر درج خواهد شد"

    با تشكر

     

    دست نوشته بعدی مربوط به دوست عزیزمون ایمان شریفی است در وبلاگ اخبار مرودشت

    (http://marvdashtnews.blogfa.com/post/196)

    بیمارستان شهید مطهری مرودشت وکم وکاستی ها

        بیمارستان شهید مطهری مرودشت ،تنها بیمارستان شهرمان است که واقعا با کاستی های زیادی روبه رواست از همه جای آن  بیشتر که اولین جایی است که هر کسی وارد می شود باید با آن روبه روشود بخش اتفاقات  آن است که این طور به نظر می رسد با کمبود پزشک مواجه است وبا توجه به این که مرودشت از نظر جمعیتی دومین شهراستان پهناور فارس است جای تاسف دارد وجوابگوی این خیل عظیم مراجعین را ندارد

    .   واز آن جا که این بیمارستان تنها بیمارستان شهر مان است  واقعا جای بسی تامل دارد ما دو راه کار راپیشنهادمیکنیم که اول اینکه  ساخت بیمارستان جدیدی را در دستور کار قرار دهند که این خود هزینه ای بس گزاف وصرف وقت زیادی را می طلبد واین بر کسی پوشیده نیست که هفت خوان رستم را باید طی کرد که اگر حاصل شود می شود آن را از معجزات دانست.ودوم این که با تجهیز بیمارستان قدیم مرودشت که سالهای سال بزرگترین مرکز بهداشتی ودرمانی شمال استان فارس بوده ودر حال حاضر قسمت های عظیم  آن بلا استفاده است این کار را محقق کرد که هزینه ای بسیار کمتر را در بر می گیرد البته بعضی ها می گویند آنجا قدیمی است واز دست از مسائل ، که  ما در جواب به آنهامی گوییم که آنجا از بیمارستان نمازی که قدیمی تر که نیست که بسیاری از عمل هاودیگر خدمات بهداشتی ودرمانی درکل کشور فقط در این بیمارستان انجام می شود.

    آخر کلام اینکه این کار همت مسولان شهرمان را می طلبد که برای خدمات بهداشتی شهر که جزنیازهای اساسی تمامی شهروندان از جمله خود مسولان است تلاش بیشتری کنند.به امید شهری سرافراز

    وسربلند.....

     

    دست نوشته بعدی مر بوط به وبلاگ یک آموزگار مرودشتی( http://ezzat1ast.persianblog.ir)

    با سلام . امروز اتفاقی ناخواسته افتاد که خیلی به من و خونواده ام سخت گذشت . اتفاق افتادن برادرم از بلندی که  خدا خودش خواست اونو رو دوباره به ما برگردونه !!! از جای پله ای که تقریبا 3 متری ارتفاع داشت و چون با پشت پرتاب شده بود  نمیتونست که خودش رو بگیره ، به همین دلیل با نیم چرخشی که داشت با سرو بغل کتف به زمین اومد ومن و داداش کوچولوم سریع به 115 زنگ زدیم و اون رو اول به بیمارستان مرودشت بردیم و لی بیمارستان جالبی نیست و تا بخوان که کاری کنند خدای ناکرده بیمار تموم کرده ، به همین دلیل به راهنمایی یکی از پرسنل بیمارستان یه زنگی به اورژانس شیراز زدیم و اون رو به شیراز رسوندیم و به فوریت های پزشکی بیمارستان شهید رجایی رسوندیم . اونجا نیز سریع پرونده سازی شد و پرستاری و معالجه شروع شد و ...

    ماجرای آخر هم مربوط میشه به

    دیدار مردمی مسئول بیمارستان مرودشت و رییس شبکه بهداشت مرودشت در نماز جمعه.

     

    اما در آخر ذکر چند نکته واجب است؟

    1-نقش بیمارستان و بهداشت و درمان مرودشت در برنامه های توسعه بخش بهداشت و درمان استان فارس چیست؟

    2- بیمارستان جدید مرودشت قرار است تبدیل شود به دومین بیمارستان بی امکانات شهر شود یا ایجاد رقابت مدیریتی برای بهبود بخش درمان شهر؟

    3-این ماجرای هیات امنایی بودن بیمارستان چیست؟ خوب است یا بد؟ به نفع مردم است یا به ضرر مردم؟

    4- بسیاری از پزشکان مرودشت در شیراز خدمت می کنند خیلی از آنها تمایل دارند در شهر خودشان خدمت کنند مسلما مدیریت در این قضیه نقش دارد اگر محیطی فراهم شود بسیاری از پزشکان می آیند به خصوص اینکه بسیاری از پزشکان در مرودشت مطب خصوصی دارند و از طرفی نزدیکترین شهر به شیراز مرودشت است.

    5-قضیه ترافیک و پارکینگ و ورودی اگر برای امنیت خودروها و یا جلوگیری از ازدحام خودروها در محیط بیمارستان است قبول اما اگر در راستای ایجاد اشتغال است راهکار های بهتری را می توان استفاده کرد.

    6- جریان این واحد آموزشی پردیس بین اللمللی کیش چیست؟ در توسعه بخش درمانی مرودشت نقش دارد؟یا خیر؟ نقش این واحد در پژوهش های درمانی مرودشت کجاست؟

    ۷-تکلیف تجهیزات بیمارستانی چه می شود؟

    و..

    حال با همه این مسائل ما آمادگی داریم که جوابیه شما را بشنویم تا هم در حق شما ظلم نشود و هم مردم آگاهی یابند.

    از طرفی جناب برومندی نماینده محترم مرودشت همانطور که شما همپای مردم تو راهپیمایی ها شرکت می کنید و مردم هم همپای شما دعوت رهبر و مسئولان را برای شرکت در راهپیمایی ها لبیک می گویند انتظار دارند که مشکلات بخش درمانشون حل بشودو از شما انتظار دارندکه

      ای که دستت می رسد کاری بکن


    منبع:http://marvdashty.blogfa.com/post/884



    نظرات بینندگان
      من برای همه کسانی که این مزخرفات را نوشته اند متاسفم .وبرای مردمی که قدر کسانی که زندگیشان را وقف مراقب ار بیماران کرده اند ،نمیدانند.واقعا شرم آور است .بدون هیچ کارشناسی فقط حرف مفت زدن
    ایرانی  اولین مشکل بیمارستان مرودشت وشهرستان مرودشت ازبی مدیریتی خیلی ازمسئولین ضعیف شهر میباشد ازاینکه اول به فکرریاست خودهستندکه خدای نکرده خدشه ای به مسیولیتشان واردنشود تاشاید روزی خواستند کاندیدای مجلس شوندمدیر طرف دار داشته باشند فقط میتوانم بگویم خدا به داد مسئولین این شهر برسدکه فقط به فکرریاست هستندنمیدانم فردای قیامت چگونه پاسخ این سوال راخواهند داد که درزمان ریاست چه کارمثبت وقابل قبولی ارائه دادی .این المفر کجاراداریدفرارکنید فردای قیامت.
    ایرانی  اگه بااین وضعیت اسفباری که دربیمارستان شهیدمطهری مرودشت هست که به همراه بیمارمیگویند بروید جلودرب ورودی بیمارستان لباس برای بیماربخرید بیاورید وبرای آزمایش خون ،خون بیماررابرای نمونه گیری درشیشه مخصوص بدون سربه همراه بیمار یاخودبیمارمیدهندومیگویندبرویدداخل شهرجواب بگیریدواین بیمارستان به عنوان بیمرستان برتر کشور است پس خدابه داد مردم مظلوم برسد برسد برسد.وا اسفا
    تقی ملایی  با سلام وخسته نباشید خدمت مدیریت وب سایت من خودم اهل مرودشت نیستم ولی تو بیمارستان مرودشت کار کردم خداییش اونقدر ها هم که میگن بد نیس ولی مسئولین باید رسیدگی بیشتری بکنندحق مردم زحمت کش مرودشت این نیست که برای مراجعه به بیمارستان با این همه مشقت همراه باشند این بیمارستان نه از نظر هیئت امنا دارای مشکل هست بلکه با کمبود پرسنل هم مواجه هست به نظر من باید با همت مردم و پیگیری مسئولین مشکلات بیمارستان را حل کنند
    حقیقت گو  درود به همه گویا شما یادتون رفته از نوشته های هفته نامه مرودشت در سال 84 بیارید که باعث ایجاد مشکلاتی بین هفته نامه و بیمارستان شد همچنین سال 86 و عنوانی به این نام مسولان پرسش می کنند مسولان بهداشت پاسخ می دهند
    آشنای دلسوز  با سلام و تشکر که این قدر به فکر شهرمون هستین.می خواستم بابت اون بحث هیئت امنا صحبت کنم و بگم متاسفانه این معضلی است که بیمارستان نیز از اون رنج می بره . پول زور و غیر قانونی که تو جیب پزشکان میره و در سراسر کشور اتفاق می افته (منظورم خیلی از بیمارستان هاست) و متاسفانه خیلی از مردم تصورشون اینه که این پول زور رو بیمارستان می گیره و بیمارستان این جوری تو نگاه مردم بد میشه.می دونین اگه به پزشکان بگن این پول رو نگیرین یا لااقل کمتر بگیرید چون قدرت زیادی دارن میگن ما هم میزاریم میریم تو بخش خصوصی یا جای دیگه و ... .
      با سلام این دو عکس آخر یکی دکتر رضایی مدیر دارویی است و نه دکتر روستاپور و عکس آخر هم که فردی با محاسن سیاه است آقای زارعی مدیر بیمارستان است که مدرکش لیسانس پرستاری است و نه دکتر مظفری
    محمود فریدونی  خدمت شما جناب یعقوبی برخی مشکلات مربوط به مدیریت بیمارستان، برخی مشکلات مربوط به دانشگاه علوم پزشکی فارس، برخی مشکلات هم مربوط به وزارت بهداشت است بنابراین سومدیریت ها گریبانگیر کارکنان و مردم هست و این مقالات سومدیریت ها را نشان می دهد مطالب پیش پا افتاده و سطحی نیست بلکه حاصل مشاهدات است از طرفی روابط عمومی بیمارستان را گذاشتند که جواب بدهد اما روابط عمومی بیمارستان مرودشت کارش را خوب بلد نبوده است. به هرحال این مشکلات وضعیت موجود را نشان می دهد که علتش مسائل مختلفی است که باید حل شود.
    یاسریعقوبی  اقایون محترمی که این مطلب بسیارپیش پاافتاده وسطحی رو به نوبت روی وبلاگ وسایتتون می گذارید ایاادرس بیمارستان روهم بلدید؟ایاازمشکلات مالی ،پرسنلی واداری گریبانگیربیمارستان خبردارید؟ایاحجم مراجعات انراپرسیده اید؟و... که اینگونه بی محاباتلاشهای شبانه روزی کارکنان نا را زیرسئوال می برید.
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    7774
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari